V
vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja luovuttanut:Aika empatiakyvytön vastaus... Eli sinun mielestä edellä kirjoittaneen olisi pitänyt mennä vielä rankkoihin hoitoihin kun omaiset sairastelevat ja kuolevat ympärillä...?
Itse olen luovuttanut munasoluja ilman ehtoja juuri sillä perusteella, että Suomessa klinikat hoitavat säätelyn siitä, kuka on sopiva hoitoihin ja sitä kautta myös lapsia saamaan.![]()
Minusta jokainen saa hakeutua lapsettomuushoitoihin ihan siinä iässä kun kokee olevansa valmis vanhemmuuteen, mutta minusta myös luovuttajan tulisi voida jollain tapaa kontroilloida kenelle hänen munasolunsa luovutetaan.
En halua että tätä säätelee firma, jotka saavat rahansa munasolujen luovuttamisesta ja hedlemöityishoidoista, tokihan he haluavat että mahdollisimman moni niitä hoitoja käyttää, ilman kriteerejä, koska mitä enemmän asiakkaita, sitä enemmän rahaa!
Nythän nuo rajoitukset perustuvat Suomen lakiin, ei pelkästään klinikoiden omiin sääntöihin ja se on hyvä asia. Mutta siihen lakiin voisi tulla myös se muutos, että sukusolujen luovuttaja voisi yksilöllisemmin määrätä kenelle ne luovuttaa.
Minä en halua luovuttaa yli 35 vuotiaalle, en naisparille enkä yksinäiselle naiselle vaan vain ja ainoastaan heteronaiselle, joka elää avioliitossa ja on 25-35 vuotias. Haluaisin myös muuten varmistua, että kyseinen parisunta on muuten terve ja hyvät elämäntavat omaava. Koska en voi millään tavalla varmistua että tahtoni tapahtuisi, niin en luovuta ollenkaan.