Jos luovutan munasoluja, saanko päättää kelle ne menevät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja munat tarjolla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

munat tarjolla

Vieras
Haluaisin kovasti auttaa jotakuta pariskuntaa jolla raskautuminen siitä on kiinni. MUTTA. Saanko itse päättää kenelle munasolut menee?

Tiedän pari lapsetonta 40+ pariskuntaa jotka yhtäkkiä 40v. täytettyään päätti että nyt se lapsi pitääkin sitten saada vaikka mitään kiinnostusta ei aiemmin ole ollut, ja sitten tietysti hoitoihin kun ei oma kroppa enää toimi - juuri tällaisille EN haluaisi munasolujani luovutettavan.

Haluaisin että ne saa joku vaikkapa n. 30v. pariskunta joka on jo yrittänyt vuosia ja jotka oikeasti haluaa lapsia eikä mitään nukkea jonka saa pukea Burberryyn.

Ja minua ei haittaa se että lapsi saa nimeni tietoon 18v. täytettyään, lisäksi olen sitä tyyppiä joka raskautuu kun istuu samalla tuolilla miehen kanssa.

Kuulen mielelläni lisää aiheesta.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja oho:
Et saa päättää sitä, kenelle munasolut menevät, mutta voit kyllä esim. asettaa sellaisen ehdon että ei yli 38 v naiselle (tms).

Onko tuo totta???

Ei ole, valehtelen lämpimikseni :headwall:

(anteeksi :ashamed: )

näil ilmoil haluut viel lämpimämää

eiks se oo aivan sama kenelle lahjoitetut solut menee

Alkuperäinen kirjoittaja mä-78:
Et saa päättää sitä, kenelle munasolut menevät, mutta voit kyllä esim. asettaa sellaisen ehdon että ei yli 38 v naiselle (tms).

Onko tuo totta???

Ei mulle olis sama. Pidän outona sitä että lapsia tehdään 4-kypäsinä muoreina. En halua auttaa heitä lapsen teossa.

Minunkin mielestä papereihin voi laittaa ikärajan koska voithan päättää tuleeko munasolut suomalaiselle vai ulkomaalaisellekin niin miksei iänkin voi laittaa papereihin.

Alkuperäinen kirjoittaja sor vaan:
Ei mulle olis sama. Pidän outona sitä että lapsia tehdään 4-kypäsinä muoreina. En halua auttaa heitä lapsen teossa.

Mulle oli suoraan sanottuna järkytys, että jopa 48 v nainen voidaan tehdä raskaaksi luovutetuilla munasoluilla.

Tarkkaan mietittyäni en kuitenkaan asettanut ikärajaehtoa. Sitäpaitsi, mulle sanottiin ettei yksikään klinikan asiakas sillä hetkellä ollut noin iäkäs, mikä helpotti päätöksentekoa.

Onko tuo totta???

No ei se ole ihan sama, se on kuitenkin lapsi jolla on 50% minun geenejä eli geneettisesti katsoen omien lapsieni sisaruspuoli. En haluaisi että sillä lapsella on surkea elämä.
Ja haluaisin auttaa ihmisiä joiden lapsettomuus EI OLE ITSEAIHEUTETTUA.

Mutta siis voin laittaa ehdon että naisen oltava alle 35v?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No ei se ole ihan sama, se on kuitenkin lapsi jolla on 50% minun geenejä eli geneettisesti katsoen omien lapsieni sisaruspuoli. En haluaisi että sillä lapsella on surkea elämä.

Ikärajan asettaminen ei kylläkään takaa, että a) lapsettomuus ei olisi itseaiheutettua, tai b) että lapsen elämästä ei tulisi surkeaa.

Tälleen sivukommenttina, 4 kertaa munasoluja luovuttaneena ja eilen taas uuden hormonijakson aloittaneena.

Ei kuulemma saa päättää, joten en luovuta. Minäkään en halua antaa sukusolujani näille 40-50 vuotiaana äidiksi tahtoville, jos ei lasta luonnonkonstein siihen mennessä ole kuulunut niin hakekoot adoptiolasta. Voisin luovuttaa alle 35 vuotiaalle, avioliitossa elävälle heteronaiselle.

mä en ole koskaan käsittänyt teitä jotka olette kauhistuneita siitä että 48 vuotias nainen saa lapsen??mikä hitto siinä sit on?
Mä voisin jopa väittää että tuonikäinen on puolet parempi äiti kuin joku parikymppinen viipottaja joka heiluu baarissa vähän väliä pennut hoidossa....

Alkuperäinen kirjoittaja jaahans:
mä en ole koskaan käsittänyt teitä jotka olette kauhistuneita siitä että 48 vuotias nainen saa lapsen??mikä hitto siinä sit on?
Mä voisin jopa väittää että tuonikäinen on puolet parempi äiti kuin joku parikymppinen viipottaja joka heiluu baarissa vähän väliä pennut hoidossa....

Jos 48 v nainen tulee raskaaksi luonnollisesti, niin siinä ei ole mitään arveluttavaa mun mielestäni.

Mutta se, että lääketieteen avulla, rankkoja hoitoja käyttäen, tehdään 48 v nainen raskaaksi on vaan syystä tai toisesta arveluttavaa - ja yhtä arveluttavaa on se, että pelkän iän perusteella väitetään iäkkään äidin olevan nuorta parempi ;)

Ei se äitiys ole iästä kiinni.;)

Itsekin sain esikoiseni 21-vuotiaana. Alkoholiakaan ei ole tullut otettua lapsen saannin jälkeen. Eipä sitä tosin mennyt ennekään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ikärajan asettaminen ei kylläkään takaa, että a) lapsettomuus ei olisi itseaiheutettua, tai b) että lapsen elämästä ei tulisi surkeaa.

Tälleen sivukommenttina, 4 kertaa munasoluja luovuttaneena ja eilen taas uuden hormonijakson aloittaneena.

no mulle sanottiin et kyl nää lapset joita lahjoitetuilla soluilla saadaan niin on niin kaivattuja. itse huomenna lääkäriin ja alotan pistokset jos kaikki kohdillaan ja 5 luovutus menee

No ehkäpä tällaisen parikymppisen viipottajan munasolut ei sitten kelpaa.
En aivan varmasti luovuta oman äitini ikäiselle naiselle. Sellaisten naisten kuuluisi olla jo mummoja. Oma äitini on 49v. ja kolmen lapsen isoäiti.

Eli luovun tästä ajatuksesta, kiitos vastauksistanne.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

No ehkäpä tällaisen parikymppisen viipottajan munasolut ei sitten kelpaa.
En aivan varmasti luovuta oman äitini ikäiselle naiselle. Sellaisten naisten kuuluisi olla jo mummoja. Oma äitini on 49v. ja kolmen lapsen isoäiti.

Eli luovun tästä ajatuksesta, kiitos vastauksistanne.

no jos asenne on tuollainen niin parempi niin
:D

no mulle sanottiin et kyl nää lapset joita lahjoitetuilla soluilla saadaan niin on niin kaivattuja. itse huomenna lääkäriin ja alotan pistokset jos kaikki kohdillaan ja 5 luovutus menee
Tottakai ne ovat kaivattuja. Tekemällä tehtyjä, harkinnan tuloksia.

Silti pidän kyseenalaisena sitä, että mielestäni hyvin iäkäs ensisynnyttäjä tehdään raskaaksi rankkojen hoitojen avulla. Kun lapsi syntyy, voi äiti olla jo 49 v. Kun lapsi menee kouluun, on äiti jo 56 v. Isä ehkä vielä vanhempi. Hyviä vanhempia varmaan ovat, sitä en kiistä, mutta mielipiteeni on silti se että hieman alempi ikäraja olisi hoitoja ajatellen hyvä juttu :flower:

Yhteistyössä