Jos lapsi ei nuku pph:n luona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielenkiinnosta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mielenkiinnosta

Vieras
Jos perhepäivähoitaja ei saa lastani nukkumaan päiväunia, niin mitä sitten, vaihdetaanko me hoitopaikkaa? En saa lasta (3v.) aina kotonakaan nukkumaan ja pph sanoi, että ei tiedä mitä tekee jos lapsi ei pian ala siellä nukkua. Kun on pienempi nukutettava myös. Olen nyt sitten ihan äimänä, että mitä normaalisti pph tekee jos lapsi ei nuku päiväunia?

tietysti ihan samalla tavalla kuin päiväkodissakin ja kotonakin kannattaisi toimia. nukkumaikaan pitää huilata ja lepäillä sängyllä se 30min. ne ketkä ei nuku niin ei sitte nuku.

mutta teidän kannattaa harjoitella tuota päivälepoa kotona jotta se on tuttu rutiini sitten pph:lla, eikä pompi sängystä yms.

Pojan pph nukutti kaikki samassa huoneessa. Pakko oli levätä ja olla hiljaa, ne sia sitte nousta jotka oli hereillä pienten nukahdettua. Mut niin se on että väkisin ei ketää saa nukkumaan. Ei meilkään töissä kaikki pienet sunkaan jokakerta nuku, mut kaikki ovat samassa huoneessa.

..mutta jos lapseni ei nuku ja pph menee pienintä nukuttamaan erilliseen huoneeseen, lapsenihan on sitten vahtimatta.

Silloin kun odotetaan lapsien nukkuvan ei hoitaja istu heidän vieressään koko aikaa. Lapset sijoitetaan siten ettei vaaraa ole. Pinnasänkyyn tai patjalle lattialle.

Joskus on hyvin haastavia lapsia nukkumisen suhteen, käyvät ylikierroksilla.
Saattavat tehdä hirveesti pahojansa koko ajan kun pitäisi nukkua. Jos hoitaja istuisi vieressä niin ei helpota kuitenkaan nukahtamista.

Meillä lepää kaikki! Eli ollaan pedissä ainakin 45 min. ja sinä aikana pienimmät nukahtavat jo varmasti. Jos ei isommille uni tule niin tulevat pois sängyistään ja menevät kokoamaan esim. palapelejä tai piirtelemään. Jotain hiljaista kuitenkin.

[QUOTE="vieras";25994084]Silloin kun odotetaan lapsien nukkuvan ei hoitaja istu heidän vieressään koko aikaa. Lapset sijoitetaan siten ettei vaaraa ole. Pinnasänkyyn tai patjalle lattialle.

Joskus on hyvin haastavia lapsia nukkumisen suhteen, käyvät ylikierroksilla.
Saattavat tehdä hirveesti pahojansa koko ajan kun pitäisi nukkua. Jos hoitaja istuisi vieressä niin ei helpota kuitenkaan nukahtamista.[/QUOTE]

Tai sitte helpottaa. Miun kakara ei oo oppinu vieläkään hoidossa nukahtamaan itse. Aikusen kanssa se onnistuu ja muutkin saavat leporauhan. Kyl se joillekin on parempi että on nukuttaja.

Mulle nukkumattomuusongelma on ihan vieras. Vielä ei ole sellaista lasta ollut hoidossani joka ei olisi nukkunut. Jokainen ei nukahda heti, mutta joka kerta jokainen nukahtaa jossain vaiheessa. Ja turvallisuussyistä TIETENKIN jokainen on samassa huoneessa.

[QUOTE="Pph";25994149]Mulle nukkumattomuusongelma on ihan vieras. Vielä ei ole sellaista lasta ollut hoidossani joka ei olisi nukkunut. Jokainen ei nukahda heti, mutta joka kerta jokainen nukahtaa jossain vaiheessa. Ja turvallisuussyistä TIETENKIN jokainen on samassa huoneessa.[/QUOTE]

TURVALLISYYS SYISTÄ lapset sijoitetaan kahteen eri huoneeseen ja pienin vaunuihin, joissa valjaat kiinni.

[QUOTE="pph";25994202]TURVALLISYYS SYISTÄ lapset sijoitetaan kahteen eri huoneeseen ja pienin vaunuihin, joissa valjaat kiinni.[/QUOTE]

What :O kyllä meillä pienet ja isot nukkuu samassa huoneessa, eikä sisällä mitään vaunuja käytetä vaan pinnistä. Tietty jos nukutat ulkona pienet niin sittenhän on eri tiloissa jne. Kun nukahtavat niin poistun tekemään muita hommia. Kyllä sen nyt kuulee jos siellä jotkut karkelot alkaa yhtäkkiä. Ja en minä vanhempanakaan koko ajan istu lapsen vieressä vahtimassa kun se nukkuu.

Joo mutta on eri asia olla lapsen vanhempi kuin perhepäivähoitaja! sillä perhepäivähoitajalle se on työtä! Siitä maksetaan palkkaa.

En minäkään voi mennä omalle työpaikalleni ja tehä asioita miten mua itteeni huvittaa olipa se sitten järkevää tai turvallista tai pomon mielestä väärin.

Joten mä oletan että lapseni hoitaja hoitaa työnsä ja minun mielestä perhepäivähotiajan työ numero 1 on varmsitaa lasten turvallisuus!!

[QUOTE="pph";25994202]TURVALLISYYS SYISTÄ lapset sijoitetaan kahteen eri huoneeseen ja pienin vaunuihin, joissa valjaat kiinni.[/QUOTE]

Ehkä paikkakuntakohtaista, mutta täällä ei lapsia saa nukuttaa ulkona vaunuissa/rattaissa ellei itse ole ulkona koko ajan. Turvallisuus ennen kaikkea.

Joo mutta on eri asia olla lapsen vanhempi kuin perhepäivähoitaja! sillä perhepäivähoitajalle se on työtä! Siitä maksetaan palkkaa.

En minäkään voi mennä omalle työpaikalleni ja tehä asioita miten mua itteeni huvittaa olipa se sitten järkevää tai turvallista tai pomon mielestä väärin.

Joten mä oletan että lapseni hoitaja hoitaa työnsä ja minun mielestä perhepäivähotiajan työ numero 1 on varmsitaa lasten turvallisuus!!

No mä näen että se lapsen turvallisuus ei vaarannu siitä että sitä ei olla tuijottamassa kun se nukkuu.. Monissa päikyissäkin nukkuvat lapset jätetään nukkariin, se mahdollistaa mm. sen että hereillä olevat saa nousta ylös tekemään jotain muuta. :) Ei se silti tarkoita etteikö hoitaja tekisi töitään sillä ajalla, niitä töitä varmasti pph:lla riittää. Ja kuuluuhan sille hoitajalle periaatteessa taukokin, milläs ajalla sen hoitaa ellei edes lasten nukkuma-aikaan saa poistua toiseen huoneeseen, jos jonain päivänä mahdollista....?

Eikä kyse nyt ole mistään että tekee miten huvittaa.. niin on ihan sallittua tehdä.

Ei todellakaan tarvitse olla lasten vierellä koko aikaa! Mutta lähettyvillä ollaan tottakai ja kyllä sen kuulee, kun joku lapsista herää. Meillä nukutaan retkisängyissä ja patjoilla, joten kukaan ei voi pudota eikä satuttaa itseään. ja miten pph toimisi siinä tapauksessa, kun osa lapsista on hereillä ja osa nukkuu? Ei voi silloin päivystää huoneessa, jossa nukutaan..

[QUOTE="Pph";25994389]Ehkä paikkakuntakohtaista, mutta täällä ei lapsia saa nukuttaa ulkona vaunuissa/rattaissa ellei itse ole ulkona koko ajan. Turvallisuus ennen kaikkea.[/QUOTE]

Täällä itsestään selvyys et pienet nukkuvat vaunuissa valjaat kiinni niin kauan kuin mahdollista ja ULKONA. Turvallisuus on huomioitu.