Jos lapset sairaana jääkö miehesi hoitamaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kuumeilevan äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kuumeilevan äiti

Vieras
Otsikossa kävikin jo kysymykseni selväksi....

Eli jos lapsenne sairastavat, jäätkö automaattisesti hoitamaan vai jääkö miehesi esim. osaksi aikaa kotiin hoitamaan? Miten työpaikoilla suhtauduttu?

Meillä jäi se, kumman töistä poisolosta oli vähemmän haittaa, sama työpaikka. Useimmiten kyllä hoitui vaihdoilla tai sattui alunperinkin jommalle kummalle vapaata. Työantaja suhtautunut aina enemmän kuin asiallisesti.

Minä voin tehdä etätyötä, mies ei - eli minä jään kotiin jos lapset sairastuu. Minun työt ovat myös sellaisia, että niitä ei joudu muut paikkaamaan poissaolon aikana, kun taas miehen työt eivät voi odottaa vaan kaatuvat muiden niskaan.

Periaatteessa vuorotellen, mutta käytännössä tänä syksynä mies on useammin jäänyt kotiin. Mies voi töitään tehdä iltaisinkin, mun työajoissa on vähemmän jouston varaa.

No meillä on semmoset työt, et mun ei kannata jäädä pois, joten mies jäisi kyllä kotiin. Miehellä kiinteä kuukausipalkka. Nyt oon lasten kanssa kotona, niin eipä sitä tarvitse edes miettiä..

Jos mun miehellä on ollut normaalityöpäivä, niin hän on oikein mielellään jäänyt kotiin ja saanut jäädäkin, kun itse olen tehnyt vain pätkätöitä. Useampia vuosia olen kotona ollut, joten aika väihiin on jääneet kerrat, jolloin mies on lasten taksia joutunut töistä olemaan pois, joten ihan rauhassa on saanut jäädä. On hänellä työkaverikin, joka on monta vuotta ollut melkein enemmän lapsen kanssa kotona sairaslomalla kuin töissä.

Yhteistyössä