Jos joudun sairaalaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Natsku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Natsku

Vieras
Tätä on kyllä kysytty, mutta en löytänyt haulla vastausata... Eli mulla on proteiinit hiukkasen kohollaan ja verenpaine myös (ja raskaana siis),niin jos tässä käy silleen, että joudun sairaalaan, niin miten esikoisen hoito oikein on järjestettävissä? Saako isä jäädä kotiin hoitamaan lasta palkallisena, vai joutuuko ottamaan palkatonta? Iso lovi vaan kyllä tulee, jos menee palkattomaksi josjoutuu viikonkin esim. olemaan sairaalassa...

Isä saa jäädä sairaslomalle. Mä lojuin kaksi viikkoa sairaalassa ja lääkäri kirjoitti miehelle saikkua siksi aikaa, koska oltiin jo ehditty irtisanoa hoitopaikat äitiysloman alkaessa.

Mulle kävi näin että neuvolassa alkoivat varoittelemaan verenpainesita ja proteiineista ja kehoittivat soittamaan kaupungin päivähoitopalveluun ja kysymään hätäapuhoitopaikkaa. Pari päivää myöhemmin äitipolikäynnillä eivät edes päästäny poikaa kotiin viemään vaan samantien osastolle. Mies haki ruokiksella muksun ja mun äiti meni sitä meille hoitamaan. seuraavana aamuna poika meni kylmiltään ryhmäperhepäivähoitoon kun mies joutui töihin. Poika oli kuukauden hoidossa kun minä makasin sairaalassa. eli kunnallahan on velvollisuus hoitaa alle 3 vuotiaalle hoitopaikka.
Mutta mielestäni on sellainen musitikuva että mies saisi tuollaisessa tilanteessa ihan palkallista lomaa mutta usein kai työpaikkakohtaista....

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Saa, mutta työnantajan ei tarvitse maksaa palkkaa.

Ja on kokemusta, mutta onneksi työnantaja on kuitenkin maksanut palkan. Pakko ei ole maksaa.

Mielenkiinnosta kysyisin. Oliko yksityinen, vai kunnallinen työnantaja?
Mun mies on kaupungin hommissa eli siellähän on aika tiukat säännöt. Hemmetti, kun nyt tietysti tuli tää juhannus ja pitkä viikonloppu, ettei voi sieltä töistä just nyt kysyä keltään.. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Natsku:
Saa, mutta työnantajan ei tarvitse maksaa palkkaa.

Ja on kokemusta, mutta onneksi työnantaja on kuitenkin maksanut palkan. Pakko ei ole maksaa.

Mielenkiinnosta kysyisin. Oliko yksityinen, vai kunnallinen työnantaja?
Mun mies on kaupungin hommissa eli siellähän on aika tiukat säännöt. Hemmetti, kun nyt tietysti tuli tää juhannus ja pitkä viikonloppu, ettei voi sieltä töistä just nyt kysyä keltään.. :(

Yksityinen on.

Yhteistyössä