Jos lapsen korva vuotaa tänään niin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
pitäisikö mennä heti lääkäriin vai riittääkö, että menee huomenna? Korva ei tunnu vaivaavan millään tavalla, mutta viime yö oli vähän levoton. Lapsella ikää 3,5v. Korvat siis putkitettu puoli vuotta sitten.

Mä menisin vasta kun selvästi vaivaa, koska putkikorvan idea on se, että tulehdus paranee itsestään, eikä kipua pitäisi syntyä. Itse oon mennyt vasta sitten, jos selkeästi ei oo ohi menossa.

Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Mä menisin vasta kun selvästi vaivaa, koska putkikorvan idea on se, että tulehdus paranee itsestään, eikä kipua pitäisi syntyä. Itse oon mennyt vasta sitten, jos selkeästi ei oo ohi menossa.

Korvalääkäri sanoi, että putkitettu vuotava korva täytyy aina hoitaa. Jos hoito aloitetaan vuodon alettua, niin paras hoito on tipat korvaan, ei antibiootti. Meillä määrätty kaksi kertaa silmätippoja vuotavaan korvaan ja hyvin on tulehdus parantunut.

Muistatko, minkä merkkisiä silmätippoja teille on määrätty korvaan? Meillä tilanne tämä: tytön (3 v) korva alkoi vuotaa aamulla (putkitettu kk sitten) ja mies kävi tytön kanssa illalla . Lääkäri otti eritteesta viljelyn ja sanoi, että tulokset saa tiistaina. KIrjoitti jo nyt silti antibiootin ja sanoi, että se täytyy sitten vaan vaihtaa, jos viljely näyttää jonkin muun olevan parempi. Mies kysyi, että voiko odottaa suoraan siihen tiistaihin, ettei turhaan aloittaisi vielä mitään kuuria, koska ei tyttö mitenkään kipeä ole (flunssaa ollut tässä tietty..). Lääkäri sanoi, että voi odottaa. Mietin vaan, että meillä on kotona avaamaton exocin-silmätippa-pullo, ja muistelisin että aikoinaan juuri tuon nimistä tippaa isoveljen korvaan laitettiin..mutta onko se nimi nyt varmasti tuollainen..Siis voinko laittaa noita nyt tytön korviin, jos vaikka menisi niillä ohi eikä suun kautta otettavaa lääkettä tarvittaiskaan..Muistaako/tietääkö joku, onko tuo exocin nyt sellainen lääke, jota myös korvaan saa tiputtaa????

Yhteistyössä