jos lapsei sotkee jääkaapissa olevan ruuan mitä teet?

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Ihme natsimeininkiä, anteeksi vaan.

Vahinko se taisi olla, jos lapsi kerran luuli kulhossa olevan rahkaa?!

Mä olisin tehnyt uuden muussin.
siksi pitikin kähteä muussa ostamaan kun tää oli eilinne muussi ja pottuja ei van enää ollut.

ja saiisko sun lapsi laittaa kiposta josta on jo omalla lusikallaan syönyt laittaa puhtaaseen astiaan takaisin ruokaa. smanhans e on sitten laittaa lapsen lautaselta soppa takaisin kattilaan , yök
jessus rollo, sä olet sekasin! Keksit lisää ja lisää! Ja onneksi ei teillä saa tosiaankaan noin tehdä, kun eihän teillä edes pestä käsiä!
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Liptoni:
Ja jos lapsi pelkäs vanhempiaan, koska ei tykännyt rahkasta.. Millätavoin teillä kielletään ruuan 'haaskaus'? Tehdäänkö ruuan heittämisestä pois kauhea polemiikki?
olis sen saanut heittää roskiin. pakko sitä ei ollut aamupalalla syödä, sen olsi voinut syödä vaikka lounaalla sit jälkkäriksi
 
vieras
Olisin varmasti tehnyt samoin kuin rollolainen, mutta samalla kyllä miettisin minkä ihmeen takia lapsi ei vain sanonut, ettei halua syödä sitä rahkaa vaan salassa tekee sitten mitä tekee. Mieleen tulee etteikö uskaltanut sanoa, ettei tykännyt ja halunnut syödä.
 
IhanaValo
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
hän oli siis jo SYÖNYT sitä rahkaa omasta lasikiposta, mutta kun se ei maistunutkaan hänne mielestään hyvältä heitti van lähimpään kippoon minkä näki ja se oli muussikippo. Muutenkaan en tykkää että jo kerran maisttusta kiposta kaadetaan "puhtaan " tuotten pääkle. enhän mä puhdtaaseen keitoonkan kaada jonkun toisne lautasesta jämiä :x
No tämä kommentti vasta selkeytti asiaa sen verran että vähän tyhmästihän lapsi tuossa teki.Ei meilläkään laiteta omalta lautaselta mitään enää takas vaan jos ei syödä niin joko jääkaappiin sen lautasen kanssa tai roskiin. Ellei toinen perheenjäsen halua syödä "jämiä".
 
Mä oon varmaan liian lepsu, mutta mä olisin kyllä vaan selittänyt, miksi noin ei ylipäätään voi tehdä (siis kipata vähän syötyä ruokaa takaisin). Tuskin olisin rangaissut.

Jos on jo isompi ja asiasta sanottu jo pari kertaa, niin perunoita olisi joutunut kuorimaan.
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja Liptoni:
Ja jos lapsi pelkäs vanhempiaan, koska ei tykännyt rahkasta.. Millätavoin teillä kielletään ruuan 'haaskaus'? Tehdäänkö ruuan heittämisestä pois kauhea polemiikki?
Tätä just ajattelin. Lapsi yritti "piilottaa" ruoan, koska pelkäs vanhempien reaktiota. Se tulee mieleen. Lapset tekevät just tuollaisia asioita, jos vanhemmat on liian ankaria ja rankaisevat liian helposti.

Meillä voi rehellisesti sanoa, että otin liian paljon enkä tykkääkkään eikä lapsen tarvitse yrittää tuhota tai piilottaa annosta. Sitten jutellaan, että ota ensi kerralla vähän vähemmän ja vaikka lisää, jos on hyvää.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
saako teilläkin muka laittaa puoliksi syödyn ruuan takaisin jääkaappiin koskemattoman ruuan sekaan? ja sitten sitä vielä muut syövät. yöks!
Ei saa, ei, mutta meillä ei myöskään kyykytetä ja nolata lapsia vahingon takia (tai muutenkaan).

Meillä saa myös heittää ruokaa roskikseen jos ei maistu...
kyykyttää ja nolata = laittaa lapsi kauppaan, missä hän nyt ehkä muutenkin käy :D Reps. Ehkä heiltä meni päivän ruoka ja tarvittiin tilalle jotain syötävää, vissiin tässätapauksessa sitä pussimuussia. Onpa tosi nöyryyttävää ja pöyristyttävää laittaa iso lapsi hakemaan muussipaketti ja kenties jotain muutakin kaupassa, jos siellä osaa käydä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
siksi pitikin kähteä muussa ostamaan kun tää oli eilinne muussi ja pottuja ei van enää ollut.

ja saiisko sun lapsi laittaa kiposta josta on jo omalla lusikallaan syönyt laittaa puhtaaseen astiaan takaisin ruokaa. smanhans e on sitten laittaa lapsen lautaselta soppa takaisin kattilaan , yök
Kaupassa varmaan myydään myös perunoita...

Ei, mun lapsi ei saa laittaa jämäruokiaan jääkaappiin syömättömän sapuskan sekaan, mutta koska lapsi on lapsi niin en pitäisi sitä asiaa kovinkaan pahana. Muistuttaisin, ettei niin saa tehdä. Mutten suuttuisi lapselle. Saatikka rankaisisi koko perhettä pussimuussilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kyykyttää ja nolata = laittaa lapsi kauppaan, missä hän nyt ehkä muutenkin käy :D Reps. Ehkä heiltä meni päivän ruoka ja tarvittiin tilalle jotain syötävää, vissiin tässätapauksessa sitä pussimuussia. Onpa tosi nöyryyttävää ja pöyristyttävää laittaa iso lapsi hakemaan muussipaketti ja kenties jotain muutakin kaupassa, jos siellä osaa käydä.
Jotenkin luulen, että asiasta ei ole sanottu lempeästi ja kauniisti.

Ja lapsi joutuu ostamaan muussin omalla rahallaan. Minusta se ON kyykyttämistä.

No, mulla on oma tapani kasvattaa ja olla äiti. Joku toinen toimii toisin. Nähtäväksi jää, mikä keino on järkevin...tai onhan se osittain jo vissiin nähtykin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Pop-Pop-Pop:
Meillä ei tosiaan laiteta jämiä minnekkään muualle kun koiran kuppiin, jos jollekkin jäi epäselväksi. :)
tässä oli myös kyse jämistä, joten roskiin se olisi kuulunut
No ihan varmasti olis roskiin kuulunut, inhimillisen virheen lapsesi teki laittaessaan sen väärään astiaan takaisin. Eli ihan puhdas vahinko, eikö totta?? =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja qwen:
Jos lähetit pojan ostaan valmis muusia kiks helvetissä et käskeny sen tuoda perunapussia ja vaikka maitopurkkia? Aivan varmaan parempi muusi niistä tulee ku pussista....
No ehkei hän jaksa keitellä perunoita ja muusseja ihan jokapäivä. Jos meillä joku ruoka turmeltaisiin noin, niin roskiin menis ja tilalle joku hätävara kaupasta. Ei tarvihe lapsenkaan kantaa perunasäkkiä ja maitolitraa vaan se vaivainen jauhepaketti. Sitäpaitsi jotkut pakettimuussit on hyviä, ihme nirsoja :xmas:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja qwen:
Jos lähetit pojan ostaan valmis muusia kiks helvetissä et käskeny sen tuoda perunapussia ja vaikka maitopurkkia? Aivan varmaan parempi muusi niistä tulee ku pussista....
No voi herranjestas, pitääkö nyt jumittaa yhteen helkkarin pussimuusiin? Mistäs sitä tietää vaikka he tykkäisivät siitä???
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Kaupassa varmaan myydään myös perunoita...

Ei, mun lapsi ei saa laittaa jämäruokiaan jääkaappiin syömättömän sapuskan sekaan, mutta koska lapsi on lapsi niin en pitäisi sitä asiaa kovinkaan pahana. Muistuttaisin, ettei niin saa tehdä. Mutten suuttuisi lapselle. Saatikka rankaisisi koko perhettä pussimuussilla.
Tätä mä alan käyttämään jos mun mies ja lapset kiukkuaa. Uhkaan pussimuussilla.

:kieh: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pop-Pop-Pop:
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Pop-Pop-Pop:
Meillä ei tosiaan laiteta jämiä minnekkään muualle kun koiran kuppiin, jos jollekkin jäi epäselväksi. :)
tässä oli myös kyse jämistä, joten roskiin se olisi kuulunut
No ihan varmasti olis roskiin kuulunut, inhimillisen virheen lapsesi teki laittaessaan sen väärään astiaan takaisin. Eli ihan puhdas vahinko, eikö totta?? =)
inhimillinen erehdys sekoittaa roskis ja jääkaappi :D
 
hohhoijaa
Okei, mä en tajua teitä joitain ketjulaisia. Miksi hitossa te nyt rupeette jankkaamaan siitä, ettei olisi pitänyt laittaa ostamaan pussimuusia, vaan perunoita tai jankkaatte siitä, että miksi rahkaa pitää pakastaa?? Miten hitossa se palvelee tämä ketjun alkuperäistä aihetta?

Tarkoituksena taitaa TAAS vain olla nokkia ap:tä ja jos ei itse aiheesta sellaista löydy, niin se sitten keksitään väkisin jostain. Säälittävää!!
 

Yhteistyössä