jos lapsei sotkee jääkaapissa olevan ruuan mitä teet?

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
h
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
sorry, en osallistu siihen. Viimeksi piti saada hautakivi, ostikin ruokaa.
Ai kuka on vailla hautakiveä?
Jos kauan sitten Rollolaisen lapsi kuoli ja täällä oli keräys, jolla kerättiin rahaa että saivat lapselle hautakiven. Mutta löysivät sitten jostain ulkoa luonnonkiven ja käyttivät ruokaan ne hautakivirahat.
 
hohhoijaa
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
jos oisin harmaana tämän kirjottanu (niinku seuraavalla kerralla tehenki) niin et varmaan ois ees huomioinu?
Kyllä täällä on nimenomaan muutamia mustia nikkejä, jotka ovat ottaneet ap:n hampaisiinsa. Ihan sama mitä aloitus koskee, niin samat tyypit ovat aina aukomassa päätään hänelle.
 
hohhoijaa
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Kuten myös. Mutta ei sitä koskaan huomioida tai muisteta...ja usein kaikki ehdotuksetkin koetaan "vittuiluna" ja sanotaan että toisten pitää antaa elää tavallaan (vaikka toinen olisi kysynyt ehdotuksia alunperin). Ja ihmisten pitääkin antaa elää tavallaan. Mutta mielipiteensä saa esittää, ja joidenkin ihmisten kanssa vaan on täysin eri linjoilla lastenkasvatuksessa, kurinpidossa, naapurisuhteissa, käytöksessä, työmoraalissa, elämäntyylissä yleensäkin - ihan eri planeetalla etten sanoisi. Silloin luonnollisestikin syntyy erityylistä keskustelua kuin sellaisen kanssa, jonka joka lauseeseen voi sanoa että "peesi!".
No juu, totta kai eri linjoja löytyy, se on selvä, mutta millä tavalla on luettava ehdotukseksi esimerkiksi sun (ja muutaman muunkin) tässä ketjussa aloittama vänkääminen siitä, miksi lapsi laitettiin ostamaan pussimuusia eikä perunoita? Miten se liittyi millään lailla tähän asiaan?
 
JonnaÄiti
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
jos oisin harmaana tämän kirjottanu (niinku seuraavalla kerralla tehenki) niin et varmaan ois ees huomioinu?
Kyllä täällä on nimenomaan muutamia mustia nikkejä, jotka ovat ottaneet ap:n hampaisiinsa. Ihan sama mitä aloitus koskee, niin samat tyypit ovat aina aukomassa päätään hänelle.
Höpö höpö! Kai nyt mielipiteensä saa kertoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:
No juu, totta kai eri linjoja löytyy, se on selvä, mutta millä tavalla on luettava ehdotukseksi esimerkiksi sun (ja muutaman muunkin) tässä ketjussa aloittama vänkääminen siitä, miksi lapsi laitettiin ostamaan pussimuusia eikä perunoita? Miten se liittyi millään lailla tähän asiaan?
No tuota, kyllä pussimuusi on aika hauska ratkaisu sellaiselta, jonka mukaan jokaisen pitää jaksaa tehdä kaksi lämmintä ateriaa joka päivä tai on laiska, ja valmiin salaatinkastikkeen ostaminen on laiskuutta/uusavuttomuutta koska se on helppo tehdä itse.

Siksi varmaankin sana PUSSIMUUSI herätti monen huomion tässä yhteydessä. Toisaalta, jokaisella on oikeus toteuttaa "älä tee kuten minä teen, vaan kuten minä opetan"- periaatetta ihan vapaasti :)

Vaan pussimuusi ei nyt kuitenkaan tainnut olla ketjun pointti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja h:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
sorry, en osallistu siihen. Viimeksi piti saada hautakivi, ostikin ruokaa.
Ai kuka on vailla hautakiveä?
Jos kauan sitten Rollolaisen lapsi kuoli ja täällä oli keräys, jolla kerättiin rahaa että saivat lapselle hautakiven. Mutta löysivät sitten jostain ulkoa luonnonkiven ja käyttivät ruokaan ne hautakivirahat.
mä en oikeesti ymmärrä miks tää asia pitää joka himputin välissä tuoda esille?

välillä tuntuu et sit ku ei muuta enää keksi niin vetästään hautakivi-kortti esiin ja saadaan toiselle paha mieli..


mut asiaan, mä olisin kaapinut rahkan pois muusin päältä ja sanonut muutaman valitun sanan lapselle, muistaen kokoajan sen tosiasian et ei se sitä tahallaan tehnyt.
 
hohhoijaa
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:
No juu, totta kai eri linjoja löytyy, se on selvä, mutta millä tavalla on luettava ehdotukseksi esimerkiksi sun (ja muutaman muunkin) tässä ketjussa aloittama vänkääminen siitä, miksi lapsi laitettiin ostamaan pussimuusia eikä perunoita? Miten se liittyi millään lailla tähän asiaan?
No tuota, kyllä pussimuusi on aika hauska ratkaisu sellaiselta, jonka mukaan jokaisen pitää jaksaa tehdä kaksi lämmintä ateriaa joka päivä tai on laiska, ja valmiin salaatinkastikkeen ostaminen on laiskuutta/uusavuttomuutta koska se on helppo tehdä itse.

Siksi varmaankin sana PUSSIMUUSI herätti monen huomion tässä yhteydessä. Toisaalta, jokaisella on oikeus toteuttaa "älä tee kuten minä teen, vaan kuten minä opetan"- periaatetta ihan vapaasti :)

Vaan pussimuusi ei nyt kuitenkaan tainnut olla ketjun pointti.
Siksipä siihen takertuminen mua alkoikin ihmetyttää.

Ja näköjään mä olen erittäin ulkona erinäisten nikkien palstahistoriasta, kun mulla ei ole muistissa noita hautakivi- ja muita juttuja. Eli tähän ilmapiiriin ap:n ympärillä vaikuttavat ilmeisesti siis ap:n omat jutut palstahistorian aikana? Toivottavasti ei kuitenkaan liikaa, silloin kun tuppaavat varsinaiset asiat jäämään "palstanikin" jalkoihin eli pelkkä palstahenkilöllisyys vaikuttaa siihen, millaisia vastauksia saa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja JonnaÄiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Meillä käytetään KANSIA jääkaapissa olevien ruokien päällä, ja jos lapsi (tai mies, tai minä!) vahingossa kämmäisi jollain konstilla esim. rahkaa ruokaan niin tekisin uutta - en mä vahingoista rankaise.
tää ei olut vahinko. myönsi TAHALLAAN laittanesnsa, kun ei halunnut syödä hedelmärahkaa, kun se oli pakasteesta otettua. ( oli kyllä ihan hyvän makuista)
oli vaan nähnyt ison kulhon siinä ja ajatellut etä toi on varmaan rahkaa kun väri näyttää melkein smalta sinisen kipon läpi.
eikä kylä muutenkaan saa laittaa jääkaappiin jos astiasta on jo maistettu
Eli siis VAHINKO. oletpa taas ....
Toi on sun opettama ongelma jos sellaista ruokaa mikä on jo otettu lautaselle, laitetaan takaisin kulhoon. Mitään mikä on jo otettu jääkaapista omalle lautaselle, sitä ei laiteta takasin tarjoilukulhoon.

 
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
Alkuperäinen kirjoittaja h:
Jos kauan sitten Rollolaisen lapsi kuoli ja täällä oli keräys, jolla kerättiin rahaa että saivat lapselle hautakiven. Mutta löysivät sitten jostain ulkoa luonnonkiven ja käyttivät ruokaan ne hautakivirahat.
mä en oikeesti ymmärrä miks tää asia pitää joka himputin välissä tuoda esille?

välillä tuntuu et sit ku ei muuta enää keksi niin vetästään hautakivi-kortti esiin ja saadaan toiselle paha mieli..
Samaa mieltä. Aika usein tuo asia otetaan edelleen esille.

Kenenkään ei pitäisi joutua hankkimaan hautakiveä lapselleen :(
 
h
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
Alkuperäinen kirjoittaja h:
Jos kauan sitten Rollolaisen lapsi kuoli ja täällä oli keräys, jolla kerättiin rahaa että saivat lapselle hautakiven. Mutta löysivät sitten jostain ulkoa luonnonkiven ja käyttivät ruokaan ne hautakivirahat.
mä en oikeesti ymmärrä miks tää asia pitää joka himputin välissä tuoda esille?

välillä tuntuu et sit ku ei muuta enää keksi niin vetästään hautakivi-kortti esiin ja saadaan toiselle paha mieli..
Samaa mieltä. Aika usein tuo asia otetaan edelleen esille.

Kenenkään ei pitäisi joutua hankkimaan hautakiveä lapselleen :(
Joo, siis ihan samaa mieltä. Mutta vastasin vaan kun kysttiin.
 
EJK
No joo, kärpäsestä härkänen. Sekä tässä ketjussa, että ilmeisesti myös Rollolaisen pirtissä. Rollolaisella isot lapset, joten ihan ok että lähti käymään kaupassa ostamassa tilalle tuotteen, jonka pilasi ajattelemattomuuttaan. Mutta itse olisin kuitenkin ihan vanhempien rahoista antanut kaupparahaa :/
 
Rollolaisen lapset on niin isoja että heidän kyllä pitäisi tietää ettei osittain syötyä ruokaa laiteta enää takaisin tarjoilukulhoon, että mä en kyllä usko tuohon vahinkoteoriaan. Tosin, meidän mukulat ei kyllä noin tekisikään kun tietävät että jos ei tykkää niin ruoan saa laittaa roskiin. Itse muistan omasta lapsuudesta että "pahaa" ruokaa tuli piilotettua taskuun yms. Meillä kun lautanen oli aina pakko syödä tyhjäksi.
 

Yhteistyössä