jos lapsei sotkee jääkaapissa olevan ruuan mitä teet?

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
JonnaÄiti
Alkuperäinen kirjoittaja JonnaÄiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Meillä käytetään KANSIA jääkaapissa olevien ruokien päällä, ja jos lapsi (tai mies, tai minä!) vahingossa kämmäisi jollain konstilla esim. rahkaa ruokaan niin tekisin uutta - en mä vahingoista rankaise.
tää ei olut vahinko. myönsi TAHALLAAN laittanesnsa, kun ei halunnut syödä hedelmärahkaa, kun se oli pakasteesta otettua. ( oli kyllä ihan hyvän makuista)
oli vaan nähnyt ison kulhon siinä ja ajatellut etä toi on varmaan rahkaa kun väri näyttää melkein smalta sinisen kipon läpi.
eikä kylä muutenkaan saa laittaa jääkaappiin jos astiasta on jo maistettu
Eli siis VAHINKO. oletpa taas ....
?
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Liptoni:
Oliko vahinko?
tahallaan heitti muussikippoon.
Minkä ihmeen takia?
kun ei halunnut syödä hedelmärahkaa, ja luuli etttä siinä isossa kiposa on samaa rahkaa.
Eli siis vahingossa?? Kuka kumma pakastaa rahkaa?
olen pakastnut enenkin. tää oli hedelmärahkaa jossa seassa maustmatonta jugurttia. eikä muuten menen huonokis pakaksessa. päinvastoin on parempa vielä vähn kohmisena, kuin jätelöä söis
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Liptoni:
Oliko vahinko?
tahallaan heitti muussikippoon.
Minkä ihmeen takia?
kun ei halunnut syödä hedelmärahkaa, ja luuli etttä siinä isossa kiposa on samaa rahkaa.
Vahinkohan se silloin oli
Näin :snotty:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pop-Pop-Pop:
Kyllä sä teet tästä nyt itelles ongelman. Jos toinen kerta sano että vahingossa teki niin.
Mä en rankaisisi tuollaisesta. Mut mun tavat onkin mun tavat. :)
No yleensä kai lapsi saa kieltäytyä syömästä, varsinkin kun kyseessä on jälkiruoka :eek:
En minäkään rankaisisi!
 
,,
Alkuperäinen kirjoittaja Pop-Pop-Pop:
Kyllä sä teet tästä nyt itelles ongelman. Jos toinen kerta sano että vahingossa teki niin.
Mä en rankaisisi tuollaisesta. Mut mun tavat onkin mun tavat. :)
saako teillä tosiaan laittaa puoliksi syödyn ruuan koskemattoman sekaan jääkaappiin? :x
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Liptoni:
Oliko vahinko?
tahallaan heitti muussikippoon.
Minkä ihmeen takia?
kun ei halunnut syödä hedelmärahkaa, ja luuli etttä siinä isossa kiposa on samaa rahkaa.
Eli siis vahingossa?? Kuka kumma pakastaa rahkaa?
olen pakastnut enenkin. tää oli hedelmärahkaa jossa seassa maustmatonta jugurttia. eikä muuten menen huonokis pakaksessa. päinvastoin on parempa vielä vähn kohmisena, kuin jätelöä söis
Rollo, sun mielestä ei ole sama kuin lapsen mielestä!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Liptoni:
Vahingossa siis laittoi muussikuppiin?
hän oli siis jo SYÖNYT sitä rahkaa omasta lasikiposta, mutta kun se ei maistunutkaan hänne mielestään hyvältä heitti van lähimpään kippoon minkä näki ja se oli muussikippo. Muutenkaan en tykkää että jo kerran maisttusta kiposta kaadetaan "puhtaan " tuotten pääkle. enhän mä puhdtaaseen keitoonkan kaada jonkun toisne lautasesta jämiä :x
No kyllä se laps on viimeistään nyt tavoille saatava, ei ruoalla leikitä ja heitellä mihinkään jääkaappikippoon omia jämiä., vaan bioroskikseen tai pönttöön. Että hyvä kun passitit kauppaan :)
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Ihme natsimeininkiä, anteeksi vaan.

Vahinko se taisi olla, jos lapsi kerran luuli kulhossa olevan rahkaa?!

Mä olisin tehnyt uuden muussin.
saako teilläkin muka laittaa puoliksi syödyn ruuan takaisin jääkaappiin koskemattoman ruuan sekaan? ja sitten sitä vielä muut syövät. yöks!
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Pop-Pop-Pop:
Kyllä sä teet tästä nyt itelles ongelman. Jos toinen kerta sano että vahingossa teki niin.
Mä en rankaisisi tuollaisesta. Mut mun tavat onkin mun tavat. :)
vahinko se ei ole jos TIETÄÄ ETTÄ KERRAN SYÖDYSTÄ KIPOSTA EI LAITETA JÄÄKAAPPIIN: se heitetään pois, tai jätetään jääkaappin ja kerrotan että töä on siten jäänyt minulta, voin syödä sen myöhemmin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
saako teilläkin muka laittaa puoliksi syödyn ruuan takaisin jääkaappiin koskemattoman ruuan sekaan? ja sitten sitä vielä muut syövät. yöks!
Ei saa, ei, mutta meillä ei myöskään kyykytetä ja nolata lapsia vahingon takia (tai muutenkaan).

Meillä saa myös heittää ruokaa roskikseen jos ei maistu...
 
Et sinä varmasti saa lapsiasi olemaan kapinoimatta jos olet noin ehdoton. Vahinko aivan selvästi ja vaikka ei oliskaan, niin lapset kapinoi jollain tavalla ja jos ei ole totuttu keskustelemaan asioista niin silloin saattaa lentää muusit tai astiat :whistle:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Ihme natsimeininkiä, anteeksi vaan.

Vahinko se taisi olla, jos lapsi kerran luuli kulhossa olevan rahkaa?!

Mä olisin tehnyt uuden muussin.
No heitetäänkö omia jämiä jääkaappiin takaisin olipa se isossa padassa oleva soossi nyt sitä rahkaa tai muussia . Ei :O kyllä mäkin suuttuisin, ei meillä enää kukaan söisi jos yksi käy tyhjentämässä oman puolisyödyn mössön takaisin jäälkaappiin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Pop-Pop-Pop:
Kyllä sä teet tästä nyt itelles ongelman. Jos toinen kerta sano että vahingossa teki niin.
Mä en rankaisisi tuollaisesta. Mut mun tavat onkin mun tavat. :)
vahinko se ei ole jos TIETÄÄ ETTÄ KERRAN SYÖDYSTÄ KIPOSTA EI LAITETA JÄÄKAAPPIIN: se heitetään pois, tai jätetään jääkaappin ja kerrotan että töä on siten jäänyt minulta, voin syödä sen myöhemmin.
Nyt sä taas muutat koko juttua :)
 
qwen
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Ihme natsimeininkiä, anteeksi vaan.

Vahinko se taisi olla, jos lapsi kerran luuli kulhossa olevan rahkaa?!

Mä olisin tehnyt uuden muussin.
Ei se taida rollon perheessä onnistua se uuden muusin teko. Laskee sen raha/ruoka/annos henkilöä kohden aika tarkasti. Jos satut muistamaan keskustelun lihapullista ja leikkeleistä ;)
Ihme natsi touhua, selvä vahinko!!!!
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
saako teilläkin muka laittaa puoliksi syödyn ruuan takaisin jääkaappiin koskemattoman ruuan sekaan? ja sitten sitä vielä muut syövät. yöks!
Ei saa, ei, mutta meillä ei myöskään kyykytetä ja nolata lapsia vahingon takia (tai muutenkaan).

Meillä saa myös heittää ruokaa roskikseen jos ei maistu...
mikä vahinko se on jos tahallaan laittaa puoliksi syödyn rahkan toiseen kippoon jääkaappiin?

ja eikös ap sanonut, ettei sitä olisi ollut pakko syödä edes?
 
no
Kuulostaa, että lapsi oli vain ajattelematon. Olisin kysellyt aika tarkkaan, että halusiko tehdä vahinkoa vai oliko vain ajattelematon. Jokainen meistä tekee virheitä. Jos jatkat noin, niin lapses ei sulle uskalla jatkossa asioitaan kertoa. Mieti haluatko, että teillä on avoimet hyvät välit vai niin, että lapset pelkää sua ja sun rangaistuksia. Usein keskustelu ja asian läpikäyminen rauhallisesti on paljon parempi kuin joku tuollainen rangaistus.
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Ihme natsimeininkiä, anteeksi vaan.

Vahinko se taisi olla, jos lapsi kerran luuli kulhossa olevan rahkaa?!

Mä olisin tehnyt uuden muussin.
siksi pitikin kähteä muussa ostamaan kun tää oli eilinne muussi ja pottuja ei van enää ollut.

ja saiisko sun lapsi laittaa kiposta josta on jo omalla lusikallaan syönyt laittaa puhtaaseen astiaan takaisin ruokaa. smanhans e on sitten laittaa lapsen lautaselta soppa takaisin kattilaan , yök
 

Yhteistyössä