Jos LA heinäkuussa, miksi hypitte elokuun keskusteluketjuun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kertokaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kertokaa

Vieras
Otsikossa kysymys, miksi siis ne, joilla laskettuaika on vaikka tammikuussa, haluaa hypätä helmikuisten ketjuun juttelemaan? Jaksan tätä aina vaan ihmetellä, miksei voi mennä siihen ketjuun, johon kuuluu lasketun ajan mukaan? Ärsyttää, kun itse on vaikka loppukuun odottajia ja sitten palstalla keekoilee edellisen kuun plussaava, joka voi olla melkein pari kuukautta edellä, mitä järkeä??

Jos LA on ihan loppukuusta, voi hyvinkin mennä seuraavan kuun alkuun ennen kuin syntyy. :) Siksi. Nekin haluavat seuraa, ketjut tuppaavat loppua kohti aina hiljentymään, jos suurin osa on synnyttänyt jo.

Ei tuosta nyt kannata stressiä ottaa. =) Tai edes ärsytystä.

Ja näistä asioista kannattaa keskustella siellä odotuspuolella. ;) Suurempi teho jne. sillä puolella. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;25175237:
Jos LA on ihan loppukuusta, voi hyvinkin mennä seuraavan kuun alkuun ennen kuin syntyy. :) Siksi. Nekin haluavat seuraa, ketjut tuppaavat loppua kohti aina hiljentymään, jos suurin osa on synnyttänyt jo.

Ei tuosta nyt kannata stressiä ottaa. =) Tai edes ärsytystä.

Ja näistä asioista kannattaa keskustella siellä odotuspuolella. ;) Suurempi teho jne. sillä puolella. :D

Samaa mieltä! Asiatonta tulla tänne jostain odotus jutuista valittaan :D

Tarkoitan niitä, jotka heti plussaamisen jälkeen menee väärään ketjuun. En niitä, jotka loppuajasta menee, sen kyllä ymmärtää jos porinat hiljenee, mutta alussa tuskin se on syynä.

Kivempi se jos on alusta asti ollut tuttu porukka. Siis vaikeampi se sitten ihan lopussa vasta on päästä juttuun mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25175245:
Samaa mieltä! Asiatonta tulla tänne jostain odotus jutuista valittaan :D

Öö, eikö tämä ole avoin palsta, missä kaikesta saa keskustella? Kommentoitteko jonkun raskauskeskustelujakin, että mikset keskustele odotuspuolella? Ihmeporukkaa..

[QUOTE="aloittaja";25175258]Öö, eikö tämä ole avoin palsta, missä kaikesta saa keskustella? Kommentoitteko jonkun raskauskeskustelujakin, että mikset keskustele odotuspuolella? Ihmeporukkaa..[/QUOTE]

Kyllähän se niin on, että jos jollekkin aiheelle on oma palstansa, niin siitä keskustellaan VAIN siellä, ei muualla :saint:

[QUOTE="aloittaja";25175258]Öö, eikö tämä ole avoin palsta, missä kaikesta saa keskustella? Kommentoitteko jonkun raskauskeskustelujakin, että mikset keskustele odotuspuolella? Ihmeporukkaa..[/QUOTE]

Jos kyse on jostakin ketjusta tai ryhmästä tuolla toisella puolella, aina olisi parempi sanoa asiansa ääneen siellä sen porukan kesken. Vai etkö uskalla sanoa suoraan? Ilmeisesti et, koska tännekin kirjoittelet harmaana. Mustakin nikki sulla on oltava, jos siellä kirjotat.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;25175271:
Jos kyse on jostakin ketjusta tai ryhmästä tuolla toisella puolella, aina olisi parempi sanoa asiansa ääneen siellä sen porukan kesken. Vai etkö uskalla sanoa suoraan? Ilmeisesti et, koska tännekin kirjoittelet harmaana. Mustakin nikki sulla on oltava, jos siellä kirjotat.

En kirjoittele itse, mutta lukemassa käyn. Miksen saisi kommentoida asiaa, jos se mua ärsyttää. Tais kalahtaa omaan nilkkaan, kun noin hyökkäät...

[QUOTE="aloittaja";25175286]En kirjoittele itse, mutta lukemassa käyn. Miksen saisi kommentoida asiaa, jos se mua ärsyttää. Tais kalahtaa omaan nilkkaan, kun noin hyökkäät...[/QUOTE]

Mitä väliä sillä on, mihin ketjuun kirjoittaa, jos ne mukulat näkee päivänvalon edes samana vuonna? Vai onko sellaisilla äideillä automaattisesti enemmän yhteistä, jos pallerot on syntyneet samassa kuussa?

[QUOTE="aloittaja";25175286]En kirjoittele itse, mutta lukemassa käyn. Miksen saisi kommentoida asiaa, jos se mua ärsyttää. Tais kalahtaa omaan nilkkaan, kun noin hyökkäät...[/QUOTE]

Emmä hyökkää, mutta musta on vähän munatonta tulla tälle puolelle asiasta turisemaan eikä sanoa asianosaisille suoraan. Rupee kirjottelemaan sille puolelle, ehkä sun ärsytys lieventyy. ;)

Ja ei. En ole edes raskaana. :D Ei kalahtanut omaan nilkkaan. Kaks ipanaa olen saanut aikaan, molempien raskausaikana siellä sen aikaisissa ketjuissa olen kirjotellut ja molempien kohdalla helmikuisissa (LA helmikuussa). Joten meni nyt vähän hutiin tuo sun arvio, mutta koska olen niissäkin ketjuissa silloin pyörinyt, tiedän, että silloinkin on ollut sellaisia, jotka on kysyneet, saavatko sinne tulla, vaikka LA on eri kuussa. Niille on silloin kyllä sanottu, että saa, ei ole ketään KIRJOTTELIJAA haitannut.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25175311:
Mitä väliä sillä on, mihin ketjuun kirjoittaa, jos ne mukulat näkee päivänvalon edes samana vuonna? Vai onko sellaisilla äideillä automaattisesti enemmän yhteistä, jos pallerot on syntyneet samassa kuussa?

No eikö se idea just ole, että kirjoitettaisiin samassa kuussa synnyttävien ketjuun, miksi ihmeessä niitä ketjuja muuten edes nimettäisiin esim. Joulukuun tonttu-ketjuksi, jos sinne hyppii heinäkuiset kirjoittelemaan tuntemuksia? Sehän se on se idea, että saa vertaiskokemuksia, eli samassa tilanteessa olevien juttuja lukea. Ei mua ainakaan kiinnosta lukea pari kuukautta mua edellä olevien juttuja. Samassa kuussa syntyvien palleroiden äideillä on varmasti paljon enemmän yhteistä jutusteltavaa, kun voi verrata asioita.

[QUOTE="aloittaja";25175335]No eikö se idea just ole, että kirjoitettaisiin samassa kuussa synnyttävien ketjuun, miksi ihmeessä niitä ketjuja muuten edes nimettäisiin esim. Joulukuun tonttu-ketjuksi, jos sinne hyppii heinäkuiset kirjoittelemaan tuntemuksia? Sehän se on se idea, että saa vertaiskokemuksia, eli samassa tilanteessa olevien juttuja lukea. Ei mua ainakaan kiinnosta lukea pari kuukautta mua edellä olevien juttuja. Samassa kuussa syntyvien palleroiden äideillä on varmasti paljon enemmän yhteistä jutusteltavaa, kun voi verrata asioita.[/QUOTE]

Ero onkin niin merkittävä heti, jos toisen LA on heinäkuun vika ja toisen elokuun eka. :saint:

En ihan ymmärrä ideaa vaihtaa kuukautta sen perusteella että toiset on jo niin pitkällä. Esim.kesäkuun 30pv la. tulee heinäkuun ketjuun kun kesäkuiset on jo niin pitkällä.. Kuitenkin kun kuukausi vaihtuu on heinäkuun lopulla plussaavat sitten sitä kesäkuista kuukauden jäljessä.. Eli kuukausi tulee väliä ekaksi plussaneiden ja viimeksi plussaneiden väliin ihan joka kuukausi vaikka vaihtaiskin toiseen ketjuun..Mutta kirjoitelkoon minun puolesta kukakin missä haluaa :D

No mulla oli laskettu aika ensin 1.2 (kuukautisten perusteella), sitten 2.2 (alkuraskauden ultra) ja tämän jälkeen 31.1 (np-ultra). Lapsi syntyi 9.2. Olisiko mun pitänyt vaihtaa ketjua, kun laskettu aika siirtyi? Kyllä mä koin, että mulla enemmän yhteistä helmikuun odottajien kuin tammikuisten kanssa. Jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee. Ihmeellistä tässä on, että jaksat ärsyyntyä moisesta. Kyse on kuitenkin vain keskustelupalstasta, ei sen vakavammmasta.

Jos mulla siirtyy la toiseen kuukauteen, en ole vaihtamassa ketjua, koska nimimerkit siinä ketjussa missä aloitti on jo alkaneet hahmottua ja en jaksas alkaa lukea toisen ketjun juttuja alusta asti uudelleen.. En silti ihan tajua siinä vaiheessa kun aloittaa jossain miksei vois olla "omassa kuussa" kun kuukauden päivät ne ajat heittää kuitenkin. Toiset on toisia kuukauden edellä kuitenkin.. Mutta kuten jo laitoin, jokainen kirjoitelkoon missä "kuussa" haluaa tai omimmaksi kokee.. Onhan siellä niitäkin jotka on tutustuneet jo haaveilijoissa ja haluaavat sitten tuttujen kanssa samaan ketjuun, mikä on ihan luonnollista ja niin varmaan tekis itsekkin jos ois tutustunut jo porukkaan ennen raskautumista ja jutellut haaveistaan jo aiemmin..

Johan taas on ärsyyntymisen aiheita. :D

Mutta hei, mihin ketjuun minä olisin kuopuksen kohdalla ap:n mielestä kuulunut. Vauvan laskettu aika oli siis 5.12 mutta tiedossa oli alusta asti suunniteltu sektio n. 10pv ennen laskettua aikaa, eli itsestään selvää että vauva tulisi syntymään marraskuun puolella.

Olisiko minun sitten pitänyt kuulua joulukuun vai marraskuun odottajiin?

(muuten, ottaisin ihan kohteliaisuutena jos joku muussa kuussa la:n omaava haluaa liittyä oman kuun ketjuun, lähinnä se antaisi kuvan siitä että ketju toimii jos se houkuttelee mukaan muitakin)

Tämähän kirvoittikin paljon loukkaantuneita kommentteja. Kuten jo kirjoitin, niin menkkojen perusteella oleva laskettu aika määritelkööt sen, mihin ketjuun menee turinoimaan. Onko se jotenkin huonompi lokakuulainen sitten, jos LA on 30.10, että pitää mennä sitten marraskuisiin kirjoittelemaan? Taitaa vaan ärsyttää se, kun toiset ovat pidemmällä....

Madicken04: kysehän on siitä, kuinka pitkällä raskaus on. La sulla oli joulukuussa, niin joulukuun odottajiin tietenkin. Oletko jotenkin hidas, kun et tätä ymmärrä?

Tarkoitan niitä, jotka heti plussaamisen jälkeen menee väärään ketjuun. En niitä, jotka loppuajasta menee, sen kyllä ymmärtää jos porinat hiljenee, mutta alussa tuskin se on syynä.

ihan vaan kysäisen, että miten se käytännössä menee? jos mää nyt plussaisin ja mun laskettuaika ois vaikka heinäkuun 10pvä, niin miten mää voisin mennä seuraavaan kuun odottajiin joita ei vielä ois ees olemassa?

Yhteistyössä