Jos koululainen sanoo ettei halua laittaa toppahousuja jalkaan (kova pakkanen)

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
ulkonäkösyistä niin mitä teet? Meillä oli 10v:n kanssa aamulla riitaa ja "pakotin" lapsen laittamaan lämpimät housut. Ei olisi halunnut laittaa koska "muutkaan ei käytä".. koulumatka kuitenkin lähes 1.5km.

Nuorimmaiseni sairastui keväällä vakavasti ja olen törkeästi sanonut et sama kohtalo odottaa poikia jos lähtee liian kevyessä vaatetuksessa pihalle.

Yllättäen toppahousut on menny jalkaan joka kerta kun olen käskenyt :kieh:

Meillä koululaiset haluavat hyvät ulkovaatteet etteivät kastu ja palele pulkkamäessä. Vaikea kuvitella että kinaisivat moisesta asiasta mutta jos niin tekisivät niin ei muuttaisi sitä faktaa että toppavaatteet päällä ollaan näillä keleillä..

maissihiiri
Kyllä mä tuon ikäisen varmaan pakottaisin laittamaan toppahousut jalkaan. Mutta, mites se käytännössä tapahtuu jos ei ole aamulla kotona kun lapsi lähtee kouluun?

emppu
sama riita oli täällä hetki sitten; matkaa tosin 2,5 km, pakkasta 10 astetta. Väännön jälkeen housut meni 12-vuotiaalle jalkaan. Suurella osalla kavereista tuskin toppahousuja on, kun ovat lähteneet vanhempien näkemättä kouluun :/

Tuolla niitä värjötteli todella kylmissään koulun pihalla kun vietiin eskari äsken, nimittäin pieniä alakouluikäsiä farkuissa :whistle: jospa huomenna menee toppaa päälle kun ne nimittäin hyppeli siellä ihan jääkälikkana ja oli vasta eka välkkä.

juk
Alkuperäinen kirjoittaja Seanna:
Nuorimmaiseni sairastui keväällä vakavasti ja olen törkeästi sanonut et sama kohtalo odottaa poikia jos lähtee liian kevyessä vaatetuksessa pihalle.

Yllättäen toppahousut on menny jalkaan joka kerta kun olen käskenyt :kieh:
Hölmö oot.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
Mun 3. ja 2. luokkalaiset eivät suostuneet laittamaan toppahousua, takit sentään :snotty:
Noh, varmaan huomenna toppa menee päälle kun tänään palelee :xmas:
Voi jessus , sinä kai sentään sanot mitä tuon ikäinen pukee päällensä, ootkos kuullut rajoista ja rakkaudesta, tässäkin sitä voi toteuttaa.

ihmettelyä
siis ihan tottako sanotte että tokaluokkalaiset ei suostu pukemaan toppavaatteita? Miten voi olla että ton ikäiset päättää omasta vaatetuksestaan....oisko mennyt jotakin pieleen lapsen päättämisoikeuksien kanssa? Itellä on vasta yläasteella tullut mieleen nurista vaatteista...nykylapsilla liikaa valtaa.

Khimaira
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
Mun 3. ja 2. luokkalaiset eivät suostuneet laittamaan toppahousua, takit sentään :snotty:
Noh, varmaan huomenna toppa menee päälle kun tänään palelee :xmas:
Voi jessus , sinä kai sentään sanot mitä tuon ikäinen pukee päällensä, ootkos kuullut rajoista ja rakkaudesta, tässäkin sitä voi toteuttaa.
No voi että.

Miten laitat tuon ikäiselle väkisellä päälle?
Entä niinä aamuina kun lapset lähtevät keskenänsä? Olen tosi harvoin kotona näin aamulla.

toppis
mä en ymmärrä, eiks oo itsestään selvää et talvella ja pakkasella käytetään toppiksia. Meijän muksuille ei oo koskaan tullu mieleenkään valittaa tollasista. Eikä ole tarvinnu asiasta kinata!!! Niin ja oiskohan vähän esimerkin puutetta, meillä meinaan käyttää vanhemmatkin kun ulkoillaan ja ihan työ ja kauppareissuillakin jos on pajon pakkasta.

Khimaira
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Ihan oikeestiko teilä sanelee 8- ja 9-vuotiaat tuollaset asiat? Joskus se lapsen paras vaan ei ole se mitä lapsi itse haluaa..
Täällä on -8 astetta ja minusta sellaisella pakkasmäärällä voi olla ilman toppiksia ja todeta että olipa kyllä, huomenna laitan toppaa :xmas:

Ei tuo kuitenkaan nyt niin paljon ole - liikkuvaisia lapsia molemmat. Päässä ja käsissä lämmintä ja toppatakit kuitenkin, housut vain eivät oleet toppaa.

Yhteistyössä