Jos koululainen sanoo ettei halua laittaa toppahousuja jalkaan (kova pakkanen)

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
Mun 3. ja 2. luokkalaiset eivät suostuneet laittamaan toppahousua, takit sentään :snotty:
Noh, varmaan huomenna toppa menee päälle kun tänään palelee :xmas:
Voi jessus , sinä kai sentään sanot mitä tuon ikäinen pukee päällensä, ootkos kuullut rajoista ja rakkaudesta, tässäkin sitä voi toteuttaa.
No voi että.

Miten laitat tuon ikäiselle väkisellä päälle?
Entä niinä aamuina kun lapset lähtevät keskenänsä? Olen tosi harvoin kotona näin aamulla.

Samaa mieltä edellisen kanssa.

Meillä 3- ja 5-luokkalaiset laittoi toppahousut ilman napinoita, täällä on -18. Yläkoululainen lähti kylläkin farkuissa mutta sen kanssa en enää saikkaa koska tiedän että siellä ei tasan muutkaan enää käytä.

10v on siinä ja siinä. Nuoremman voisin pakottaa aamulla laittamaan jakaan ja sanoa, vaikka että koulussa voi sitten ne riisua ja pistää reppuun. Isommalle taasen voisin pistää varaksi sinne reppuun, jos kylmä yllättää kesken päivän.

Alkuperäinen kirjoittaja juk:
Alkuperäinen kirjoittaja Seanna:
Nuorimmaiseni sairastui keväällä vakavasti ja olen törkeästi sanonut et sama kohtalo odottaa poikia jos lähtee liian kevyessä vaatetuksessa pihalle.

Yllättäen toppahousut on menny jalkaan joka kerta kun olen käskenyt :kieh:
Hölmö oot.
Sanotaanko näin et mun pojille ei mene mikään jakeluun ennenkuin on konkreettinen näyttö siitä mitä voi tapahtua.

Esimerkkinä erään aidan ylittäminen.. Piti ihan neljän tikin mittainen haava tulla ennenkuin uskoi että sen aidan ylittäminen on vaarallista.

tuplis2
Kaksoset, poika ja tyttö, tyttö laittaa mielellään ilman tappelua toppavaatteet ja jopa ne "vauva" rukkaset käteensä, mutta pojan kanssa tapellaan, toppavaatteet laittaa päälleen, mutta noi rukkaset, niistä tapellaan, tänään äiti vei voiton 1-0

kolmosten ope
Sanoin tänään kahdelle oppilaalle, että huomenna on oltava toppahousut jalassa. Tänään värjöttelivät farkuissa... Jos ei ole huomennakaan, laitan kotiin viestin.nim tiukkis ope

miu
kyllä joo meillä ekaluokkalaiselle laitan toppahousut. ekan kerran kun tänä talvena laitoin toppikset tarjolle, oli nurinaa. mut ei enää. lauhemmilla kelillä toppahousujen alla on vaan legginsit tai ohuet trikoohousut, tänä aamuna oli sit sukkahousut ja collegehousut.

Joo toi on niin normaali lause "kun kavereillakin on kamerakännyt, kun kaveritkin kuuluu fb:n, kun kaveritkin saa valvoa jos haluaa" jne. Samaa vetoa ollaan mekin käytetty kakarana ja hyvin on muistissa et se "kaikki" oli erittäin harva jos kukaan...

Villahousurock
Olen sitä mieltä, että koululaisen ei enää tarvitse käyttää toppahousuja, jos koulumatka ei ole pitkä ja matkaan ei sisälly esim. pitkää odottelua ulkona. Kymmenenvuotiasta ei voi pukea väkisin, ja häntä voi ahdistaa tosi paljon, jos joutuu olemaan erilainen kuin toiset. Me aikuiset emme sitä aina ymmärräkään.

Pakkasta vastaan käyttäisin muita konsteja: kunnon pitkät alusvaatteet, vakosamettihousut, ylimääräiset sukat. Ehkä lantion peittävä toppatakki. Kyllä niillä pärjää ainakin täällä etelässä.

minä
Ekaluokkalaisella oli ollut toppahousut jalassa, 11v:llä ei. Aamulla nostin ne esille ja kehoitin laitamaan, mutta kun ysiin menevät kouluun ja mä lähdin jo puol kasi töihin niin en oo vahtimassa mitä laittavat.

!!!!!!!!!!!!!!!!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei meillä edes keskustella tuommoisesta asiasta tokaluokkalaisen kans, vaan ne toppahousut laitetaan, jos on tämmöset kelit.
olen kyllä niiiin samaa mieltä... joku roti se olla pitää !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Yhteistyössä