jos koira puollustaa omaa pihaa niin se ei ole koirassa se vika jos jotain käy...

• Viestiketjun aloittaja hivenenhullu
  • Ensimmäinen viesti
hivenenhullu
se on siinä pihalle tunkeutujassa... jos piha on hyvin aidattu, portti on säpillä kiinni ja portissa on vielä varoitus että koira on vihainen, niin kyllä se on sen pihalle tunkeutujan vika jos koira kiinni käy!!!!
jos josku oman tontin hankin niin porttiin tulee teksti
NÄÄ ON MUN MAITA JA TÄNNE ON IHAN TURHA KENENKÄÄN TULLA...
ehkä lisäykseksi että SAATAN PURRA
ja urpo on se joka sinne luvatta astuu...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
se on siinä pihalle tunkeutujassa... jos piha on hyvin aidattu, portti on säpillä kiinni ja portissa on vielä varoitus että koira on vihainen, niin kyllä se on sen pihalle tunkeutujan vika jos koira kiinni käy!!!!
jos josku oman tontin hankin niin porttiin tulee teksti
NÄÄ ON MUN MAITA JA TÄNNE ON IHAN TURHA KENENKÄÄN TULLA...
ehkä lisäykseksi että SAATAN PURRA
ja urpo on se joka sinne luvatta astuu...
Samaa mieltä:)

kyl se on koiralle kauhee stressi jos pitää kaikkia vastaan puolustaa ja äristä, sehän on stressissä koko ajan. kouluttaisin ettei tarvii äristä kaikille että voi olla ulkona rennosti

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja www:
kyl se on koiralle kauhee stressi jos pitää kaikkia vastaan puolustaa ja äristä, sehän on stressissä koko ajan. kouluttaisin ettei tarvii äristä kaikille että voi olla ulkona rennosti
Siinähän sitä on koiralla tekemistä kun ärisee ohikulkijoille. Ei käy aika pitkäksi.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Laki suojaa tunkeutujaa tässäkin tapauksessa, koiran on oltava omistajansa hallinnassa vaikka siiten sisätiloissa :whistle:

Mielipiteistä en tässä sitten sanokaan enempää.
Murtovarkaallakin on oikeus tehdä töitä ilman vaaraa loukkaantumisesta.

joo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Laki suojaa tunkeutujaa tässäkin tapauksessa, koiran on oltava omistajansa hallinnassa vaikka siiten sisätiloissa :whistle:

Mielipiteistä en tässä sitten sanokaan enempää.
Murtovarkaallakin on oikeus tehdä töitä ilman vaaraa loukkaantumisesta.
Toki on :D

vihainen
Itse en kyllä edes pitäisi vihaista koiraa.
Onko se sitten kivaa ku on tekemäl tehty rakista ärisevä ja pureva yksilö.Kaikki muut saa pelätä paitsi oma perhe,ja välillä hekin.
Jospa ne ihmiset jotka haluaa koirasta turvaa ja haluavat siitä vahtikoiran,niin kouluttaisivat sen oikein...vihainen koir5a ei oo kenenkään etu,ei varsinkaan sen koiran.

shihtzu
Mun koirista tuo yksi pitää kamalaa meteliä tuolla pihalla, kun sen pitää haukkua ohikulkijoille, mutta auta armias jos ne tulee pihalle, niin sitten ollaan niin hiljaista tyttöä että, aidan takaa on hyvä huudella :D
Niin ja noista ei kyllä kukaan osaa varmaan edes purra ainakaan vihaisesti, meille saa kyllä tulla ihan kuka vaan, mutta kaikki saavat äänekkaan vastaanoton kyllä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mallanne:
Lapsi saa salvat ja säpet auki,eikä välttämättä osaa lukea...hauva hauva,tseh tseh..
Samaa mieltä, minusta tuollaisia koiria pitäisi pitää pihalla ainostaan, jos aidan pystyy aukaisemaan ainostaan avaimella eikä pihalle pysty muuten tulemaan.

vieras
Lapsi saa salvat ja säpet auki,eikä välttämättä osaa lukea...hauva hauva,tseh tseh..
Missä lapsen vanhemmat? :eek::eek::eek:
missä lie nykyaikana
No, olikos ennen sitten. Kai esm. 6-vuotias voi jo olla kavereiden kanssa ulkona. Mutta kun ei nuo lapset aina muista mikä on järkevää mikä ei ja yllyttävät toisiaan.

meitä on moneksi
mua ahdistaisi kyllä itteäni, jos en voisi olla varma ettei mun koira murhaa ketään. :/ oli se sit vaikka murtovaras tai ihan vaan postinkantaja, en silti vois ottaa omatunnolleni semmosta asiaa.

vieras
Missä lapsen vanhemmat? :eek::eek::eek:
missä lie nykyaikana
No, olikos ennen sitten. Kai esm. 6-vuotias voi jo olla kavereiden kanssa ulkona. Mutta kun ei nuo lapset aina muista mikä on järkevää mikä ei ja yllyttävät toisiaan.
Evoluutio hoitaa homman :)

hivenenhullu
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
No niinpä kai, mutta kuka haluaa pitää pihallaan tuollaista hermoheikkoa purijaa?
se että koira haukkuu, tai edes näyttää hampaita ei tarkoita sitä että olis hermoheikko purija... se että koira haukkuu vihaisesti on eriasia kuin se että kävisi kurkkuun kiini... vanhempien tehtävä on opettaa lapselle tavat ja säännöt, niinkuin että toisten pihalle ei ilman lupaa mennä!! varsinkin jos ihan portin joutuisi avaamaan... ;)
mulla ei ikinä ole ollut koiraa joka purisi tuntemattomia aikuisia, taikka lapsia.. hampaita on näyttänyt molemmille, syystä!!
vanhempien kuuluu opettaa lapsille että ilman lupaa ei tuntemattomia koiria lähestytä, ja jos kielloista huolimatat menee lähelle voi koira purra...
ja jos koira puree niin siitä voi syyttää vain itseään...
niin pieni lapsi ei yksinään ulkoile joka ei voisi tuota yksinkeratsita opetusta ymmärtää...

ja nyt lisään, mä ripustaisin kyltin tontin pihaan vaikak mulla ei koiria olekkaan... koska mä EN halua pihoilleni ketään :D ja mä olen todennäköisesti äkäisempi kuyin yksikään mun mahdollisesti tulevista taikak mulla jo olleista koirista

hivenenhullu
Alkuperäinen kirjoittaja meitä on moneksi:
mua ahdistaisi kyllä itteäni, jos en voisi olla varma ettei mun koira murhaa ketään. :/ oli se sit vaikka murtovaras tai ihan vaan postinkantaja, en silti vois ottaa omatunnolleni semmosta asiaa.
koira ei murhaa... koira ei tapa tarkoituksella koskaan!! koira ei suunnittele kenenkään tappamista... ;) eli murha se ei varsin ole...
lisäksi koira harvoin käy suoraan kaulaan kiinni...
on olemassa häiriintyneitä koiria, jotka on OMISTAJA pilannut, ja nämä yksilöt tulisi lopettaa (mieluiten sekä koira että omistaja) mutat normaali suojeluvietillä varusteltu koira joka suojelee laumaansa ja reviiriänsä ei ole uhka, eikä edes potentiaalinen tappaja...

Ccc
Itse asiassa koiran omistaja on syyllinen jollei koira ole kytkettynä ! Edes omalla pihalla koira ei saa olla vapaana ! Koira täytyy olla aina omistajan hallinnassa lain mukaan !

hivenenhullu
Alkuperäinen kirjoittaja Ccc:
Itse asiassa koiran omistaja on syyllinen jollei koira ole kytkettynä ! Edes omalla pihalla koira ei saa olla vapaana ! Koira täytyy olla aina omistajan hallinnassa lain mukaan !
koira on hallinnassa mikäli koira on aidatulal pihalla... taikak vielä parempi, omassa häkissä... silloinhan se koira ei kenenkään kimppuun pääse ellei se joku tule itse sinne koiran luokse... ;)
on meillä lapsuuden kodissa kytketty koira käynyt teinipojan kimppuun, ja ihan oiekin että kävi... loppuipahan sen pojan terrorisoiminen... ja ihan itse se tilanteensa aiheutti...
eli yleensä tässä maailmassa sitä saa mitä tilaa... ;)

En kyllä voi ymmärtää miksi ihmiset haluaisivat pitää tai jopa tarkoituksella kouluttaisivat joitakin vihaisia ja purevia koiria. Sellaisia koiria ei todellakaan tarvitse olla missään, vaikka olisi kuinka aidattua tai häkitettyä. Toki ihminen, joka vihaista koiraa lähestyy tekee tyhmästi itsekin, mutta ei se anna lupaa koiralle purra. Hieman isoja rangaistuksia jotkut ovat jakelemassa ihmisille, jotka eivät välttämättä edes ymmärrä tai huomaa vaaraa. Kyllä se on omistajan vika, jos pitää purevaa koiraa semmoisessa paikassa, että ihmiset saattaa loukkaantua. Ei sitä tiedä mitä kummityttöjä tulee vierailulle, partiokeksien myyjiä ja paketin tuojia. Jos siellä on sähköaidat taivaaseen asti ja vilkkuvat valot sekä teksti "hengenvaarallinen koira, pääsy kielletty" suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi vähintään, niin sitten voisin kallistua sen puoleen, että on tunkeutujan vika.

Ja miksi täällä nyt monet puolustelee heti että "meidän haukku vaan haukkuu ei pure". Eihän tästä nyt ollut kysymys ollenkaan vaan koirasta, joka saattaa purra. Vaikka haukkuva koira saattaa minua joskus vähän ärsyttää niin eihän semmoinen vaaraksi ole. Itse asiassa tässä on vielä yksi syy miksi "väkivaltaisia" koiria ei tule pitää ihmisten ilmoilla (tai ollenkaan). Ihan oikeasti monet eivät tajua etä se saattaa purrakin kun on aina vaan törmännyt kiltteihin koiriin, jotka louskuttavat kovasti.

Yhteistyössä