Jos kiellät lapsesi leikkimästä jonkun kanssa

Lex
Silloin kun olen kieltänyt, on syynä ollut mm. lapsille sopimattomien pelien pelaaminen, kiusaaminen, törkeä kielenkäyttö yms.

Meille saa tosin tulla, mutta en anna lapseni mennä tuohon paikkaan jossa ei mitään rotia noissa asioissa pidetä.
 
Kilsin, koska hiekkalaatikolla oli lauma romaneja ja tyttöni on melko raju leikkijä. Tyttö saattaisi satuttaa toista lasta ja kuka sitä lauma kämätystä haluaa kuunnella, näin ollen tyttö "joutui" leikkimään vain minun kanssani. Siinä tilassa, mitä sinne hiekkalaatikolle nyt mahtui..
 
"vieras"
Jos koen ettei ne lapset tule olemaan hyvää seuraa. Koska tunnetusti joukossa tyhmyys tiivistyy, valitettavasti. Ja jos tiedän ettei perheessä kukaan kasvata, ohjaa tai katso perään. Eläkööt pellossa sitten ihan keskenään.
 
Silloin kun olen kieltänyt, on syynä ollut mm. lapsille sopimattomien pelien pelaaminen, kiusaaminen, törkeä kielenkäyttö yms.

Meille saa tosin tulla, mutta en anna lapseni mennä tuohon paikkaan jossa ei mitään rotia noissa asioissa pidetä.
Eli on selkeä syy.

Mitä jos leikit sujuu hyvin ja kaikilla on ollut kivaa, mutta seuraavana päivänä ilmoitetaan, että et saa olla viikkoon sen ja sen kanssa. Reilua?
 
"vieras"
En ole vielä kieltänyt mutta kieltäisin jos seura ei olisi mielestäni sopivaa. Jos leikkikaverit olisivat siis aina pahanteossa, heillä ei olisi käytöstapoja, ja muutenkin olisivat sellaisia hulttioita ja raggareita.
 
Ei kuulosta järkevältä, mutta olettaisin että silloin kaikki ei ole mennyt aivan putkeen.
No, mä en aina pysy kärryillä noiden naapurin mammojen kanssa, vaikka en ole rasisti. Pojat ihan ihmeissään ja kysyvät syytä, siis arestin saaja kysyi, niin ei saanut vastausta thaimaalaiselta äidiltään. Ilmoitti vaan "en kerro syytä".
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
yhden ainoan lapsen kanssa olen kieltänyt leikkimästä, varasti tytöltä kengät ja hävitti ne.
Sillä lapsella ei mitään asiaa edes meidän taloyhtiön pihalle.
Yhden lapsen kanssa jatkuvasti riitaa ja aina uhataan väkivallalla joten kohta vihellän pelin poikki.
 
..
oon kieltäny jos touhu menee vaan toisen kiusaamiseksi. samoin jos kaveri ei oo ns hyvää seuraa, ts kuulen ja näen asioita, joita eb hyväksy. Samoin kun kaveri kaveri kiristi, ts jos et tuo mulle karkkia, en oo sun kaveri. siinä vaiheessa ilmotin et eiköhän kivempiakin kavereita löydy.
 
,,,,,,
Mua hämmensi lapsena, kun joitakin lapsia oli kielletty leikkiä toistensa kanssa. "Äiti kiels leikkimäst sun kaa!"
"Mä kerron mutsille susta ja sit me ei saada enää olla sun kaa senkin *****pää!"

:LOL:

Mua itseäni ei koskaan kielletty leikkimästä kenenkään kanssa.
 
"mä"
En ole kieltänyt lastani leikkimästä kenenkään kanssa.
Olen kieltänyt :
-yhden kaverin kyläilyt meillä jos aikuisia ei ole kotona. Penkoo kaappeja ja tavaroita jäänyt siitä kiinni . Poika kertoi ja ihmetteli .
- samaisen kaverin kotiin ei saa mennä koska siellä saa 8vuotiaatkin pelata k-16 ja k-18 pelejä
 
Just kielsin.

Syynä se, etten jaksa sitä, kun tuo lapsi käy alituiseen ovellamme kerjäämässä että pääsisi meille :ashamed:. Sanoin muksuille, että sovitaan että ette nyt ainakaan pariin päivään ole XXX:n kanssa.

Kyllä mulla on aina ollut syy kieltoon. Yleensä se, ettei kaikki oo mennyt ihan putkeen. Että lasten kaveri on tehnyt jotain typerää, ollut ilkeä, kiukutellut mulle (mun sana ON laki tässä huushollissa, omille ja vieraille).
 
"mariel"
meidän pihapiirissä on nainen joka mullekkin alussa sanoi et mitä kaikkee tietty naapurin poika on tehnyt
"me ollaan ainakin kiellettyxxxxx leikkimästä sen kanssa".Nyt meidän poika on tuon naisen mustalla listalla ja puhuu uusille naapureille meistä näin.Eipä oo kavereita,tai jos menee tohon pihalle niin muut kiusaavat/jättävät leikeistä pois.Jos tään naisen pojan bestis tästä pihapiiristä on kipeänä tms.,niin johan meidän pojan seura kelpaa.Samoin jos meidän pojalla sattuu olemaan karkkipäivä,pyrkii osingoille ja sen siitä pojasta huomaa,että herkut maistuu.
 
"vieras"
Mä tulen kieltämään tyttöäni menemästä ikätoverille, tosin onneksi ovat vielä pieniä ja ei nyt muutamaan vuoteen varmaa osaa edes pyytää sinne menoa...Syynä on perheen isän huumeiden käyttö, ja muutamaan kertaan on ollut piiritystilanne päällä...Onko se riittävä syy kieltää?
 
"minää"
mä olen aina ajatellut etten voi kieltää lapseltani hänen kaverisuhteitaan...

en hyväksy kaikkien perheiden tapoja toimia tai olla, mutta onko se riittävä syy kieltää mahdollinen kaveruus tai ystävyys? ei minusta.

olen tosin miettinyt miten ilmoitan lapsille, että en haluaisi heidän kamalasti oleskelevan kaverin kotona jossa häärää usein epäilyttävä sukulaismies (päihteidenkäyttäjä)
 
"myy"
Olen muutaman kerran kieltänyt lastani leikkimästä parin perheen lasten kanssa,toisen perheen lapsi oli niiiiin törkee suustaan,kirosi kuin tukkijätkä (8v) ja toisen perheen lapsen kans kielsin ensin leikkimästä,kun perheen vanhemmat oli alkoholisteja,mutta sitten ajattelin, ettei se ole lapsen vika ja annoin sen tulla meille leikkimään,mutta omaani en päästänyt niille ...
 

Yhteistyössä