Jos kerran karppaaminen on niin erinomaisen terveellinen keino laihduttaa,

Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
mun mielestä ei ole,äiti jonottaa leikkaukseen koska ylipainoa on kertynyt sairauden takia jota taas ei pysty hoitaa ennenkuin on laihtunut tarpeeksi.

No tuo on tietysti eri tilanne, jossa varmaan on riskit punnittu tarkkaan.

suomessa ei lääkärit laita leikkaukseen ellei todella ole tarve esim sairauden hoidossa...yksityiselle tietenkin voi mennä jos on varaa maksaa 10 000e tai lentää ruotsiin leikkauseen.

ennenkuin leikkauseen pääsee arvioidaan todella tarkkaan potilaan kunto myös henkinen....myös tarvii osoittaa että on tarpeeksi motivoitunut,laihduttaa pitää jonkin verran 5kg-10kg.
äiti sai laihdutuspillerit jonka avulla kokeilee lähteekö paino tippuun

Alkuperäinen kirjoittaja Cher69:
Sain sen käsityksen että nimenomaan face to face sun ruokailutapojasi arvostellaan ja siksi kysyin onko sinulla jotakin mainituista vaivoista, silloin sinua halutaan vaan auttaa. Mutta jos olet kritisoimassa muiden elintapoja ilman että omiasi ei saisi tutkiskella lainkaan, niin kenessä silloin onkaan vika?

Kuules. Toi sun argumentointi ei kyl ollut lähelläkään sellaista kohtaa et oisit voinut mun elämääni kommentoida. Ja minä en ollut kritisoimassa muiden elämäntapoja vaan sanoin sinulle että miksi normaalisti elävien ruokavalioita pitää arvostella. Siitähän se kaikki lähti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta voihan se olla ettei kirjaviisaus tai se mitä on nähnyt tv:stä ole tietoa jolloin minä en siis tiedä aiheesta mitään.

Nyt alkoi kiinnostamaan että mitä missä milloin ?

No kyllähän asiasta on tullut esim. akuutissa, foodoossa, olet mitä syöt, suurin pudottaja, hyvä terveyslehti, ilkka.... iltalehti, me naiset.

Sain sen käsityksen että nimenomaan face to face sun ruokailutapojasi arvostellaan ja siksi kysyin onko sinulla jotakin mainituista vaivoista, silloin sinua halutaan vaan auttaa. Mutta jos olet kritisoimassa muiden elintapoja ilman että omiasi ei saisi tutkiskella lainkaan, niin kenessä silloin onkaan vika?

Kuules. Toi sun argumentointi ei kyl ollut lähelläkään sellaista kohtaa et oisit voinut mun elämääni kommentoida. Ja minä en ollut kritisoimassa muiden elämäntapoja vaan sanoin sinulle että miksi normaalisti elävien ruokavalioita pitää arvostella. Siitähän se kaikki lähti.

Ei kun se lähti siitä että tarjosin toiselle henkilölle karppausinfoa ja vedit siitä herneen, vai pitäisikö sanoa, makaronin nenääsi.

suomessa ei lääkärit laita leikkaukseen ellei todella ole tarve esim sairauden hoidossa...yksityiselle tietenkin voi mennä jos on varaa maksaa 10 000e tai lentää ruotsiin leikkauseen.

ennenkuin leikkauseen pääsee arvioidaan todella tarkkaan potilaan kunto myös henkinen....myös tarvii osoittaa että on tarpeeksi motivoitunut,laihduttaa pitää jonkin verran 5kg-10kg.
äiti sai laihdutuspillerit jonka avulla kokeilee lähteekö paino tippuun

On kumminkin uutisoitu, että laihdutusleikkaukset on lisääntyneet huimasti Suomessakin.

kannattaa otta enemmän selvää kuinka leikkaus tehdään miten vaikuttaa ennenkuin alkaa laukoon omia mielipiteitä.
mikä laihdutusvyö?
miksi ei muka pysty syömään normaalia ruokaa?

Panta joka pistetään vatsalaukun ympärille ja kiristetään nesteillä. On se kun ei omia mielipiteitään voi sanoa. Täytyykö sitä lukea joka ikinen opus enen kuin voi jotain kommentoida? mutta ikävä kyllä epäonnistuneita leikkauksia löytyy ja monet tietävät että osa ruuista on sellaisia joita ei voi koskaan leikkauksen jälkeen syödä. Ja että ruoka pitää pilkkoa pieneksi koska se voi muuten jäädä jumiin, ei ole pitkä aika kun tv:stä tuli naisesta jolle oli tullut tukos ja se kuoli.

Mutta voihan se olla ettei kirjaviisaus tai se mitä on nähnyt tv:stä ole tietoa jolloin minä en siis tiedä aiheesta mitään.

Nyt alkoi kiinnostamaan että mitä missä milloin ?

No kyllähän asiasta on tullut esim. akuutissa, foodoossa, olet mitä syöt, suurin pudottaja, hyvä terveyslehti, ilkka.... iltalehti, me naiset.

Esimerkkejä? Akuutissa on puolusteltu VHH:ta, en ole katsonut Foodoota, mutta vaikea uskoa että siellä opetetaan syömään vehnäjauhomössöjä. Olet mitä syöt - odotan koska sinne ilmoittautuu joku karppi vetämään Partasta makkaralla, Suurin pudottaja, miten siellä on mollattu karppausta? Jne jne

Ei kun se lähti siitä että tarjosin toiselle henkilölle karppausinfoa ja vedit siitä herneen, vai pitäisikö sanoa, makaronin nenääsi.

Sä tarjosit sitä nimen omaan mulle. Jos olisit suunnannut sen jollekkin toiselle olisit voinut lainata kyseisen henkilön viestiä etkä minun.

Esimerkkejä? Akuutissa on puolusteltu VHH:ta, en ole katsonut Foodoota, mutta vaikea uskoa että siellä opetetaan syömään vehnäjauhomössöjä. Olet mitä syöt - odotan koska sinne ilmoittautuu joku karppi vetämään Partasta makkaralla, Suurin pudottaja, miten siellä on mollattu karppausta? Jne jne

Voithan sä kuule itekkin kattoa, mä en tosiaan jaksa referoida kaikkea mitä tuutista tulee.

Voithan sä kuule itekkin kattoa, mä en tosiaan jaksa referoida kaikkea mitä tuutista tulee.

Okei, lukutaidoton ja sokea. Siihen ei valitettavasti sitten karppaus autakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:

Aika hyvin sujuu mulla, vaikka oon 8kk ollut niin vähillä hiilareilla että huhujen mukaan mun kai pitäis olla jo aivokuollut. :whistle:

Näinhän se on, kai muistat että aivot TARVII hiilihydraatteja!

Ei se auta ilmeisesti selkeään ilmaisuunkaan.

Johtunee siitä etten karppaakaan juuri nyt ;=)
Tosin ei se ollut siellä päässä yhtään sen parempaa.

Tästä voimmekin vetää johtopäätöksen että voinemme aloittaa yhdessä, vai mitä?

Jos kerrot miten vegaanista tulee karppi. Voin kyllä myöntää ettei omissanikaan kirjoitus- ja lukutaidoissa ole kehumista, varsinkaan jos päässä on pinna katkennut ja aivosolut kuolleet proteiininpuuttteeseen. Aknea ja ilmavaivoja odotellessa.

Jos kerrot miten vegaanista tulee karppi. Voin kyllä myöntää ettei omissanikaan kirjoitus- ja lukutaidoissa ole kehumista, varsinkaan jos päässä on pinna katkennut ja aivosolut kuolleet proteiininpuuttteeseen. Aknea ja ilmavaivoja odotellessa.

Vaikeampaa se onkin vegaanille mutta mahdollista, nyt tarjoan sulle sitä karppausinfoa, sieltä selviää sekin!

Vaikeampaa se onkin vegaanille mutta mahdollista, nyt tarjoan sulle sitä karppausinfoa, sieltä selviää sekin!

mua ärsyttää se kun sekoitatte atkinsin karppaukseen!!!!! Joojoo, mä karppaan, mutten mä tosiaankaan vedä pekonia aamupalaks tai munia mahdottomia määriä tai vedä pelkkää punastalihaa kermakastikkeella! mä syön pikemminkin näin:
Porkkanoita, kukkakaalta, parsakaalta, pähkinöitä, lihaa sopivassa suhteessa kuten aina olen syönyt, kalaa, kanaa... Siis terveellisesti, unohtamatta hyviä rasvoja, mutta en mitenkään päin syö epäterveellisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja vivian:
mua ärsyttää se kun sekoitatte atkinsin karppaukseen!!!!! Joojoo, mä karppaan, mutten mä tosiaankaan vedä pekonia aamupalaks tai munia mahdottomia määriä tai vedä pelkkää punastalihaa kermakastikkeella! mä syön pikemminkin näin:
Porkkanoita, kukkakaalta, parsakaalta, pähkinöitä, lihaa sopivassa suhteessa kuten aina olen syönyt, kalaa, kanaa... Siis terveellisesti, unohtamatta hyviä rasvoja, mutta en mitenkään päin syö epäterveellisesti.

:flower:

Syynä siihen että karppaus ei ole virallinen suositus on mielestäni politiikka. Jos unohtaa kaikenmaailman salaliittoteoriat niin jäljelle jää muutamia juttuja. Aloitetaan vaikka siitä että joskus on tutkittu jotain riittämättömän tarkasti ja vedetty liian voimakkaita johtopäätöksiä mikä on terveellistä ja mikä ei. Nämä asiat ovat sitten jääneet elämään faktoina. Syitä pieleenmenolle voisi olla vaikka epäonnistuminen parhaasta yrityksestä huolimatta, arvovaltaan liittyvät jutut tai jopa tutkimuksen rahoittajan miellyttäminen.

Faktojen muuttaminen on hidasta koska ihmiselämä on pitkä asioiden vaikutusten esiintulo ei tapahdu hetkessä. Asioihin vaikuttavia muuttujia on myös tuhoton määrä. Ihmisillä on myös taipumus tyytyä tuttuihin ratkaisuihin, kulkea samoja vanhoja polkuja.

Vaikka nyt yhtäkkiä huomattaisiin laajalla rintamalla että karppaus onkin se ainoa oikea vaihtoehto, niin muutosta ei voi tehdä hetkessä. Esim ne arvovalta-asiat, taloudelliset ja ihan käytännön vaikutukset. "Suurilla johtajilla" ei ole tapana avoimesti myöntää virheitään kääntää kelkkaa salamnopeasti vastakkaiseen suuntaan. Se pitää tehdä "huomaamattomasti" pikkuhiljaa. Taloudellisella puolella muutos aiheuttaa että joku menettää rahaa ja joku saa sitä. Menettävä puoli pistää tietenkin kapuloita rattaisiin parhaan kykynsä mukaan. Veikkaan että kansantaloudellisesti karppaus on kallista ja siihen ei välttämättä valtakoneiston mielestä ole varaa. Esim laajamittainen kasvisten syönti talvella tulee kalliiksi, tuonti ulkomailta tai valtavasti energiaa vaativa kasvatus täällä pakkasessa. Eläinkunnan tuotteetkin taitavat nykyään olla suuresti tuontirehun varassa. Viljan ja perunoiden mussuttelu on valtiolle halpaa. Käytännön ongelmana elintarvike tuotannon ja jakelun erittäin suuret muutokset jos kaikki kääntyisivät noinvain karpeiksi. Kaupoista loppuisi myytävä.

Yhteistyössä