Jos kerran karppaaminen on niin erinomaisen terveellinen keino laihduttaa,

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Johtuu varmaan siitä et karpeista löytyy erittäin radikaaleja ja epäterveellisiksikin miellettäviä tapoja noudattavia ryhmittymiä. Minusta ketoosissa eläminen on sairasta, ei tervettä.

En elä ketoosissa. Just mittasin, verestä, 0,1 oli lukema mikä on normaali. Ja elän "karpisti".

En puhunutkaan sinusta, mutta on ihmisiä jotka elävän ketoosissa kaiken aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Johtuu varmaan siitä et karpeista löytyy erittäin radikaaleja ja epäterveellisiksikin miellettäviä tapoja noudattavia ryhmittymiä. Minusta ketoosissa eläminen on sairasta, ei tervettä.

En elä ketoosissa. Just mittasin, verestä, 0,1 oli lukema mikä on normaali. Ja elän "karpisti".

Sellainen on jo vaarallista.

Alkuperäinen kirjoittaja Cher69:
Lähinnä kai kun me olemme kokeilleet molempia eli tiedämme mistä puhumme. Yleensä tuon "virallisterveellisen" noudattajat eivät ole kokeilleet karppausta. =)

No mitä merkitystä sillä on =) Ei se oikeuta silti mollaamaan.

:laugh:

Apuja: karppausinfo on hyvä foorumi. Hyvään alkuun pääsee kun vaihtaa valkoiset riisit ja pastat tummaan, välttää perunaa ja vehnäjauhoja sekä sokeria.

Mutta jos ei todellakaan kiinnosta syödä karpisti. Ja jos aikoo loppu elämänsä syödä ihan normaalilla ruokavaliolla niin ei siihen karppifoorumeita tarvita. Kyse olikin että eikö ihminen saa syödä ihan tavallisesti jos niin haluaa. Olen kyllästynyt kuulemaan jatkuvaa kuittailua siitä et syö vähemmän hiilihydraatteja piste.

En nyt oikein ymmärrä mitä ajat takaa (kun jo kerrat olet tähänkin ketjuun eksynyt). Mutta onko sulla väsymystä, turvotusta, aknea, selluliittiä, ilmavaivoja?
Eikö todellakaan mitään näistä?

En mäkään alkaisi elämään ketoosilla vaikka alakarppi olen ollutkin. Ja mikäli alakarppaus olisi tuntunut pahalta, tuskin olisin sitä pystynyt jatkamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kokonaisuus:
Alkuperäinen kirjoittaja iita:
AIVOT vaatii hiilareita, ne on aivojen polttoainetta!

Muttei niin paljon,kuin nykyään syödään!!
Itse oon vältelly ja laskeskellu hiilareita nyt reilun kuukauden ja laihtunut 3kg!!En syö rasvaista,koska lääketieteen koulutuksella tiedän, mitä se tekee verisuonille...kasviksia,marjoja ja lihaa, jonkin verran myös maitotaloustuotteita...ihana ruokavalio=)

Mitähän nämä nykyajan kevyt ja kevyen kevyt tuotteet tekevät elimistölle minne on lisätty vaikka minkänäköisiä lisäaineita ja väriaineita, että niistä saadaan edes jotenkin syömäkelpoisen näköisiä tuotteita mitä ihmiset ostavat, kerrohan se lääketieteesi koulutuksella ?

Ei ravintosuositus kehoitakaan ylensyöntiin!

[/quote]

Lisäaineita pitäisi syödä kauhean paljon,että niiden haitalliset vaikutukset tulisivat esille,pahempaa on sokeri ja rasva!Ja jos alkaa miettimään tuollaisia mitä kaikkea muuta ihmiselimistöön kertyy kuin lisäaineita, niin esim. säteilyäkin saamme joka päivä(esim.radon) ja kaikenlaisia myrkkyjä,vaikka miten niitä välttelisimme..
Sepä on tottumiskysymys,itse syön rasvattomia tuotteita(joista on siis rasva poistettu,ei lisäaineita!!) ja sokeroimattomia eli luonnojugurttia jne. en juurikaan keinotekoisilla-aineilla makeutettuja tuotteita vaan perusraaka-aineita =)

Alkuperäinen kirjoittaja karppi on:
Alkuperäinen kirjoittaja hyvänen aika:
Kyllä tuota vhh-ruokavaliota suositellaan Suomessakin jo diabeetikoille (2-tyypille, aikuisille). Tuskin se sitten mitään vaarallista on... Ja haluaisin erottaa "laihdutuskarppauksen" jossa syödään alle 20hh päivässä ja tarkoitus on päästä ketoosiin ja sitä kautta laihtua, siitä vhh-ruokavaliosta, jossa hiilareita kuitenkin tulee hieman enemmän, eikä kyse ole laihdutuksesta vaan nimenomaan omasta elämäntavasta. Emme me kaikki syö maitotuotteitakaan, vaikkei allergiaa olekaan. Miksi sitten vhh-ruokavaliota toteuttavia "parjataan"? Jos he kokevat sen hyväksi, ei kai meillä muilla ole siihen nokan koputtamista. Kysy lääkäriltä, aikuinen ihminen ei niin kauhean paljon hiilareita tarvitse... =)

Eikä lapsetkaan niitä hiilareita kauhean paljon tarvi. Aika ristiriitaista olisi että itse syö terveellisesti (karppaa) ja syöttää lapsille hiilarihöttöä. Meidän vauva on karpannut koko ikänsä.

Öööö... en sanonutkaan että lapsi tarvitsee kauheasti hiilareita. Koin, että tämä keskustelu on laihdutuksesta ja koskee silloin aikuisia. Itse karppaan koska haluan ja lapset syö riisiä/perunaa/pastaa/leipää. Ihan vain sen(kin) takia, että saataisiin pojan vs pysymään hyvällä tasolla. En myöskään tee sitä jakoa, että karppaus=terveellinen ruokavalio ja hh-ruoka=epäterveellinen.
Muuten, ihan vain mielenkiinnosta kysyn, miten meinaat vauvasi ruoka-asiat hoitaa kun menee hoitoon/kouluun?

En nyt oikein ymmärrä mitä ajat takaa (kun jo kerrat olet tähänkin ketjuun eksynyt). Mutta onko sulla väsymystä, turvotusta, aknea, selluliittiä, ilmavaivoja?

Oikeasti en ymmärrä minäkään mitä ajat takaa. Itse kirjoitin ensimmäiseksi että miksi normaalisti syöviä pitää mollata ja sitten sinä vedät jotkut ihme karppisivut kehiin. Ja mitä luettelemillaisi vaivoilla on tekemistä sen kanssa et haluan ettei ihmiset jatkuvasti tulis kritisoimaan mun elintapojani ja valintoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:

On myös ihmisiä jotka on valmiita vetämään kaikenmaailman Nutriletteja ym mömmöjä vaan laihtuakseen, tai leikkauttamaan sisuksensa.

Ja on olemassa ihmisiä jotka osaavat syödä järkevästi ilman että tarvitsee ryhtyä äärimmäisyyksiin, eikös niin?

Oikeasti en ymmärrä minäkään mitä ajat takaa. Itse kirjoitin ensimmäiseksi että miksi normaalisti syöviä pitää mollata ja sitten sinä vedät jotkut ihme karppisivut kehiin. Ja mitä luettelemillaisi vaivoilla on tekemistä sen kanssa et haluan ettei ihmiset jatkuvasti tulis kritisoimaan mun elintapojani ja valintoja.

Ne karppisivut oli anteeksi vaan, nimimerkille Apuja.
Ilmeisesti meni sulta ohi.

Ja luettelemiini vaivoihisi auttaa karppaus, joten siinä mielessä kritisoin elämäntapojasi (joten tasoissa ollaan)
Ei se pelaa joka pelkää. Kannattaa kokeilla! ;=)

Yksikään karppi ei ole täällä arvostellut kenenkään ei-karppaavan ruokailutottumuksia!! :kieh: Näytä mulle kohta, jossa näin on tehty!?
Täällä on ainoastaan koitettu korjata tietämättömien ihmisten käsityksiä karppaamisesta. Minkä takia sä koet sen hyökkäykseksi itseäsi kohtaan?

Mun mielestä on kyllä hölmöä osallistua keskusteluun, jos oma asenne on tyyliä: En tiedä asiasta mitään, en edes halua tietää, mutta tiedän silti että se on perseestä, ja mä en ainakaan kokeile sitä itse ikinä.
Tosi rakentavaa.

On myös ihmisiä jotka on valmiita vetämään kaikenmaailman Nutriletteja ym mömmöjä vaan laihtuakseen, tai leikkauttamaan sisuksensa.

Ja on olemassa ihmisiä jotka osaavat syödä järkevästi ilman että tarvitsee ryhtyä äärimmäisyyksiin, eikös niin?

Eikä täälläkään yksikään edustanut äärimmäisyyttä

Alkuperäinen kirjoittaja Jellicat is having a ball:
Yksikään karppi ei ole täällä arvostellut kenenkään ei-karppaavan ruokailutottumuksia!! :kieh: Näytä mulle kohta, jossa näin on tehty!?
Täällä on ainoastaan koitettu korjata tietämättömien ihmisten käsityksiä karppaamisesta. Minkä takia sä koet sen hyökkäykseksi itseäsi kohtaan?

Mun mielestä on kyllä hölmöä osallistua keskusteluun, jos oma asenne on tyyliä: En tiedä asiasta mitään, en edes halua tietää, mutta tiedän silti että se on perseestä, ja mä en ainakaan kokeile sitä itse ikinä.
Tosi rakentavaa.

peesi! =)

Alkuperäinen kirjoittaja hyvänen aika:
Öööö... en sanonutkaan että lapsi tarvitsee kauheasti hiilareita. Koin, että tämä keskustelu on laihdutuksesta ja koskee silloin aikuisia. Itse karppaan koska haluan ja lapset syö riisiä/perunaa/pastaa/leipää. Ihan vain sen(kin) takia, että saataisiin pojan vs pysymään hyvällä tasolla. En myöskään tee sitä jakoa, että karppaus=terveellinen ruokavalio ja hh-ruoka=epäterveellinen.
Muuten, ihan vain mielenkiinnosta kysyn, miten meinaat vauvasi ruoka-asiat hoitaa kun menee hoitoon/kouluun?

Ei tää keskustelu koske laihduttamista, vaan karppausta. Läheskään kaikki karppaajat eivät karppaa laihtuakseen, vaan karppauksen tuoman hyvän olon ja sen terveellisyyden takia.
Karppaaminen on useimmilla elämäntapa.

Tosi rakentavaa.

Mistä sinä tiedät mitä kaikkea olen tähän ketjuun kirjoittanut? Lisään että olen saanut kyseisiä kommentteja paljon aikaisemmin täällä palstalla, ihan muissakin ketjuissa ja irl elämässä. Kait minä saan siitä ärsyyntyä? Minusta on loukkaavaa että päin naamaa tullaan kysymään onko mulla aknea ja ilmavaivoja. Kun vain esitin pienen pyynnön ettei tarvis jatkuvasti tulla esittämään fanaattisia vaatimuksia siitä että kaikkien pitäis muuttaa ruokavaliotaan alakarpin tai minkä tahansa karpin suuntaan. Miksi mun päälle pitää hyökkiä? ilmeisesti en olisi saanut ehdottaa kultaisen keskitien noudattamista enkä esittää vastaväitteitä, koska mulla on kokemusta vain yhdestä ruokavaliosta.

Musta on sairasta se, että lääkärit tukee ihmisiä laihdutusleikkauksiin, joissa sisuksiin kajotaan ja saadaan aikaan peruuttamattomia asioita.

No en minäkään usko laihdutusleikkauksiin. Päänsisältä sen pitää lähteä. Kammottavaa ajatella, että koko loppu elämän laihdutusvyön ottanut ihminen voi syödä vain ja ainoastaan tiettyjä ruokia, mahdollisimman muussikki mössättyä ettei ruokatorveen tule tukoksia ja kenties ennen aikaista kuolemaa. Tai että joillakin leikkaus ei onnistu vaan se kutistettukin osa laajenee.

Musta on sairasta se, että lääkärit tukee ihmisiä laihdutusleikkauksiin, joissa sisuksiin kajotaan ja saadaan aikaan peruuttamattomia asioita.

mun mielestä ei ole,äiti jonottaa leikkaukseen koska ylipainoa on kertynyt sairauden takia jota taas ei pysty hoitaa ennenkuin on laihtunut tarpeeksi.

No en minäkään usko laihdutusleikkauksiin. Päänsisältä sen pitää lähteä. Kammottavaa ajatella, että koko loppu elämän laihdutusvyön ottanut ihminen voi syödä vain ja ainoastaan tiettyjä ruokia, mahdollisimman muussikki mössättyä ettei ruokatorveen tule tukoksia ja kenties ennen aikaista kuolemaa. Tai että joillakin leikkaus ei onnistu vaan se kutistettukin osa laajenee.

Niinpä. :| Mulle tuli mieleen entä jos se yksikin lehtihaastattelun antanut keski-ikäinen suomalainen naisihminen olisikin kokeillut karppaamista sen sijaan, että olisi antanut mm. poistaa itseltään osan ohutsuolta, eikä nyttemmin kykene syömään mitään mausteista ruokaa, mutta raejuusto sopii hyvin...

Tosi rakentavaa.

Mistä sinä tiedät mitä kaikkea olen tähän ketjuun kirjoittanut? Lisään että olen saanut kyseisiä kommentteja paljon aikaisemmin täällä palstalla, ihan muissakin ketjuissa ja irl elämässä. Kait minä saan siitä ärsyyntyä? Minusta on loukkaavaa että päin naamaa tullaan kysymään onko mulla aknea ja ilmavaivoja. Kun vain esitin pienen pyynnön ettei tarvis jatkuvasti tulla esittämään fanaattisia vaatimuksia siitä että kaikkien pitäis muuttaa ruokavaliotaan alakarpin tai minkä tahansa karpin suuntaan. Miksi mun päälle pitää hyökkiä? ilmeisesti en olisi saanut ehdottaa kultaisen keskitien noudattamista enkä esittää vastaväitteitä, koska mulla on kokemusta vain yhdestä ruokavaliosta.

Mulla ei ole tapana tuputtaa omia tapojani muille, mutta jos neuvoja kysytään niin sitten niitä annan.
Tai jos joku valittaa mulle aknesta tai ilmavaivoista, niin saatan vinkata että karppaus vois auttaa. :D
Mun mielestä minkä tahansa uskomuksen/opin/mielipiteen tuputtaminen on epäkohteliasta. En mä voi sietää jehovan todistajiakaan...

Sinänsä sä et mun mielestä voi esittää päteviä vastaväitteitä karppaamisesta, jos sä et tiedä siitä mitään. ;)

Ehkä sun kannattais vähän perehtyä siihen, niin sit voit ainakin seuraavalla kerralla kun joku hyökkii tän asian tiimoilta sun päälle, että "Kiitos, olen kyllä tietoinen asiasta ja se ei oo mun juttu." Ei pitäs kenelläkään olla nokankoputtamista... :hug:
Sitä paitsi hyvää ihmiset varmaan vaan tarkoittaa, meinaan jos on itelle tullut karppaamisesta tosi hyvä olo, niin varmaan ne haluis sullekin yhtä hyvän olon. Eli välittävät susta. :)

kannattaa otta enemmän selvää kuinka leikkaus tehdään miten vaikuttaa ennenkuin alkaa laukoon omia mielipiteitä.
mikä laihdutusvyö?
miksi ei muka pysty syömään normaalia ruokaa?

Tosi rakentavaa.

Sain sen käsityksen että nimenomaan face to face sun ruokailutapojasi arvostellaan ja siksi kysyin onko sinulla jotakin mainituista vaivoista, silloin sinua halutaan vaan auttaa. Mutta jos olet kritisoimassa muiden elintapoja ilman että omiasi ei saisi tutkiskella lainkaan, niin kenessä silloin onkaan vika?

Mulla ei ole tapana tuputtaa omia tapojani muille, mutta jos neuvoja kysytään niin sitten niitä annan.
Tai jos joku valittaa mulle aknesta tai ilmavaivoista, niin saatan vinkata että karppaus vois auttaa. :D
Mun mielestä minkä tahansa uskomuksen/opin/mielipiteen tuputtaminen on epäkohteliasta. En mä voi sietää jehovan todistajiakaan...

Sinänsä sä et mun mielestä voi esittää päteviä vastaväitteitä karppaamisesta, jos sä et tiedä siitä mitään. ;)

Ehkäö sun kannatis vähän perehtyä siihen, niin sit voit ainakin seuraavalla kerralla kun joku hyökkii tän asian tiimoilta sun päälle, että "Kiitos, olen kyllä tietoinen asiasta ja se ei oo mun juttu." Ei pitäs kenelläkään olla nokankoputtamista... :hug:
Sitä paitsi hyvää ihmiset varmaan vaan tarkoittaa, meinaan jos on itelle tullut karppaamisesta tosi hyvä olo, niin varmaan ne haluis sullekin yhtä hyvän olon. Eli välittävät susta. :)

Mutta kun mä en ole pyytänyt mitään neuvoja, en ole valittanut ilmavaivoista tai aknesta. Joten ymmärrät kai miksi minua suuresti ärsyttää että ihmiset tulevat tuputtamaan omia neuvojaan minulle vaikka en ole niitä pyytänyt. En mäkään käännytä lihansyöjä ystäviä vegaaniksi vaikka itse olen ollut sellainen jo 12 vuotta. En voi mitään mutta pinna napsahtaa niin se napsahtaa. Mä olen kyllä tutustunu karppaamiseen, en mä vain päästänyt rupea argumentoimaan, se on kyllä totta etten itse karppaa joten en voi sanoa mitään omakohtaisia kokemuksia. Mutta voihan se olla ettei kirjaviisaus tai se mitä on nähnyt tv:stä ole tietoa jolloin minä en siis tiedä aiheesta mitään.

Yhteistyössä