Jos käytte jossain niin kumpi maksaa teillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mua on alkanut pikkuhiljaa ärsyttää kun meillä minä maksan kaiken, bensan ruuan, ostokset... Mies maksaa laskuja, samoin minä, mutta sen lisäksi kaikki juoksevat kulut jää minulle, mies vaan seisoo vieressä eikä tee elettäkään maksaakseen jotain. Eikä kuitenkaan voi tehdä niin ettei lasten kanssa käy missään, toi yksi vaan lusmuilee siinä sivussa ilmaiseksi. Olis kiva jos äijä olisi edes kerran näiden viiden vuoden aikana tarjonnut meille muille edes jäätelöt, mutta ei.

Meillä on omat rahat ja menot on jaettu. Ruokaostokset ostan pelkästään minä, aina. Mies ostaa tietysti bensat, koska kulkee töihin autolla. Vaatteet ostetaan tietty omilla rahoilla. Muut sekalaiset vähän miten sattuu, kummalla on enemmän tai jotain. Raflassa kumpikin. Baarissa se joka on enemmän päissään.

Ei ole koskaan tullut mieleen miettiä kumpi maksaa. Kaupassa käydään harvoin yhdessä, joten se maksaa, joka käy. Bensan maksaa se, joka tankkaa. Ravintolassa maksaa se, jolle on luontevaa. Usein esim. se, jolla ei ole yhtään lasta sylissä, kun lasku tulee. No meillä kyllä käytännössä yhteiset rahat, että eipä ole väliksikään :)

Meillä minä maksan kaiken mitä pitää maksaa "rahalla tai kortilla", mies maksaa kaiken sen mitä tulee postilaatikkon (eli laskut).
Jos sitten jommalla kummalla rahat loppuisi niin toinen laittaa lisää

Vähän ihmetyttää tuollainen. Tulee ihan mieleen, että maksaako mies sellaiset laskut, jotka kerryttävät HÄNEN omaisuuttaan, esim. asuntolaina ja autolaina. Nainen makselee perheen yhteiset menot, mutta eron tullen kaikki arvokas on miehen nimissä ja hän pystyy todistamaan että itse on ne maksanut. Näin ainakin avoliitossa toi juttu voisi mennä.

No joo, ehkä mies on sitä sorttia mitä omanikin. Häntä ei kiinnosta kahviloissa käyminen, jäätelön syönnit tms. mihin nyt rahaa välillä uppoaa näin lomalla. Niinpä hänen mielestään muunkaan perheen ei tarvitsisi sellaiseen tuhlata. Minäpä olen tehnyt niin, että "unohdan" rahapussini välillä kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mua on alkanut pikkuhiljaa ärsyttää kun meillä minä maksan kaiken, bensan ruuan, ostokset... Mies maksaa laskuja, samoin minä, mutta sen lisäksi kaikki juoksevat kulut jää minulle, mies vaan seisoo vieressä eikä tee elettäkään maksaakseen jotain. Eikä kuitenkaan voi tehdä niin ettei lasten kanssa käy missään, toi yksi vaan lusmuilee siinä sivussa ilmaiseksi. Olis kiva jos äijä olisi edes kerran näiden viiden vuoden aikana tarjonnut meille muille edes jäätelöt, mutta ei.
Meillä on omat rahat - omat jutut ostetaan itse, yhteiset puoliksi. Jos käydään esim. kahvilla, maksetaan yleensä omat tilauksemme. Mies kyllä vie myös syömään tai kahville niin, että maksaa kaiken. Mutta perusoletuksena on se, että arkitilanteissa maksetaan itse omamme. Olemme molemmat tähän tyytyväisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vähän ihmetyttää tuollainen. Tulee ihan mieleen, että maksaako mies sellaiset laskut, jotka kerryttävät HÄNEN omaisuuttaan, esim. asuntolaina ja autolaina. Nainen makselee perheen yhteiset menot, mutta eron tullen kaikki arvokas on miehen nimissä ja hän pystyy todistamaan että itse on ne maksanut. Näin ainakin avoliitossa toi juttu voisi mennä.

No joo, ehkä mies on sitä sorttia mitä omanikin. Häntä ei kiinnosta kahviloissa käyminen, jäätelön syönnit tms. mihin nyt rahaa välillä uppoaa näin lomalla. Niinpä hänen mielestään muunkaan perheen ei tarvitsisi sellaiseen tuhlata. Minäpä olen tehnyt niin, että "unohdan" rahapussini välillä kotiin.

No me ollaan avioliitossa, ja talo yms omistetaan puoliksi. ;)

Yhteistyössä