Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Musta oma lapsi hoitojen tai adoption kautta on ihan eri asia kuin sijaisperheeksi ryhtyminen. Ei näitä voi verrata tai pitää minään vaihtoehtoina toisilleen.
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:En tekisi noista mitään. Tyytyisin kohtalooni, ajattelisin että minulle ei ole tarkoitettu lasta kun se ei luonnollisesti tule.
Alkuperäinen kirjoittaja Sinivuokko:- aloittaisit hoidot empimättä ja olisit valmis viemään ne katkeraan loppuun
- menisit adoptiojonoon
- päättäisit kokeilla hoitoja ja sitten mennä adoptiojonoon, jos ei melko heti tärppää
- ryhtyisit sijaisperheeksi
minä olin vastaavassa tilanteessa ja jotenkin aloin heti harkita adoptiota tai sijaisperheyttä. En itsekään tiedä, miksi nuo hoidot tuntui niin vieraalta ajatukselta. Mulle kävi hyvin, että tulin ihan luonnollisella tavalla raskaaksi, mutte olis varmaan hoitoihin mennyt ollenkaan. Onko täällä muita samalla tavalla ajattelevia tai niitä, jotka näin ovat tehneetkin, eli siis adoptioneet suoraan?
Alkuperäinen kirjoittaja Hille:Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:En tekisi noista mitään. Tyytyisin kohtalooni, ajattelisin että minulle ei ole tarkoitettu lasta kun se ei luonnollisesti tule.
Oletettavasti sinulla on lapsia? Enpä ole ollenkaan varma että ajattelisit noin, jos oikeasti kärsisit lapsettomuudesta.
Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:No minä olen tuossa tilanteessa ollutkin. Mentiin eksän kanssa ihan samantien adoptiojonoon, kun selvisi etten voi koskaan saada omia biologisia lapsia. Ja vaikka adoptioon kriteerit on kovat, niin kelvattiin, ja oltaisiin saatu lapsi Suomesta 2 vuoden jonotuksen jälkeen. Suhde vaan alkoi rakoilla muista syistä, ja erosimme ennen kuin lapsi ehti tulla, ja keskeytimme adoption.
Sitten kun vuosien päästä tuli uuden kumppanin kanssa lapsen hankinta mieleen, niin adoptio oli poissuljettu ensinnäkin avioeroni takia, niitä ei saa olla. Muitakin syitä oli, mm. nykyisen mieheni ikä. Adoptio ei siis tullut enää kyseeseen, joten aloitimme hoidot. Kuin ihmeen kaupalla heti ensimmäinen IVF luovutetulla munasolulla tärppäsi, ja nyt olemme kohta 1-vuotiaan pikkunassikan onnelliset vanhemmat. :heart:
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:Alkuperäinen kirjoittaja Hille:Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:En tekisi noista mitään. Tyytyisin kohtalooni, ajattelisin että minulle ei ole tarkoitettu lasta kun se ei luonnollisesti tule.
Oletettavasti sinulla on lapsia? Enpä ole ollenkaan varma että ajattelisit noin, jos oikeasti kärsisit lapsettomuudesta.
Kyllä ajattelen, en hyväksy hoitoja.
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:Alkuperäinen kirjoittaja Hille:Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:En tekisi noista mitään. Tyytyisin kohtalooni, ajattelisin että minulle ei ole tarkoitettu lasta kun se ei luonnollisesti tule.
Alkuperäinen kirjoittaja pirre:Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:Alkuperäinen kirjoittaja Hille:Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:En tekisi noista mitään. Tyytyisin kohtalooni, ajattelisin että minulle ei ole tarkoitettu lasta kun se ei luonnollisesti tule.
lääpälääpälää.. ja ihan varmasti juoksisit hoitoihin.. Jos siis yhtään rakastat lapsias? nii-in, uskon että olisisit tehny ne vaikka hoidoilla...
Alkuperäinen kirjoittaja mammax2:Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:Alkuperäinen kirjoittaja Hille:Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:En tekisi noista mitään. Tyytyisin kohtalooni, ajattelisin että minulle ei ole tarkoitettu lasta kun se ei luonnollisesti tule.
Mitäs ajattelet hoidoilla alkunsa saaduista lapsista? Etkö hyväksy? Jos sun kaveri tms. saa lapsen hoidoilla niin ootko vastaan?
Alkuperäinen kirjoittaja adoptioäiti:Ei muuten pidä paikkansa. Tiedän montakin ihmistä, jotka on adoptoineet avioerosta huolimatta, Helsingissä.
Ikä voi olla se todellinen syy.
Alkuperäinen kirjoittaja www:Alkuperäinen kirjoittaja adoptioäiti:Ei muuten pidä paikkansa. Tiedän montakin ihmistä, jotka on adoptoineet avioerosta huolimatta, Helsingissä.
Kiinasta adoptoitaessa täytyy toisen avioliiton olla kestänyt ainakin 5 vuotta, eli totaalikielto ei avioerosta tule, mutta saattaa viivästyttää. Ja sitten viimeistään tulee ikä vastaan?
Sepä onkin hullua, että jos pariskunnan nainen on vaikka 25-vuotias, mutta jos mies on 45, niin adoptioneuvontaan ei taida päästä. Muistanko väärin että tästä tosin taisi tulla oikeuden päätös, että systeemi syrjii naituja naisia. Yksin adoptiota hakeva 25-v nainen kun pääsisi adoptioneuvontaan, "vanhan" miehen kanssa hän ei äidiksi kelpaisi.
Alkuperäinen kirjoittaja adoptioäiti:Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:No minä olen tuossa tilanteessa ollutkin. Mentiin eksän kanssa ihan samantien adoptiojonoon, kun selvisi etten voi koskaan saada omia biologisia lapsia. Ja vaikka adoptioon kriteerit on kovat, niin kelvattiin, ja oltaisiin saatu lapsi Suomesta 2 vuoden jonotuksen jälkeen. Suhde vaan alkoi rakoilla muista syistä, ja erosimme ennen kuin lapsi ehti tulla, ja keskeytimme adoption.
Sitten kun vuosien päästä tuli uuden kumppanin kanssa lapsen hankinta mieleen, niin adoptio oli poissuljettu ensinnäkin avioeroni takia, niitä ei saa olla. Muitakin syitä oli, mm. nykyisen mieheni ikä. Adoptio ei siis tullut enää kyseeseen, joten aloitimme hoidot. Kuin ihmeen kaupalla heti ensimmäinen IVF luovutetulla munasolulla tärppäsi, ja nyt olemme kohta 1-vuotiaan pikkunassikan onnelliset vanhemmat. :heart:
Ei muuten pidä paikkansa. Tiedän montakin ihmistä, jotka on adoptoineet avioerosta huolimatta, Helsingissä.
Alkuperäinen kirjoittaja www:Alkuperäinen kirjoittaja adoptioäiti:Ei muuten pidä paikkansa. Tiedän montakin ihmistä, jotka on adoptoineet avioerosta huolimatta, Helsingissä.
Kiinasta adoptoitaessa täytyy toisen avioliiton olla kestänyt ainakin 5 vuotta, eli totaalikielto ei avioerosta tule, mutta saattaa viivästyttää. Ja sitten viimeistään tulee ikä vastaan?
Sepä onkin hullua, että jos pariskunnan nainen on vaikka 25-vuotias, mutta jos mies on 45, niin adoptioneuvontaan ei taida päästä. Muistanko väärin että tästä tosin taisi tulla oikeuden päätös, että systeemi syrjii naituja naisia. Yksin adoptiota hakeva 25-v nainen kun pääsisi adoptioneuvontaan, "vanhan" miehen kanssa hän ei äidiksi kelpaisi.