P
pohdinpahan vaan
Vieras
Niin miten asia ratkaistaan niin että se on molemmile tasa-arvoista? Kysymys on tietysti koulujen loma-ajoista: syysloma, hiihtoloma, heloloma.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Meitä on töissä yli kolmekymmentä, joten on aika selvää että kaikki halukkaat eivät saa näitä suosituimpia loma-aikoja. Niinpä meidän pomo katsoo aina muutamaa vuotta taaksepäin, koska on viimeksi ollut hiihtoloma, missä piti viimeksi kesäloman jne. Mua kyllä itseäni harmittaa, jos joku lapseton tai isot lapset omaava henkilö haluaa esim. hiihtoloman. En mä ainakaan sitä huvikseni pyydä, vaan siksi ettei pienen koululaisen tarvitse olla yksin koko viikkoa. Ja jos mulla olisi aikuiset lapset tai olisin lapseton, niin hiihtolomaviikko olisi viimeinen jonka huolisin. Kaikkialla on ruuhkaa, matkat maksaa enemmän, joka paikka täynnä pieniä lapsia ja hermoheikkoja vanhempia. Todellakin pitäisin lomani sellaisen kauden ulkopuolella....
Meillä on vuoden päästä se tilalle, että ekaluokkalainen on yksinään hiihtoloman jos en siihen lomaa saa. Ja sitä varten mä olen pantannut kymmenen vuotta, etten ole lomaani siihen toivonut. Joten toivoa sopii, että mulla se hiihtoloma sitten olisi....
Meitä on töissä yli kolmekymmentä, joten on aika selvää että kaikki halukkaat eivät saa näitä suosituimpia loma-aikoja. Niinpä meidän pomo katsoo aina muutamaa vuotta taaksepäin, koska on viimeksi ollut hiihtoloma, missä piti viimeksi kesäloman jne. Mua kyllä itseäni harmittaa, jos joku lapseton tai isot lapset omaava henkilö haluaa esim. hiihtoloman. En mä ainakaan sitä huvikseni pyydä, vaan siksi ettei pienen koululaisen tarvitse olla yksin koko viikkoa. Ja jos mulla olisi aikuiset lapset tai olisin lapseton, niin hiihtolomaviikko olisi viimeinen jonka huolisin. Kaikkialla on ruuhkaa, matkat maksaa enemmän, joka paikka täynnä pieniä lapsia ja hermoheikkoja vanhempia. Todellakin pitäisin lomani sellaisen kauden ulkopuolella....
Meillä on vuoden päästä se tilalle, että ekaluokkalainen on yksinään hiihtoloman jos en siihen lomaa saa. Ja sitä varten mä olen pantannut kymmenen vuotta, etten ole lomaani siihen toivonut. Joten toivoa sopii, että mulla se hiihtoloma sitten olisi....
Lohduttaudu sillä, että vain yksi työkaverisi on tuollainen....mulla on kaikki työkaverit tuollaisiaMulla on yksi työkaveri, jonka kanssa tulee aika usein väännettyä kesälomista. Hän kun ei voi olla yhtäkään viikkoa lomalla ilman miestään. Ja jos Paavolla on loma heinäkuussa, niin kyllä hänenkin se siihen pitäisi saada. Tietenkin. Ja Paavon loma taas riippuu parinsa Pentin lomatoiveesta ja Pentin vaimon lomista. Eli se, saadaanko me miehen kanssa miten katettua kesä niin, ettei lapsen tarvitsisi olla yksin, riippuu myös mun työkaverini miehen, sen työkaverin ja työkaverin vaimon lomista :headwall:. Ja hän vetoaa aina siihen, että ei siinä ole mitään järkeä hänen olla lomalla yksin. No ei tietenkään, kyllä mä sen ymmärrän. Ei kai kukaan halua lomaansa yksin viettää. Mutta voisko se pirun Paavo joskus sitten toivoa lomansa sen mukaan, miten hänen vaimonsa se on saanut, eikä toisinpäin? Ja toisaalta, mitä hiton järkeä mun on aloittaa lomani elokuun puolessavälissä, kun koulut alkaa? heillä on aikuiset lapset, joten sen puolesta voisivat hyvin viettää sen yhteisen lomansa vaikka syyskuussa.