Jos kaksi työnttekijää haluaa pitää lomat yhtäaikaa ja vain toinen voi olla .lomalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohdinpahan vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ap, anna sinä nyt se hiihtoloma sille vanhalle työntekijälle. Ja ilmoitat samalle, että voit joustaa, mutta helatorstain perjantai on sitten hänelle. Ja sitten ilmoitat myös, että lomat lähtee kiertämään. Vuonna 2012 toinen päättää kevät ja syyslomat ja niiden ajankohtat ja se toinen päättää kesä/joululoman ajankohdat. Ja sitten seurravana vuonna toisin päin. Tai jotain muuta vastaavaa...

Tää yksi työkaveri on ainoa, jonka kanssa en voi pitää yhtäaikaa lomaa, muiden kanssa ei sen vuoksi tule niin suuria ongelmia. Ja ne yleensä antaa muutenkin helpommin periksi, jos heillä ei ole niin väliä sen loman suhteen. Ja kyllä mäkin osaan olla hyvinkin joustava :D. Esim. tänä vuonna mulle on yks ja hailee koska lomani pidän, ainoa toive on koulunaloitusviikko. Mun miehellä ei lomaa ole, jos töihin pääsee. Ja jos ei pääse, ollaan sitten kaikki kotona. Mutta seuraavana kesänä emme miehen kanssa haluaisi lomaa samaan aikaan, vaan tarkoitus olisi saada katettua kesää mahdollisimman hyvin niin, ettei sen pienen koululaisen tarvitsisi olla yksinään.
Se on oikeesti ärsyttävää, jos joutuu lomista kinaamaan. Tai siihen tilanteeseen, että joku muu päättää oman lomansa ja toinen pitää lomansa sitten, kun se on mahdollista. Mua on hymyilyttänyt meillä se, että aikoinaan muiden mielestä teini-ikäisen kanssa ei tarvinnut olla samaan aikaan lomalla, koska kyllähän se teini itsekseenkin lomallaan pärjää. Noh, nyt kun muiden lapset ovat teini-iässä, niin tottakai he haluavat pitää talvilomansa silloin, kun teineillä on hiihtoloma...täytyyhän nyt teinienkin kanssa olla ja teinithään suorastaan kaipaavat vanhempien kanssa laatuaikaa :D

Mulla on takataskussani pieni ylläripylläri....vain yksi työkavereistani on tiedostanut sen, että vuodesta 2006 lähtien mulle on kertynyt pitämättömiä vuosilomia 26 viikkoa. Jonain päivänä siis ilmoitan, että aloitan lomani marraskuun eka päivä ja pidän samantien ne pitämättömät lomani ja lähden puoleksi vuodeksi Meksikoon :wave:

Sitten on vielä nämä jotka ostaa lomareissun ja siihen vedoten haluavat lomansa just siihen. Minusta pitää kyllä olla loma ensin sovittuna ja sitten vasta ostaa reissu.

[QUOTE="höh";25625809]Sitten on vielä nämä jotka ostaa lomareissun ja siihen vedoten haluavat lomansa just siihen. Minusta pitää kyllä olla loma ensin sovittuna ja sitten vasta ostaa reissu.[/QUOTE]
Meillä on useampiakin, jotka ostavat matkan, niin ainakin saavat lomansa just haluamanaan ajankohtana.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25625825:
Meillä on useampiakin, jotka ostavat matkan, niin ainakin saavat lomansa just haluamanaan ajankohtana.

Ja menillä ne joutuvat perumaan / siirtämään matkansa, jos eivät ole etukäteen varmistaneet, saavatko silloin lomaa.

• Tykkää
Reactions: Bubble Bob
Jos molemmilla on lapsia, voisko kesäloman pitää niin, että molemmat pitäisivät kesällä vain 2 viikkoa kerrallaan, loput sovitusti ja jatkossa lomat vuorotellen?

Ja menillä ne joutuvat perumaan / siirtämään matkansa, jos eivät ole etukäteen varmistaneet, saavatko silloin lomaa.

Ihan uteliaisuudesta, kauanko etukäteen teillä voi varmistaa loman saannin tiettyyn ajankohtaan? Meidän puljussa kun ihmetellään vielä muutama viikko ennen lomaa, että voikohan sitä lomaa pitää vai ei kun mitään ei varmisteta (jaa mikä työehtosopimus tai vuosilomalaki...). Että meillä se menee niin, että jos ei kylmästi varaa matkoja ei tarvii mihinkään perheenä matkustaakaan :/.

Tosin mulla ei ole ollut ongelmaa, aina on lomat järjestynyt vaikka matkasta mitään olisi maininnutkaan. Mutta nyt tuolla kuuluu olevan ongelmaa, vieläkään yksi tiedä, voiko pitää viikon 8 lomaa vai ei...

työn antajalla! kuka saa kuka ei saa lomaa! Jos oot kova työnantaja niin sitten meriitit ja miten oot käytäytynyt!. Ei aina se pyllyn nuoleminen! Ite sanon työnantajalle että loma vai potkut ketä kiinnostaa! Muuten hyvä kun tiedän miten ne joutuu etsimään oikeeta työntekijää!se on mutu tuntumalla. Suku on pahin niistä tietää eniten!Itse en nuole persettä kun lähen ja näytän persettä jos ei kelpaa työnteko!

Meillä toimii töissä niin, että mä laitan huhtikuussa kalenterin seinälle mistä saa jokainen TOIVOA lomiaan. Ja viestin päälle, että jos menee pällekkäin niin mä määrään kuka saa milloinkin pitää lomansa.

Koskaan ei oo tarvinnut pahemmin puuttua henksun lomiin, kun sopivat sitten keskenään tasapuolisesti lomansa, siinä pelossa, että mä teen vielä huonommat lomalista kun he itse. :D

Puhu sille työparille hyvissä ajoin jo, että jos se saa nyt valita hiihtoloman, niin sä saat sitte syysloman. Lupaat olla valittamatta pomolle, jos se suostuu luovuttaan sulle suosiolla hyvissä ajoin jo seuraavan kiistellyn lomaviikon.

Meillä lomat virallisesti niin että jokainen saa toivoa ajankohtaa ja niistä pomo yrittää tehdä listoja mahdollisuuksien mukaan, eli kaikki eivät aina saa haluamaansa.
Lomaviikkojen jako aloitetaan pomon parhaasta kaverista, seuraavaksi toiseksi paras kaveri jne. jne.

Yhteistyössä