Jos kahvikin on näin vaarallista..

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Susanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla neuvolantäti kielsi kahvin (ja kolajuomien yms) juonnin tyttöä odottaessa, kun olin edellisessä raskaudessa saanut keskenmenon. En mä kyllä juonut niitä muutenkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Mulla neuvolantäti kielsi kahvin juonnin tyttöä odottaessa, kun olin edellisessä raskaudessa saanut keskenmenon. En mä kyllä juonut kahvia muutenkaan.

tähän mä voisin sanoa jotain mutta en viitsi... :snotty:

Senkun sanot :kieh:
 
Mitä tarkoittaa keskenmenoriskin kaksinkertaistuminen...? Tuleeko tässä samankaltainen tilastollinen harha kuin siinä, että nelikymppisen riski saada donw-lapsi on kaksinkertainen verrattuna kaksikymppisen riskiin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Ja nyt tulee vinopino vastauksia, että mä join viis kuppia kahvia päivässä koko raskauden ajan eikä mitään sattunut :xmas:

no mä pistän ekana.
Tossa toi eska on...

tossa on taas toi jenkki neurotismi valloillaan..skeptikko iskee..
*pieni otanta asukasmäärään nähden(liian suppea tutkimus ryhmä )
*kuin moni sitten oikeasti testatuista sai keskenmenon eikä vain lisännyt riskiä(koska kyllähän on iso litannia "riskitekijöistä" jotka tappaa heti eka tipasta mutta joita voi maalaisjärjellä aatellen syyä normaalisti)
*desissä kahvia on n.90mg kofeiinia..ja jälleen kerran maalaisjärjellä ajatellen että aikuisten oikeesti että lisäis riskiä niin sais kyllä vetää puol pannua joka päivä eikä vain satunnaisesti 2-3kuppia
*kahvi on tutkimusten suosikki kohde..millon puolesta ja vastaan tutkimuksia
*eikös siellä jenkkilässä olla vielä neuroottisempia noitten suositusten mukaan..sitten luottaisin jos suomalainen tutkimus sanois samaa
 
Alkuperäinen kirjoittaja SaNi-81:
siis sehän on tosi, että jos kaikkia noita juttuja uskoo, niin raskausaikana ei sais syödä mitään!!! plaah....

Kyllä mä söin vaikka mitä ja paljon, vaikken kiellettyjä nauttinutkaan, enkä omaan raskausaikaani juonut kahvia yhtään kun siinä oli tietty rajoitus, otin varman päälle. Lakua napostelin muutamia jossain kohtaa. Ja koko ajan oli jääkaappi täynnä ruokaa ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja SaNi-81:
siis sehän on tosi, että jos kaikkia noita juttuja uskoo, niin raskausaikana ei sais syödä mitään!!! plaah....

Kyllä mä söin vaikka mitä ja paljon, vaikken kiellettyjä nauttinutkaan, enkä omaan raskausaikaani juonut kahvia yhtään kun siinä oli tietty rajoitus, otin varman päälle. Lakua napostelin muutamia jossain kohtaa. Ja koko ajan oli jääkaappi täynnä ruokaa ;)

Joo hyvin paljon niitä jää sellaisia ruoka-aineita, joita saa nykytietämyksen mukaan huoletta syödä myös raskausaikana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiksu:
Mitä tarkoittaa keskenmenoriskin kaksinkertaistuminen...? Tuleeko tässä samankaltainen tilastollinen harha kuin siinä, että nelikymppisen riski saada donw-lapsi on kaksinkertainen verrattuna kaksikymppisen riskiin?

En nyt ymmärrä tuota sun pointtia.
 

Yhteistyössä