Jatkettaisko juttelua

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja diogenes 57
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos samoin! Kuinka moni lähtee maalle tai metsään juhannuksen viettoon? Itse tykkään kaupunkijuhannuksista koska kerrankin on rauhallista, kiva vaellella puolityhjillä kaduilla.
Kun asuu muutenkin mettässä, ei tarvii lähtee mihinkään.
Ja kun monelle alkaa pian kesälomatkin, heille tällaista elämänviisautta. Pohjanpään Laten sanoin.

Hauki se makasi kaislikossa
alla sinilaen
hautuvan kuumassa kaislikossa
päivää paistattaen.

Päivä se porotti, laine se liplatti
laiskana makasi hauki
niin kuin vanha, uponnut ruuhi…
toinen silmä vain auki.

Tuolla ois punaista ahvenvatsaa,
särkeä, salakanpoikaa,
mutta en viitsi evää kääntää…
ystävät, hyvästi voikaa!

Ystäväkullat, rakastan teitä
saatte jos huovata, soutaa
tänään tämän ihanan ilman tähden.
Voi tätä päivää ja poutaa!

Särjet ne katseli tyhmin silmin.
Laiskana keinui hauki
suloisen kuumassa ruohon rinnassa,
toinen silmä vain auki.”
 
👍 Luin kirjaa parvekkeella lippalakki otsalla.
Vilkaisin onko Suomen lippu vielä lipputangossa. Ei ole. Mennessäni eilen illalla nukkumaan lippu oli vielä salossa.
Paluuliikenne on parhaillaan käynnissä. Juhannus oli taas kuten yleensä. Paljon ikäviä uutisia.
Tällä palstalla oli hyvin rauhallista.
Kävin suihkussa Sofia Virta-tyyliin ja toivotan kaikille hyvää kesää. Ollaan ihmisiksi. Kukaan ei tiedä päiviensä määrää eikä hyvä sana maksa mitään vaan tuo tullessaan paljon hyvää.
 
  • Tykkää
Reactions: diogenes 57
Vilkaisin onko Suomen lippu vielä lipputangossa. Ei ole. Mennessäni eilen illalla nukkumaan lippu oli vielä salossa.
Paluuliikenne on parhaillaan käynnissä. Juhannus oli taas kuten yleensä. Paljon ikäviä uutisia.
Tällä palstalla oli hyvin rauhallista.
Kävin suihkussa Sofia Virta-tyyliin ja toivotan kaikille hyvää kesää. Ollaan ihmisiksi. Kukaan ei tiedä päiviensä määrää eikä hyvä sana maksa mitään vaan tuo tullessaan paljon hyvää.
Tämä olisi joklaisen hyvä pitää mielessä.
 
Kiitos kommentistasi. Kuuntelin Krista Kososen Raamatun lukua Yle Areenan podcastista. Sanoistaan joutuu joskus vastuuseen. Vaikea asia käsittää, koska luterilainen kirkko puhuu nykyään äärettömästä armosta ja anteeksiannosta.
Joillekin se on vaikea käsittää, vaikka se on yksi niitä ikuisesti muuttumattomia asioita. Täällä meidän kylillä aikanaan vaikuttanut Aitto-Tilta ilmaisi asian hyvin suorasukaisesti ja kansantajuisesti joskus lähes sata vuotta sitten sanoilla "Meni mihinkä tahansa, aina on perse takana." Tällä hän tarkoitti, ettei menneisyydestään ja teoistaan/sanoistaan koskaan pääse eroon.
 
No hei, hauskaa jussinakaa sitten vaan sullekin!
Ja muille kans!
Kiitos:-)

Vielä sai ostaa kaupasta tuota ihanaa - pysyy hyvin nälkä loitolla pitkään:-)

On siinä kansikin, joka kannattaa pttaa talteen. Sitä tarvii viilinteossa, kun laittaa vanhanajan viiliä siemeneksi ja sekoittaa vanhanajsn luomutäysmaitoon: kansi päälle ja kylmälaukkuun koko satsi ”tekeytymään”.
 
Joillekin se on vaikea käsittää, vaikka se on yksi niitä ikuisesti muuttumattomia asioita. Täällä meidän kylillä aikanaan vaikuttanut Aitto-Tilta ilmaisi asian hyvin suorasukaisesti ja kansantajuisesti joskus lähes sata vuotta sitten sanoilla "Meni mihinkä tahansa, aina on perse takana." Tällä hän tarkoitti, ettei menneisyydestään ja teoistaan/sanoistaan koskaan pääse eroon.
Hyvin sanottu. Sama juttu muiden sanomisten kanssa. Kaiken olen ymmärtänyt ja anteeksiantanut, mutta unohtaminen on mahdotonta enkä edes halua unohtaa.
Jatkoin kirjan lukemistä. 87-vuotias naisleski vilustui eikä häntä näkynyt kahteen päivään kaupoissa ja harrastuksissaan. Hyvin kirjoitettu tarina siitä mitä on oikea ystävyys ja huolenpito. Kirja sijoittuu Lontooseen.
 

Yhteistyössä