Jos käteen jää kuukaudessa n.1700 euroa, olisitteko tyytyväisiä

  • Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti
No hitto... jos tuon rahan saisin puhtaana käteen hoitokulujen jälkeen, niin lähtisin tältä istumalta töihin takaisin :D
Enhän mä normaalisti saa edes tuon vertaa rahaa... Normaalisti bensojen ja laskujen jälkeen jää palkasta käteen sellaiset 600-800 euroa riippuen kuukaudesta.
 
-aa-
Tällä hetkellä käteen jää hiukan enemmän (vajaa 100 e) ja nälkä kasvaa syödessä.... Verottaja vaan tahtoo nostaa veroprosenttia sitä mukaan, kun bruttopalkka nousee. Enemmän aion saada äippälomien jälkeen.
 
Vieras
En olisi tyytyväinen alkuunkaan. Ainoastaan sitten, jos kyseessä olisi osa-aikatyö ja tunteja noin 25, niin sitten voisin harkita. Nyt on kuitenkin huomattavasti parempi liksa ja tunteja kuitenkin alle 40.
 
rikas vai köyhä?
Huomaatteko rikkaan ja köyhän eron tässäkin ketjussa:D Toiset ovat aivan haltioissaan että "kyllä kyllä ihanaa kun olis noin iso palkka" toiset taas tyrmäävät heti.. Itse ottaisin ehdottomasti tuon palkan vastaan ja sen eteen töitäkin tekisin ihan kunnolla!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja rikas vai köyhä?:
Huomaatteko rikkaan ja köyhän eron tässäkin ketjussa:D Toiset ovat aivan haltioissaan että "kyllä kyllä ihanaa kun olis noin iso palkka" toiset taas tyrmäävät heti.. Itse ottaisin ehdottomasti tuon palkan vastaan ja sen eteen töitäkin tekisin ihan kunnolla!!
Tietämättä mitä työtä se on? Eiköhän eniten merkkaa se, mitä työstä normaalisti maksetaan. Jos sinulle maksettaisiin samasta työstä vähemmän kuin muille, niin veikkaisin että vuoden aikana mielipiteesi muuttuisi. Tai jos olisit ennen tienannut enemmän.
 
kannanottaja
No mulle maksetaan 10:n yliopistovuoden, 247 opintoviikon (370,5 opintopistettä) ja maisterin- plus puolikkaan jatkotutkinnon jälkeen bruttona sen verran, et nettona jää käteen tuo pikkusen yli 1700 e. Näin valtiolla. Pakko sanoo katkerana, et tulispa taantuma ja leikkais ylipalkatuilta/alikoulutetuilta ja velkasilta palkat kohilleen..
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:
No mulle maksetaan 10:n yliopistovuoden, 247 opintoviikon (370,5 opintopistettä) ja maisterin- plus puolikkaan jatkotutkinnon jälkeen bruttona sen verran, et nettona jää käteen tuo pikkusen yli 1700 e. Näin valtiolla. Pakko sanoo katkerana, et tulispa taantuma ja leikkais ylipalkatuilta/alikoulutetuilta ja velkasilta palkat kohilleen..
Onko sun pakko jäädä Suomeen, etkö voi muuttaa sinne missä palkka ois parempi? Oon mäkin kelannut ennen kouluttautumista, mikä ala työllistää ja mistä saa kohtuullisen palkan. En ole akateeminen, mutta bruttopalkka alkaa kolmosella, 3 vuoden koulutus. Jos jäisin työttömäksi tai palkka pienenis, muuttaisin muualle.

Ei kannata katkeroitua omista valinnoista, etenkään jos tykkää työstään.
 
kannanottaja
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:
No mulle maksetaan 10:n yliopistovuoden, 247 opintoviikon (370,5 opintopistettä) ja maisterin- plus puolikkaan jatkotutkinnon jälkeen bruttona sen verran, et nettona jää käteen tuo pikkusen yli 1700 e. Näin valtiolla. Pakko sanoo katkerana, et tulispa taantuma ja leikkais ylipalkatuilta/alikoulutetuilta ja velkasilta palkat kohilleen..
Onko sun pakko jäädä Suomeen, etkö voi muuttaa sinne missä palkka ois parempi? Oon mäkin kelannut ennen kouluttautumista, mikä ala työllistää ja mistä saa kohtuullisen palkan. En ole akateeminen, mutta bruttopalkka alkaa kolmosella, 3 vuoden koulutus. Jos jäisin työttömäksi tai palkka pienenis, muuttaisin muualle.

Ei kannata katkeroitua omista valinnoista, etenkään jos tykkää työstään.
No jos on lähes kaikki opinnot Suomen lainsäädäntöä suomen kielellä niin ei paljon vaihtoehtoja ole. Niillä politiikan ja kauppatieteen approilla ei paljon ulkomaille lähdetä..
 
Niin tai näin
Sitä voi tyytyä valtion leipään tai sitten hypätä yksityiselle sektorille. Onnistuu jos "osaa oikeasti jotain". Eli jos sinulla on jotain muutakin annettavaa kuin yliopistosta todistus opintoviikoistasi. Ja palkkaa saat sen verran, mitä ansaitset, eli miten työsi hoidat.

Terveisin paljon enemmän opintoviikkoja suorittanut, eikä todellakaan valtionleipään tyytyvä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:
No mulle maksetaan 10:n yliopistovuoden, 247 opintoviikon (370,5 opintopistettä) ja maisterin- plus puolikkaan jatkotutkinnon jälkeen bruttona sen verran, et nettona jää käteen tuo pikkusen yli 1700 e. Näin valtiolla. Pakko sanoo katkerana, et tulispa taantuma ja leikkais ylipalkatuilta/alikoulutetuilta ja velkasilta palkat kohilleen..
Mulla sama tilanne, ja miehelläni myös joka on tohtoriksi asti päässyt. Mutta oma valintamme. Ulkomaille ei haluta eikä koulutuskaan sinne sovi. Toki välillä kyrsii, että opistokoulutuksella saisi samaa/parempaa palkkaa - mutta ei kuitenkaan samaa työtä. En menisi tehtaaseen nappia painamaan edes sillä 3000e/kk palkalla. Minusta työn mielekkyys itselle on tärkeintä.
 

Yhteistyössä