Jos käteen jää kuukaudessa n.1700 euroa, olisitteko tyytyväisiä

• Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti
Olen tyytyväinen käteen jäävään noin 1700 euron palkkaani, sillä työni on siistiä sisähommaa 8-16. Entisessä työssäni bruttopalkkani oli "iso"(verrattuna tähän nykyiseen) yli 3000 euroa, mutta yllätys yllätys ei siitä niin hirveästi enempää jäänyt käteen. Lisäksi entinen "vaativa" työ vei myös kaiken energiani, joten vapaalla jaksoin vain maata raatona sohvalla. Mutta täytyy sanoa, että entinen työ avasi silmäni sille, että rahalla ei saa kaikkea. Vastikkeeksi isohkosta palkasta sain alituisen stressin, riittämättömyyden tunteen ja veikkaanpa että loppuun palaminen olisi ollut lähellä. Nykytilanteeseni olen enemmän kuin tyytyväinen.

Kun mikään ei riitä...

Todellakin menisin töihin tuolla liksalla! Millasia palkkoja teidän sitten pitäs saada et kelpais?
Nyt jos menisin töihin niin luultavasti saisin noin 1000e käteen ja amk tutkinto alla :headwall:
Musta tuntuu ettei työkkärissä olis edes tarjolla mulle läheskään noin suuri palkkaisia töitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Argh!:
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
No en ole, mutta suurinpiirtein tuo summa mulla luokanopena käteen jää. ENkä ole yhtään tyytyväinen, ettäs tiedätte. :kieh:
Voi vitsi... Luokan opella työpäivät aikas lyhyitä, opetustunteja 16-30. Tunnit 45min, taukoja useasti, ruoka työn puolesta, säännöllinen päivätyö, pitkät kesälomat. Ei tollasta oo kellään muulla!!!

Toki valmistelut vie aikaa ja lapsista on iso vastuu, eikä lapset vanhempineen ole mitään helppoja, sen verran läheltä olen seurannut työtänne... mutta silti...

Kukapa ei haluais parempaa liksaa... mutta joskus käy mielessä että jotkut ei koskaan oo tyytväisiä...
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Taukoja ei ole opettajilla, työpäivät eivät TODELLAKAAN ole lyhyitä, ruoka ei ole talon puolesta vaan siitä maksetaan ja iltaisin on säännnöllisesti joko palavereja, opetussuunnitelman päivitystä, vesokoulutusta, vaehmpaintapaamisia ja sen sellaista.

Sen lisäksi olen viisi vuotta opiskellu ammattiin korkeakoulututkinnon, JOs sillä nyt täällä Suomen maassa on tällä hetkellä mitään merkitystä.

Nipo
Ööh, mä oon erikoisliikkeen myyjä ja mun BRUTTO on 1600 euroa. Eli siitä vielä verot pois. Mutta kun viisi vuotta ollut kotiäitinä 500 euron tuloilla, niin toi 1600 euroahan on ihan luksusta :)

Mie kans
Miulla jää nykyisessä työssäni käteen noin 1900 euroa/kk. Ja olen siihen tyytyväinen, koska saan työskennellä voittoa tavoittamattomassa organisaatiossa juuri siinä tehtävässä johon olen (korkea)koulutettu.
Aiemmassa työssäni yritysmaailmassa sain melkein tuplasti enemmän, mutta työ ja kaikki, mikä siihen liittyi ei ollut minua varten (perseestä suoraan sanottuna). Raha ei tuo onnea.
Jos ja kun saan nykyisessä työssäni palkankorotuksen, otan sen kiitollisena vastaan, koska tiedän että saan sen omasta ansiostani.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:
No mulle maksetaan 10:n yliopistovuoden, 247 opintoviikon (370,5 opintopistettä) ja maisterin- plus puolikkaan jatkotutkinnon jälkeen bruttona sen verran, et nettona jää käteen tuo pikkusen yli 1700 e. Näin valtiolla. Pakko sanoo katkerana, et tulispa taantuma ja leikkais ylipalkatuilta/alikoulutetuilta ja velkasilta palkat kohilleen..
Mulla sama tilanne, ja miehelläni myös joka on tohtoriksi asti päässyt. Mutta oma valintamme. Ulkomaille ei haluta eikä koulutuskaan sinne sovi. Toki välillä kyrsii, että opistokoulutuksella saisi samaa/parempaa palkkaa - mutta ei kuitenkaan samaa työtä. En menisi tehtaaseen nappia painamaan edes sillä 3000e/kk palkalla. Minusta työn mielekkyys itselle on tärkeintä.
Höpö höpö.
:eek: ?
Voin toistaa: en menisi työhön, jota en koe lainkaan mielekkääksi, vaikka siitä maksettaisiin hyvin.
Mä olen duunarina tehtaassa,aivoja siellä ei tarvitse paljon kuluttaa mutta sen voin tehdä vapaa-ajallanikin =)

Tassu
Mulla jää tuon verran käteen ja pidän itseäni suht hyväpalkkaisena. Tosin jätän syyskuun alusta nämä hommat ja lähden opiskelemaan ihan uutta alaa, jossa tuskin tienaan näin hyvin.

limet..
saan omasta ammatistani hoitajana käteen päivätyöstä vain joku 1300-1400 euroa.. jos suostuu iltaa tekeen niin sitten vähän nousee, mutta tämmönen se palkka on.. kun ottaa pois hoitomaksut ja pakolliset kulut niin eipä rahaa ole juuri enempää kuin äitiyslomallakaan..

Riippuu siitä, paljonko työtunteja tuon eteen joutuu paiskomaan ja mihin aikaan vuorokautta.

On ihan eri asia tehdä 2 päivää viikossa, 3 päivää viikossa, keikkaa sillon tällön, tai olla kokopäivätöissä tai yötyössä.

nooh
Voisin väliaikaisesti lähteä, jos työ olisi hyväksi työkokemuksen kannalta ja esim. työajat joustavat jne. Nykyisessä 36,25 tuntia viikossa työssä mulle jää käteen kuitenkin noin 2400 euroa/kk, joten siihen nähden tuo olis aika heikko palkka...

Yhteistyössä