Jos käteen jää kuukaudessa n.1700 euroa, olisitteko tyytyväisiä

  • Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti
Argh!
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
No en ole, mutta suurinpiirtein tuo summa mulla luokanopena käteen jää. ENkä ole yhtään tyytyväinen, ettäs tiedätte. :kieh:
Voi vitsi... Luokan opella työpäivät aikas lyhyitä, opetustunteja 16-30. Tunnit 45min, taukoja useasti, ruoka työn puolesta, säännöllinen päivätyö, pitkät kesälomat. Ei tollasta oo kellään muulla!!!

Toki valmistelut vie aikaa ja lapsista on iso vastuu, eikä lapset vanhempineen ole mitään helppoja, sen verran läheltä olen seurannut työtänne... mutta silti...

Kukapa ei haluais parempaa liksaa... mutta joskus käy mielessä että jotkut ei koskaan oo tyytväisiä...
 
tt
Ton verran saan nyt käteen. Ihan ok, kun olen vastavalmistunut ilman sen suurempaa työkokemusta. Odotan kyllä, että seuraavan viiden vuoden aikana käteen jäävä palkka nousee 500-1000 ?.
 
Viblsp
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:
No mulle maksetaan 10:n yliopistovuoden, 247 opintoviikon (370,5 opintopistettä) ja maisterin- plus puolikkaan jatkotutkinnon jälkeen bruttona sen verran, et nettona jää käteen tuo pikkusen yli 1700 e. Näin valtiolla. Pakko sanoo katkerana, et tulispa taantuma ja leikkais ylipalkatuilta/alikoulutetuilta ja velkasilta palkat kohilleen..
Mulla sama tilanne, ja miehelläni myös joka on tohtoriksi asti päässyt. Mutta oma valintamme. Ulkomaille ei haluta eikä koulutuskaan sinne sovi. Toki välillä kyrsii, että opistokoulutuksella saisi samaa/parempaa palkkaa - mutta ei kuitenkaan samaa työtä. En menisi tehtaaseen nappia painamaan edes sillä 3000e/kk palkalla. Minusta työn mielekkyys itselle on tärkeintä.
Höpö höpö.
 
vieras
Olisin. En saa edes ihan tuota summaa bruttona, eli mulla menisi tuosta vielä verot, käteen jää 1200? No, nyt oon hoitovapaalla, että se 1200 ?uroakin tuntuisi luksukselta...
 
anika harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja anika harmaana:
Herää kyllä kysymys, että miten paljon ihmiset oikein saavat palkkaa?

Suomalaisen keskiansio pyörii siinä 2500 euron tuntumassa ja siitä jäänee käteen juurikin tuo 1700 (suunnilleen ).

Käykö tällä palstalla keskivertoa enemmän hyvätuloisia vai onko osalla kenties epärealistinen näkemys siitä, mitä saisi, jos olisi työssä?
Tätä mä jäin miettimään myös. Ja kun miettii että enemmistö vastaajista vielä naisia. Kun vaan siis naisvaltaisilla aloilla (hoitotyö ja kaupallinen ala) tuollainen palkka olis suunnilleen lottovoitto...

Itse olen palkkaluokan ylimmällä portaalla ja saan vastuulisää esimiesasemastani. Ja siis kaupan tätinä mulla brutto 2000?/kk josta käteen jää n. 1300-1400 ?. Hoitoalalla palkat taitaa olla vieläkin pienemmät, ainakin muilla kuin sairaanhoitajilla.

Ja tosiaan, tuollaiseen 1700 ? käteen pitäis brutto olla n. 2500 ? ellei enemmän...


Muoks: lisäänpä vielä ettei oma insinööri-mieheni, joka toimii työnjohtajana, tienaa paljoakaan tuota enemmän. Ja siis me ollaan puhtaasti keskiluokkaisia kuitenkin, lähemmäs suurituloisen kuin pienituloisen rajaa...
Ottakaa huomioon että tuo palkkataso riippuu myös hyvin paljon siitä, missä päin suomenmaata työskennellään...
Mä saan tällä hetkellä käteen vähän alle 1900?/kk ja bruttoni on jotain 2450?. Sihteeritätinä vaan olen.
Sulla jää hyvin palkkaa käteen - näin se vaikuttaa verotus.

Mulla on verotettava tulo 2750 euroo kuussa ja käteen jää hitusen vajaa 1800 euroa. Mutta tuohon verotettavaan tuloon sisältyy lounasetu, enkä suinkaan muuta lounasseteleitä rahaksi ja lisää sitä nettoon. Ei sitä lainaa lounareilla maksella.

Kun välillä sain lounasedunkin rahana, jäi käteen vähän reilu 1900. Kyllä tuo progressiivinen verotus syö aika tehokkaasti palkan pienet nousut.
 
joanna
no joo,mun ei tarvii ees paljoo tienata kun mies tienaa.
et voin hyvinkin tommosella palkalla mennä tekeen jotain mielekästä työtä. tosin mitä suurempi palkka ni sitä parempi..
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja joanna:
no joo,mun ei tarvii ees paljoo tienata kun mies tienaa.
et voin hyvinkin tommosella palkalla mennä tekeen jotain mielekästä työtä. tosin mitä suurempi palkka ni sitä parempi..
Ei kovin fiksu ajattelutapa, et mies tienaa, ei mun tarvi tienata. On se sitten ihanaa olla työtön repale kun eroo miehestä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:
No mulle maksetaan 10:n yliopistovuoden, 247 opintoviikon (370,5 opintopistettä) ja maisterin- plus puolikkaan jatkotutkinnon jälkeen bruttona sen verran, et nettona jää käteen tuo pikkusen yli 1700 e. Näin valtiolla. Pakko sanoo katkerana, et tulispa taantuma ja leikkais ylipalkatuilta/alikoulutetuilta ja velkasilta palkat kohilleen..
Mulla sama tilanne, ja miehelläni myös joka on tohtoriksi asti päässyt. Mutta oma valintamme. Ulkomaille ei haluta eikä koulutuskaan sinne sovi. Toki välillä kyrsii, että opistokoulutuksella saisi samaa/parempaa palkkaa - mutta ei kuitenkaan samaa työtä. En menisi tehtaaseen nappia painamaan edes sillä 3000e/kk palkalla. Minusta työn mielekkyys itselle on tärkeintä.
Höpö höpö.
:eek: ?
Voin toistaa: en menisi työhön, jota en koe lainkaan mielekkääksi, vaikka siitä maksettaisiin hyvin.
 

Yhteistyössä