Jos Jumala on olemassa, niin ainakin yhden karitsansa hän on unohtanut!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PROVO
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PROVO

Aktiivinen jäsen
31.03.2005
5 411
0
36
Sille minusta tuntuu :ashamed: :ashamed: :ashamed:

Vanhimmainen tämä 21v, naimissa, yksi lapsi, ei päivääkään ole töissä ollut by the way :whistle: on taas latistanut äitinsä.

Ei kuulemma olla mitään tuettu häntä kaikkia muita vaan :headwall: ja me itse ollaan juuri toista mieltä - toiset ovat työllä tienanneet juttunsa ja tämä äiti-ihminen olettaa meidän maksavan lapselleen kaikenlaista ja samoin itselleen ja miehelleen.

Tuskin yhtään kodinkonetta löytyy heiltä joka ei olisi meidän ostama, vaatteista varmasti 75%, ruokaa ollaan kannettu kassikaupalla käydessä, niin rouvapas sanoo, että sen olette tuoneet minkä itse olette syöneet ( |O |O monella sadalla eurolla ollaan aina parissa päivässä syöty, nähtävästi).

Nyt kiikastaa varmasti ulkomaanmatkoista, joilla kaikki muut lapset ovat useaan kertaan olleet, mutta he eivät mutta en koe velvollisuudekseni alkaa hankkimaan koko porukalle passeja, matkoja ja arvatenkin lomalla vielä ruokia yms.!!

Ja en ole tuollaiseksi häntä kasvattanut, kävi itse valitsemansa linjan amiksessa, jota ei nähtävästi ollut aikomuskaan ammatiksi (ilman lainoja sentään opiskeli) kesäisin ei jaksanut mennä töihin, kun opiskelu oli niin rankkaa :o

Lapsi piti hankkia ilman järjenkäyttöä, olisi voinut edes aloittaa työelämän ensin ja rahan hankkimisen, niin ei tarvitsi aikuisen ihmisen kadehtia turhaan turhia asioita :/

Kiittä jokaista joka luki ja kyllä tämä vähän helpotti, mutta silti tunnen itseni maksimiepäonnistuneeksi :headwall: äitinä, vaimona, mummona, ihmisenä, naisena jne...........

toivottavasti en itse ole vastaavassa tilanteessa.
En halua enää pahentaa tilannetta, mutta ei kukaan kai käyttäydy noin jos ei olisi kokemusta tai ainakin pientä toivetta siitä että hänelle kuitenkin annetaan aina periksi... eli oletteko kuitenkin passanneet piloille.

Et sinä ole epäonistunut!! :hug:
Aika outoa kyllä, että on noin kiittämätön.... Itse olen saman ikäinen äiti, ja ihan yksin olen tyttäreni ja itseni (+kissat) elättänyt, koskaan en ole edes rahaa vanhemmilta lainannut.. Vaatteita/kodinkoneita tms. ei olla ikinä saatu, tyttö on voinut joululahjaksi jotain saada. Töissä käyn..

Nyrt rahahanat kiinni, ja se siita. Lahajt voi toki ostaa merkkipaivina, mutta muuten ei mitaan.

Ulkomaanmatkojen kustantaminen aikuisille, naimisissa oleville lapsille ei ole vanhempien tehtava.

Etka anna periksi,
vaikka kuinka ruinaisi, tasta etiapain ei mitaan rahallista avustusta.

Jotkut eivät ole tyytyväisiä, vaikka tuotais kaikki kultalautasella eteen. Itsekäs lapsi :( Teeppä sille lista, mitä oot ostanut sille (ja hinnat) sekä mitä oot muille kustantanut. Jos sitten ees tajuaisi? Luuleeko se että sä kustannat muille noi ulkomaanmatkat? jos tyttäresi vänkää vielä vastaan, ette oo ostanu hälle mitään, niin tee se: lakkaa antamasta tavaroita, vaatteita, ruokaa jne. Et ole huono äiti, mummo, nainen.. tyttäresi vain osaa olla ajattelematon ja itsekäs. Luulen että maailma häntä vielä joskus koulii. Jaksamisia sinne *tarjoaa nenäliinaa ja virtuaalista olkapäätä*

:hug: :/ Ei ole mikään pakko maksaa matkoja...ei olisi pakko maksaa yhtään mitään. Minä en odota tuollaista vanhemmiltani.

Tekisikö pieni etäisyys hyvää? Ainakin meille äidin kanssa tekee.

Voimia sulle. Et ole epäonnistuja, olet aika kiltti ihminen. Tosi kiltti. Se on usein hyvästä, mutta kun joskus pitää olla itsekäskin -oikeassa kohdassa. ja musta tuntuis, että nyt olis semmonen kohta. Elä suutu miulle, kukin tekee lapsiensa kohdalla parhaansa -tuntuu vain, että oot tehny enemmänkin! Olispa mullakin tuollainen äiti kuin sinä! Ja onhan mulla. :heart:

mä oon kans sitä mieltä et nyt rahahanat kiinni ja autat vaan kun on todella tarvis. ehkä sitten huomaa kuinka paljon on oikeestaan saanut kun joutuu itse tekemään asioiden eteen jotain...? :)
voimia ja jaksamista!!!!!! :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jotkut eivät ole tyytyväisiä, vaikka tuotais kaikki kultalautasella eteen. Itsekäs lapsi :( Teeppä sille lista, mitä oot ostanut sille (ja hinnat) sekä mitä oot muille kustantanut. Jos sitten ees tajuaisi? Luuleeko se että sä kustannat muille noi ulkomaanmatkat? jos tyttäresi vänkää vielä vastaan, ette oo ostanu hälle mitään, niin tee se: lakkaa antamasta tavaroita, vaatteita, ruokaa jne. Et ole huono äiti, mummo, nainen.. tyttäresi vain osaa olla ajattelematon ja itsekäs. Luulen että maailma häntä vielä joskus koulii. Jaksamisia sinne *tarjoaa nenäliinaa ja virtuaalista olkapäätä*

Ollaanhan me pienempien ulkomaanmatkat maksettu, mutta ei kai se tarkoita että meidän pitäisi täysi-ikäistä hyvittää samalla hinnalla joka kerta kun uskalletaan lomalle ajatella :whistle: ?

Tuliaisia on tuotu laukut pullollaan ja niin niistäkin sanoi, että vain niin ......t-paitoja yms. ollaan saatu, joka ei tuokaan pidä paikkaansa.

Älä suotta murehdi. Aikuisia lapsia saa auttaa juuri sen verran kuin haluaa. Ja tuosta tasavertaisuudesta, mietihän nyt. Jos maksatte tämän yhden aikuisen matkat, millainen porukka teitä on kahdenkymmenen vuoden päästä lähtemässä. Jos teillä on myöhemmin varaa maksaa kaikkien lasten ja lastenlasten ja lastenlasten matkat, maksakaa toki. Mutta jos ei, on nuorempia lapsia kohtaan reilua, että ette nytkään maksa.

Lapset osaavat syyllistämisen. Kaikenikäiset lapset. (Tässä ei nyt puhuta äitien syyllistämisestä, onneksi )

Maksoittehan te jo hanen osuutensa, kun muita lapsia ei ollut.. :D

Ei vaiskaan, sua taidetaan vedattaa ja kovaa, nyt vaan toteat, etta tasta lahin kannustatte halauksin ja kauniin sanoin, ette lompakon sisallolla.

Alkuperäinen kirjoittaja Provo:
Ollaanhan me pienempien ulkomaanmatkat maksettu, mutta ei kai se tarkoita että meidän pitäisi täysi-ikäistä hyvittää samalla hinnalla .

Tunnetko jonkun perheen, jossa vanhemmat maksavat muiden kuin mukaanlähtevien alaikäisten lasten matkat?

Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Ollaanhan me pienempien ulkomaanmatkat maksettu, mutta ei kai se tarkoita että meidän pitäisi täysi-ikäistä hyvittää samalla hinnalla .

Tunnetko jonkun perheen, jossa vanhemmat maksavat muiden kuin mukaanlähtevien alaikäisten lasten matkat?

En, mutta tästä tiedän tytöllä eniten kiikastavan eli kadehtii meidän matkoja.

En tiedä muuta kuin, että voi kun olisin ollut steriili syntyessäni :ashamed: ymmärrykseni ei riitä eikä kenenkään muunkaan ymmärrys perheessämme, kun olemme jo viikon asiaa puineet - alkoi viime sunnuntaina valitus miten on jäänyt osattomaksi, ei ole saanut ikinä mitään kivaa ja kallista (lapsipoloinen).

Alkuperäinen kirjoittaja Leija:

En, mutta tästä tiedän tytöllä eniten kiikastavan eli kadehtii meidän matkoja.

En tiedä muuta kuin, että voi kun olisin ollut steriili syntyessäni :ashamed: ymmärrykseni ei riitä eikä kenenkään muunkaan ymmärrys perheessämme, kun olemme jo viikon asiaa puineet - alkoi viime sunnuntaina valitus miten on jäänyt osattomaksi, ei ole saanut ikinä mitään kivaa ja kallista (lapsipoloinen).

Olisko siellä takana myös tyttösen miehen kateellisuuden jupinaa mukana? tunnen erään pariskunnan, jotka käyttäytyvät melkein samalla tavalla, naisen isä sattuu olemaan varakkaampi ihminen,,,

Et ole huono äiti, etkä ole velvollinen aikuiselle lapsellesi laittamaan mitään! Minä varmaan tekisin listan juuri näistä esim. kodinkoneista ja käskisin katsoa ympärilleen mitä on saanut ja mitä on itse otanut. jos ei ymmärtäisi sillä niin antaisin olla enkä laittaisi mitään enää.
Meillä ei minun vanhemmiltani ole tullut todellista taloudellista (rahaa) tukea koskaan, mutta lapsille äitini ostaa aina vaatteita ja lapset syövät hyvin kun siellä käydään. Kun taas anoppi on avustanut mm. jääkaapin ostossa, pakastimen ostossa, anoppi kantaa aina meille pussi tolkulla ruokaa tullessaan käymään (asutaan pikkukylässä jossa on pikkuinen kauppa mistä saa maidon ja isot ostokset joudun yleensä käymään väh. 45 km päässä). Lapset saavat mummoilta kaikenlaista, ja olen kyllä kiitollinen heille ja sen myös muistanut sanoa. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Nyrt rahahanat kiinni, ja se siita. Lahajt voi toki ostaa merkkipaivina, mutta muuten ei mitaan.

Ulkomaanmatkojen kustantaminen aikuisille, naimisissa oleville lapsille ei ole vanhempien tehtava.

Etka anna periksi,
vaikka kuinka ruinaisi, tasta etiapain ei mitaan rahallista avustusta.

Olen samaa mieltä! Itsellä kolme aikuista lasta ja heillä lapsia, tulevat toimeen omillaan. Eivät edes odota minulta mitään, lapsenlapsia pidän yökylässä mahdollisimman tasapuolisesti. Rahaa voin lainata jos tarvis mutta maksavat aina takaisin, jopa minullekin joskus lainaavat.
Itselläkin kotona vielä 12v kuopus!
Eli siis yhdyn edellisen sanoihin, asiaa sanoi ja näinhän se on!
Kyllä pitää täysi-ikäisen vanhemman itse tulla toimeen eikä odottaa vanhemmilta kaikkea!
Olehan sisukas ja hyvä äiti olet! Hauskaa kesän jatkoa!

Veljeni oli naimisissa asti jonkun aikaa tuollaisen itsekkään prinsessan kanssa. Ja nyt et Provo ota itsees, en tarkoita todellakaan, että olet tehnyt mitään väärin!!! Vika on lapsessa vaikka sekin on ikävä myöntää. Tämä veljeni ex-vaimo oli tottunut ainoana lapsena saamaan varsinkin isältään aivan kaiken ja jatkoi sitä tietysti parisuhteessaan. Mikään ei riittänyt, aivan pohjaton kaivo. Jopa minua ja perhettäni arvosteli kun emme heitä kaikin tavoin auttaneet. Naisen hevosen kokoinen koira oli meillä kuitenkin hoidossa joitakin kertoja ja muillakin tavoilla jeesasimme niinkuin ketää tahansa. Mutta tuntui, että meidänkin olisi pitänyt palvoa maata hänen jalkojensa alla niinkuin isänsä teki |O

Mulle ei tulisi mieleenkään kinuta vanhemmiltani minkäänlaista avustusta. Töitä olen 17-vuotiaasta asti tehnyt, ja itse kaiken maksanut.
Ehkäpä olette liian hyvään "palveluun" totuttaneet?

Kyllähän ton toisaalta ymmärtääkin, jos hän ei itse pienenä ole päässyt ulkomaille ja nyt teidän nuorimmat pääsee. Mut törkeetä kuitenkin tolleen ruikuttaa joka asiasta ja aikusena ihmisenä olla noin kateellinen sisaruksilleen.

Tuo kuulostaa nyt yllättävän tutulle.. Olen lähipiirissäni seurannut samanlaista "näytelmää" ja tosiaan kaikki alkoi juuri noin. Vanhin lapsi ( siis huomattavasti pienimpiä sisaruksiaan vanhempi) aloitti tuolla *kun ei ole ikinä mitään saanut* jankutuksella. Oli tosi ilkeä vanhemmilleen. Sitten hän kekkasi että hän on niin paljon joutunut hoitamaan pienempiä sisaruksiaan että senkin takia on jäänyt paljosta paitsi, ja sitten myöhemmin vielä alkoi puhumaan että hänpä ne kaikki kotityötkin on tehnyt (kumpikaan näistä ei kyllä pidä paikkaansa..)... On todella katkera ja töykeä vanhempiaan kohtaan. Voimia sulle!!!

Alkuperäinen kirjoittaja RokkiMakkara:
Kyllähän ton toisaalta ymmärtääkin, jos hän ei itse pienenä ole päässyt ulkomaille ja nyt teidän nuorimmat pääsee. Mut törkeetä kuitenkin tolleen ruikuttaa joka asiasta ja aikusena ihmisenä olla noin kateellinen sisaruksilleen.

Juu, miekin vähän ymmärrän, mutta kaikenkaikkiaan hän yleensä tähän asti esim. kaupassa mukana ollessaan saanut ihan mitä on älynnyt hyllystä ottaa, vaatteet ja kengät mukaanlukien, mitä en kenenkään muun lapsen kanssa tee.

Ymmärrän siis tuon matkojen kadehtimisen osittain, mutta eihän me voida tehdä mitään jos pitää alkaa miettimään oman lapsen kadehtimisia :| ja en varmasti ala koko perhettä kustantamaan mukaan, aivan varmasti en.....

Alkuperäinen kirjoittaja RokkiMakkara:

Juu, miekin vähän ymmärrän, mutta kaikenkaikkiaan hän yleensä tähän asti esim. kaupassa mukana ollessaan saanut ihan mitä on älynnyt hyllystä ottaa, vaatteet ja kengät mukaanlukien, mitä en kenenkään muun lapsen kanssa tee.

Ymmärrän siis tuon matkojen kadehtimisen osittain, mutta eihän me voida tehdä mitään jos pitää alkaa miettimään oman lapsen kadehtimisia :| ja en varmasti ala koko perhettä kustantamaan mukaan, aivan varmasti en.....

Sanoitko hälle, että on varmasti saanut saman verran kuin sisaruksensa just kauppareissuilla yms? En miekään alkas perhettä kustantaan. Jos ajattelisin asiaa omalle kohdalleni, voisin kustantaa tyttären matkan ja itse sitten saisivat kustantaa lopun perheen matkan. Eihän toi mukavaa ole, että yks lapsista on katkerana :/

Yhteistyössä