Jos joudutte siivoilemaan lapsen oksennuksia+hoitamaan mahatautista lasta, tarttuuko tauti aina myös teihin?

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Meille ajankohtaista galluppia tässä väsään :/ .. Huomenna olisi tärkeää menoa, mahtaakohan jäädä väliin. Oma vastaus: itselle yleensä tarttuu, viimeksi tosin ei ollut kun ihan mahakipua kun taas mies ja lapsi olivat taudista totaalisen tööt.

vieras
Joskus tarttuu, joskus ei. Yleensä yksi perheestä säilyy taudilta jostain syystä, vaihtelee kuka se kulloinkin on.

Mies saa kyllä ykeensä hoidella tuon siivouspuolen silloin, minulla tekee aina tiukkaa, etten oksenna itsekin. Viimeksi laitoin kyllä murkun siivoamaan omat jälkensä.

hui
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joskus tarttuu, joskus ei. Yleensä yksi perheestä säilyy taudilta jostain syystä, vaihtelee kuka se kulloinkin on.

Mies saa kyllä ykeensä hoidella tuon siivouspuolen silloin, minulla tekee aina tiukkaa, etten oksenna itsekin. Viimeksi laitoin kyllä murkun siivoamaan omat jälkensä.
Ai oksennustaudissa laitoit siivoamaan oman oksennuksen? Aika raakaa..

Jaiks
Me oltiin vuosi sitten molemmat vanhemmat ykätaudissa ja silloin ei tarttunut lapseen. Nyt keväällä lapsi oli ekassa mahataudissa ja yöllä oksensi suoraan mun silmille (nukuttiin vierekkäin, kun lapsi levoton) enkä silloin itse eikä mieheni kumpikaan saatu tautia.

vieraana
Alkuperäinen kirjoittaja hui:

Tosi raakaa? Jos sä olet oksennustaudissa, niin kuka sun jäljet siivoaa? Toisekseen murkkuikäisen mun mielestä pitäisi pystyä jo oksentamaan vessaan/ämpäriin eli varsinaista jälkien siivousta ei edes pitäisi olla...

--

Täh? Mä siivosin kyllä omat jälkeni ekaluokkalaisesta asti..

vieras

Laitoin pesemään sen lavuaarin, mihin olin kieltänyt oksentamasta. Vieressä olisi ollut parempi paikka oksentaa, mutta itsepäisenä teki juuri ohjeiden vastaisesti.

t
Alkuperäinen kirjoittaja Jaiks:
Me oltiin vuosi sitten molemmat vanhemmat ykätaudissa ja silloin ei tarttunut lapseen. Nyt keväällä lapsi oli ekassa mahataudissa ja yöllä oksensi suoraan mun silmille (nukuttiin vierekkäin, kun lapsi levoton) enkä silloin itse eikä mieheni kumpikaan saatu tautia.
Tuo 'ei tarttunut lapseen' pisti silmään. Ei tätä voi varmaksi tietää, tauti on voinut olla hänellä hyvin lievänä. Pientä vatsakipua joka unohtuu päivän touhuissa, väsymystä ja jaksamattomuutta ei aina edes huomaa jos tauti menee helpolla ohitse.

hui
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:

Tosi raakaa? Jos sä olet oksennustaudissa, niin kuka sun jäljet siivoaa? Toisekseen murkkuikäisen mun mielestä pitäisi pystyä jo oksentamaan vessaan/ämpäriin eli varsinaista jälkien siivousta ei edes pitäisi olla...
No, jos kerta paikalla on joku voimissan oleva henkilö, niin luulisi, että korjaa kipeän ihmisen jäljet. Ehkä ei ehtinyt vessaan tai ämpärille, jestas.

Miehellä oli noro viime keväänä. Mä pistin sen nukkumaan vierashuoneeseen ja kielsin käyttämästä keittiötä ja pesemään käpäliään joka välissä. Minä ja lapset juotiin litrakaupalla gefilusta ja syötiin maitohappobakteereja.
Ei tarttunut meihin.

ap
Äh, on sellainen inha olo jo valmiiksi, kun odottaa koska se tauti tulee jos tulee. Paljon maitohappobakteereja, tolua ja käsidesiä. Siivottu on ahkerasti, hirveästi pyykkiä kun muksu oksensi sänkyyn joka kerta (oli ämpäri vieressä, mut on sen verran sikeäuninen että oksu tulee kesken unien) . Siis sitä yrjöä oli seinän ja sängyn välissäkin.. Huoh. Onneksi on pesukoneen lisäksi kuivausrumpu niin nopeutuu pyykin kiertokulku :)

Yhteistyössä