jos joku tietäis......

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tinttamari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tinttamari

Jäsen
24.06.2005
76
0
6
Oon joskus ennenki kyselly eikä kukaan osannu vastata, mutta aina kannattaa yrittää.
eli semmonen vaiva painaa mieltä kun nivusten omituinen jomotus. Se ei oo menkkakipumaista, ei raskausajan liitoskipujen tuntusta. Vaan semmonen inhottava jomotus joka saattaa "säteillä" joskus jalkaanki asti. Ja ihan millon sattuu esiintyy. Joskus arvelin että liittyskö se jotenki ovulaatioon, mutta viimes sitä esiinty justiin menkkojen loputtua ja keskellä kiertoa saattaa olla pari päivää ja päivä välissä ja taas yhtenä päivänä, eli vähä miten sattuu.
Mua on kyllä aika vasta koplattu pitkittyneen jälkivuodon takia, eli otettu papa, pipelle-näyte, ultrattu munasarjoja, paitsi että toiseen eivät saaneet näkyvyyttä.
Eikä niissä tietääkseni mitään ilmennyt, mutta ei kait se normaalia voi olla. Jomotus alko toisen raskauden aikana eli vuoden 2003 lopussa, että ei aivan uusi asia. Kolmaski on jo ehtiny syntyä
HUOoh... olen kiitollinen jos joku yleensä jakso ees lukea tän .sekavan sepustuksen.....

tuli vaan mieleen että vois olla ihonalaisia suonikohjuja, jotka ei ole hävinneet, mulla tuli odotusaikana nivusiin ja oli tosi kipeitä, mutta hävisivät kyllä melko pian synnytyksen jälkeen

Tuli mieleen, että jos on ylipainoa tai selkäkipuja, niin jotenkin voisi liittyä niihin.. Onko se kipu siis lonkkien kohdalla vai mahan molemmin puolin ? Vai häpyluun paikkeilla ? Mulla ainakin maha venyi raskausaikana eikä oo vieläkään palautunut normaaliksi, aika vähän olen jumpannut yms. Fysikaalisesta hoidosta vois olla apua tai ainakin osaisivat arvella mistä johtuu, että pitääkö käydä jollain erikoislekurilla.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.01.2006 klo 20:29 Äippä kirjoitti:
Tuli mieleen, että jos on ylipainoa tai selkäkipuja, niin jotenkin voisi liittyä niihin.. Onko se kipu siis lonkkien kohdalla vai mahan molemmin puolin ? Vai häpyluun paikkeilla ? Mulla ainakin maha venyi raskausaikana eikä oo vieläkään palautunut normaaliksi, aika vähän olen jumpannut yms. Fysikaalisesta hoidosta vois olla apua tai ainakin osaisivat arvella mistä johtuu, että pitääkö käydä jollain erikoislekurilla.
Ylipainoo ei oo, melkeinpä päinvastoin, 174/58
Kipu tuntuu samassa paikassa ku menkkakivut, mut niitä ne ei oo.
Kiitos vaan kaikille vastauksista. Pitää ruveta harkihteen jos ottas jolleki asiantuntijalle yhteyttä. Olen kyllä jo kerran toisen lapsen jälkitarkastuksessa maininnut asiasta, mutta se kuittas ne vain liitoskivuiksi ja toisen kerran mainitsin kolmannen lapsen syntymän jälkeen. Silloin ei lääkäri kommentoinut asiaa mitenkää, mutta kun tuli potilaskertomus kotiin postissa, niin siinä luki että äiti semmosista maininnut. Muttei sen enempää.

Kuule, uskon tietäväni mistä puhut....tai ainakin kuulostaa tutulta. Mulla oli ja on toisinaan vieläkin niin ku viiltäviä kipuja kohdussa. Sitä oli kestäny 3kk ku menin gynelle. Kipu tuntui mielestäni munasarjoissa, tai toisessa. Kuvittelin itse että sielä olis tulehdus, mutta mitään erikoista ei löytyny. Kaikki hyvin. Määrättiin keltarauhashormoonia, että menkat pääsevät kunnolla alkamaan, imetyksestä johtuen poissa. Napropaatilla käydessäni selvisi ongelmia lantion alueella. Siis jotain asentomuutoksia raskauden jälkeen. Siis tämä vaikuttaa joihinkin hermoihin jotka tuottavat kivuntunteen munasarjojen alueelle. Kannattaa mennä napropaatille!

Yhteistyössä