Jos haluatte lukea tarinan siitä miten mieheni kuuroutui..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Melina84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olisi kyllä mielenkiintoista etsiä jostain sairaala arkistosta noi hoitopaperit et tietäisi vähän mitä siellä on tapahtunut. toistaiseksi tiedän asiasta sen minkä anoppi ja hänen siskonsa on kertoneet. Eli kuume nousi parin tunnin päästä ja samana päivänä tuli mieletön korvakipu sairaalassa ja mieheni oli useamman viikon sairaalahoidossa ja kuume kesti pitkään korkeana.

Alkuperäinen kirjoittaja melina84:
Olisi kyllä mielenkiintoista etsiä jostain sairaala arkistosta noi hoitopaperit et tietäisi vähän mitä siellä on tapahtunut. toistaiseksi tiedän asiasta sen minkä anoppi ja hänen siskonsa on kertoneet. Eli kuume nousi parin tunnin päästä ja samana päivänä tuli mieletön korvakipu sairaalassa ja mieheni oli useamman viikon sairaalahoidossa ja kuume kesti pitkään korkeana.

No mutta mitä väliä sillä on? Ei se kuulo niitä papereita selaamalla takaisin tule, lähtenyt mikä lähtenyt. Turha sun on siinä velloa kun ei ole edes sun kuulosta kyse, anna toisten menneiden olla menneitä.

Mitäs lastensuojelu reagoi asiaan?Ainakin olisi pitänyt reagoida, vaikka mitään dramaattista ei olisi tapahtunutkaan. Kellä tulisi mieleen mennä -15 pakkaseen 3-vuotiaan kanssa ilman pipoa? Jos talo tulessa kenties.

loppujen lopuksi tuo aivokalvontulehdus diagnoosi jäi todella epäselväksi eikä anoppini mielestä tutkittu tarpeeksi asiaa. Selvää on kuitenkin se että paleltuminen oli suurin syy tähän.

Selvää?

Pikaisella googletuksella ja sisätautilääkärimieheltä kysyminen kertoi seuraavaa: Paleltuminen ei aiheuta tiettävästi kuuroutta, mutta aivokalvontulehdus aiheuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja -.-:
loppujen lopuksi tuo aivokalvontulehdus diagnoosi jäi todella epäselväksi eikä anoppini mielestä tutkittu tarpeeksi asiaa. Selvää on kuitenkin se että paleltuminen oli suurin syy tähän.

Selvää?

Pikaisella googletuksella ja sisätautilääkärimieheltä kysyminen kertoi seuraavaa: Paleltuminen ei aiheuta tiettävästi kuuroutta, mutta aivokalvontulehdus aiheuttaa.

Ja taas pään paleltuminen ei aiheuta aivokalvontulehdusta vaan virus/bakteeri aiheuttaa.
Ap on pahasti hakoteillä.

en mä missään vello. oli kyllä virhe tulla tänne mitään kertomaan.

Niin, kaikki on pahoillaan teidän puolesta, mutta olet väärässä siinä, että anoppi olisi nyt jotenkin syyllinen ja että kylmä ilma ja pipottomuus aiheuttaisi aivokalvontulhedusta.

No niin oli virhe tulla tänne valehtelemaan -.- Ottaisit ensin vähän asioista selvää. Jos aivokalvontulehdus on diagnosoitu, niin silloin se on. EI sen oireista ja tutkimustuloksista voi paljon erehtyä. Ja toisekseen: Aivokalvontulehdus voi aiheuttaa kuuroutta, kylmyys taas ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:

Niin, kaikki on pahoillaan teidän puolesta, mutta olet väärässä siinä, että anoppi olisi nyt jotenkin syyllinen ja että kylmä ilma ja pipottomuus aiheuttaisi aivokalvontulhedusta.

Ja kun kylmä ilma ei edes suoraan aiheuta kuuroutta, vaan nimenomaan se aivokalvontulehdus, joka ei kylmyydestä myöskään johdu.

mä en osaa kirjoittaa mitään aukottomia lauserakenteita mutta näköjään joka sanaan täälläkin tartutaan. Meidän perheessä kaikki on sanoneet aina anoppi sisko mies että lääkäri sanoi et selvästi johtui paleltumisesta joten kyllä se on mulle ollut selvää. En oo mikään lääkäri ja yritä täällä teille todistaa olevani oikeassa vaan kerron vain mitä oon luullu ja uskonu.

mä en osaa kirjoittaa mitään aukottomia lauserakenteita mutta näköjään joka sanaan täälläkin tartutaan. Meidän perheessä kaikki on sanoneet aina anoppi sisko mies että lääkäri sanoi et selvästi johtui paleltumisesta joten kyllä se on mulle ollut selvää. En oo mikään lääkäri ja yritä täällä teille todistaa olevani oikeassa vaan kerron vain mitä oon luullu ja uskonu.

Olipa outo lääkäri.

Ja hassut vanhemmat kun eivät ole sen enempää viitsineet selvittää sitä, miksi heidän lapsensa vammautui.

enkä mä yritä syyllistää mitään anoppia koska ollaan tosi hyvissä väleissä. anoppi on itse tätä asiaa puhunu mulle niin kauan ku ollaan tunnettu ja sanoo aina et pipo päähän sitten tytölle puheluitten lopuks joten nyt ei oo kysymys siitä et mä jotain syyllistä etsin vaan kerron asiaa miten se on mulle annettu ymmärtää.

Höpöhöpö. On ollut jo kauan tiedossa oleva asia, että kylmyys EI aiheuta sairastumista, ei myöskään sitä aivokalvontulehdusta. Ihan sama oliko miehellä pipo vai ei. Aivokalvontulehduksen aiheuttaa nimenomaan bakteeri tai virus ja se taas kyllä tosiaan voi aiheuttaa kuuroutumista.

Eli mikä oli sun pointti tällä alotuksella???

enkä mä yritä syyllistää mitään anoppia koska ollaan tosi hyvissä väleissä. anoppi on itse tätä asiaa puhunu mulle niin kauan ku ollaan tunnettu ja sanoo aina et pipo päähän sitten tytölle puheluitten lopuks joten nyt ei oo kysymys siitä et mä jotain syyllistä etsin vaan kerron asiaa miten se on mulle annettu ymmärtää.

No.. kannattaisko olla kertomatta asioista joista ei mitään varmaksi tiedä? Pääsisit helpommalla.

ja mä en tule valehtelemaan mitään kerroin että korvatulehdusdiagnoosi vaihtui aivokalvontulehdusdiagnoosiksi. en mä ole sitä diagnoosia tehnyt. Ja silloin maatilalla ei ollut tietokonetta mistä voi googlettaa aivokalvontulehduksen vaan se on lääkärin sanomana nielty just sellaisenaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ja mä en tule valehtelemaan mitään kerroin että korvatulehdusdiagnoosi vaihtui aivokalvontulehdusdiagnoosiksi. en mä ole sitä diagnoosia tehnyt. Ja silloin maatilalla ei ollut tietokonetta mistä voi googlettaa aivokalvontulehduksen vaan se on lääkärin sanomana nielty just sellaisenaan.

Niin?

Mua ihmetyttää, että tommosta puhutaan, jos mies on ollut jo monta vuotta kuurona, eikä olla otettu selvää, mistä aivokalvontulehdus tulee... Jos mun lapsi sairastuis, niin kyllä mä ainakin ottasin asiasta selvää.

Mutta voithan sä nyt googlettaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Mua ihmetyttää, että tommosta puhutaan, jos mies on ollut jo monta vuotta kuurona, eikä olla otettu selvää, mistä aivokalvontulehdus tulee... Jos mun lapsi sairastuis, niin kyllä mä ainakin ottasin asiasta selvää.

Jep. Heti enkä viidestoista päivä. Enkä varsinkaan vuosia myöhemmin.

..?

Ei kukaan ole epäillytkään ettäkö miehelläsi olisi ollut sitä korvatulehdusta tai aivokalvontulehdusta tai jopa molempia. Mutta jos ITSE perehtyisit asiaan enemmän, voisit jopa sille anopillesi kertoa, että sillä PIPOLLA tai sen puuttella ei ollut mitään tekemistä asian kanssa.

Yhteistyössä