Jos haluatte lukea tarinan siitä miten mieheni kuuroutui..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Melina84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja idiootit:
no miks sit pitää pukea hyvin pakkasella jos kylmän kanssa ei oo kipeytymisen kanssa mitään tekemistä. ei sit laiteta lapsille pipoja. Mä ainaki sain helvetinmoisen flunssan mikä meni keuhkoihin teininä just sattumalta kans silloin ku päätin pakkasella laittaa topin päälle pelkän kesätakin. Kyllä ihan oli lääkärikin sitä mieltä että kylmettymisestä johtui eikä sanonu et kyllä tää olis tullu muutoinki.

Ei haloo, siksi, koska on ikävää, jos on vilu.

no miks sit pitää pukea hyvin pakkasella jos kylmän kanssa ei oo kipeytymisen kanssa mitään tekemistä. ei sit laiteta lapsille pipoja. Mä ainaki sain helvetinmoisen flunssan mikä meni keuhkoihin teininä just sattumalta kans silloin ku päätin pakkasella laittaa topin päälle pelkän kesätakin. Kyllä ihan oli lääkärikin sitä mieltä että kylmettymisestä johtui eikä sanonu et kyllä tää olis tullu muutoinki.

Lueppa idiootti vähän virallisia nykyajan tutkimustuloksia ennen kuin tulet ketään nimittelemään. :D

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Alkuperäinen kirjoittaja kylmähän ei aiheuta aivokalvontulehdusta:
minkä bakteerin aiheuttama tuo aivokalvontulehdus oli? rokotettiinko muut lapset?

Niimpä.. EI se kylmä aivokalvontulehdusta aiheuta.

Ei aiheutakaan, mut edesauttaa taudin puhkeamista. Eli bakteeri tai virus on saatuna, mutta kylmä on viimeinen tekijä joka "laukaisee" taudin. Pari vuotta sitten luin tutkimuksen ko. aiheesta.

lukisitte sit koko ketjun kun oon monesti sanonu etten syyllistä anoppia vaan kerroin tarinan niinku mulle on kerrottu ja anoppi itse väittää. Mulla on hyvät välit anoppiini.

Alkuperäinen kirjoittaja melina84:
mä en osaa kirjoittaa mitään aukottomia lauserakenteita mutta näköjään joka sanaan täälläkin tartutaan. Meidän perheessä kaikki on sanoneet aina anoppi sisko mies että lääkäri sanoi et selvästi johtui paleltumisesta joten kyllä se on mulle ollut selvää. En oo mikään lääkäri ja yritä täällä teille todistaa olevani oikeassa vaan kerron vain mitä oon luullu ja uskonu.

no sun anoppi, mies tai sisko tuskin tietää paremmin kun lääkärit 2000 luvulla. 80 luvulla luultiin että kylmä aiheuttaa flunssaa, korvatulehduksia ja aivokalvontulehduksia. nykyään tiedetään että noihin tarvitaamn virus/bakteeri, eikö niin? tiedäthän sinäkin ettie kylmä flunssaa aiheuta vaan virus? 80 luvulla syytetty kylmän saamista turhaan ja turhaan syytetty anoppia. ja siihen uskoon te ootte jääneet vaikka tiedot asioista jo ihan eri tasolla

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä en osaa kirjoittaa mitään aukottomia lauserakenteita mutta näköjään joka sanaan täälläkin tartutaan. Meidän perheessä kaikki on sanoneet aina anoppi sisko mies että lääkäri sanoi et selvästi johtui paleltumisesta joten kyllä se on mulle ollut selvää. En oo mikään lääkäri ja yritä täällä teille todistaa olevani oikeassa vaan kerron vain mitä oon luullu ja uskonu.

no sun anoppi, mies tai sisko tuskin tietää paremmin kun lääkärit 2000 luvulla. 80 luvulla luultiin että kylmä aiheuttaa flunssaa, korvatulehduksia ja aivokalvontulehduksia. nykyään tiedetään että noihin tarvitaamn virus/bakteeri, eikö niin? tiedäthän sinäkin ettie kylmä flunssaa aiheuta vaan virus? 80 luvulla syytetty kylmän saamista turhaan ja turhaan syytetty anoppia. ja siihen uskoon te ootte jääneet vaikka tiedot asioista jo ihan eri tasolla

Luepas toi mun kirjotus vähän tossa ylempää.

kyllä mä tiedän et tarvii viruksen mut lukekaapa itse tutkimustietoa jos osaatte lukea muutaki ku kaksplussaa niin tiedättä et KYLMÄ AKTIVOI VIRUKSEN ja jos ei saa kylmää niin virus ei välttämättä puhkea ollenkaan ja pysyt terveenä. Jos saat kylmää niin sitten tulee tauti ku virus aktivoituu.

kyllä mä tiedän et tarvii viruksen mut lukekaapa itse tutkimustietoa jos osaatte lukea muutaki ku kaksplussaa niin tiedättä et KYLMÄ AKTIVOI VIRUKSEN ja jos ei saa kylmää niin virus ei välttämättä puhkea ollenkaan ja pysyt terveenä. Jos saat kylmää niin sitten tulee tauti ku virus aktivoituu.

Juuri kirjoitin tuosta ylempänä.

lukisitte sit koko ketjun kun oon monesti sanonu etten syyllistä anoppia vaan kerroin tarinan niinku mulle on kerrottu ja anoppi itse väittää. Mulla on hyvät välit anoppiini.

Etkö sä ollut koskaan aiemmin kuullut, et aivokalvon tulehdukseen tarvitaan bakteeri tai virus? Jos oot kertonut tota ihmisille, niin eikä kukaan ole sanonut ennemmin?

Mä luulen että ei kukaan halua olla ilkeä, koska onhan toi tosi rankka juttu, hirveetä jos pienelle lapselle tai kelle vaan käy noin, mut ihmisii ihmetyttää, et joku voi vielä luulla kylmän ilman aiheuttavan tuollaisia tulehduksia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ja mä en tule valehtelemaan mitään kerroin että korvatulehdusdiagnoosi vaihtui aivokalvontulehdusdiagnoosiksi. en mä ole sitä diagnoosia tehnyt. Ja silloin maatilalla ei ollut tietokonetta mistä voi googlettaa aivokalvontulehduksen vaan se on lääkärin sanomana nielty just sellaisenaan.

no mutta miksi sä kerrot totuunena jotain minkä kaikki nykyään tietää vääräksi tiedoksi? kerroppas nyt sille anopille totuus jotta voi loppuelämänsä elää syyttämättä itseään ja elää onnellisen loppuelämän

Etenkin ns. vanhalla kansalla on ihmeelisiä uskomuksia sairauksista. Eräs päivä istuin hautausmaalla rautapenkillä, kun viereen tuli vanhus: "Älä tyttö istu kylmällä, tulee pissatulehdus." Hymähdin, koska en jaksanut alkaa selittää, että virtsatieinfektio johtuu peräaukon bakteerien nousemisesta virtsaputkeen, ei kylmällä penkillä istumisesta. Sama juttu tämän "vilustumisen" (kamala sana) kanssa.

Etkö ap ole helpottunut, ettei miehesi kuuroutuminen ole anoppisi syytä? Anopillekin se pitäisi kertoa, ettei hän suotta potisi huonoa omatuntoa asiasta.

Kuule, jos se virus tai bakteeri on elimistössä, se voi puhjeta mistä syystä tahansa. Se kylmä voi tulla vaikkapa suihkun jälkeen ennen kun saat vaatetta päälle. Ennemmin tai myöhemmin.

no ku mä oon jo aikaisemmin sanonut jos ootte lukenut et vaikka mä sanoisin anopille et aivokalvontulehdukseen tarvitaan bakteeri niin minkä se auttaa jos anoppi kyseenalaistaa itse koko aivokalvontulehduksen? Ja on sitä mieltä että lääkäri oli huuhaatyyppi eikä sitä tutkittu silloin kunnolla.

mutta se virus ei välttämättä elä niin kauan jos et jatkuvasti saa kylmää että ehtis aktivoitua.

Jos ja jos.
Kyllä se nyt vaan on niin, että se pipottomuus oli tässä tapauksessa täysin sivuseikka. Usko jo.

Kuule, jos se virus tai bakteeri on elimistössä, se voi puhjeta mistä syystä tahansa. Se kylmä voi tulla vaikkapa suihkun jälkeen ennen kun saat vaatetta päälle. Ennemmin tai myöhemmin.

Niin? Mut yksi edesauttava tekijä on juuri tuo kylmyys. Tottakai siihen vaikuttaa yleinen terveyden tila, kuten ravitsemus, aiemmin sairastetut taudit ( tarkoittaen sitä kautta saatua immuniteettia ) ym. Kylmä itsessään ei ole välttämättä se syy, mutta tiedetään sen olevan yksi edesauttava tekijä taudin puhkeamisessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Alkuperäinen kirjoittaja AP:lle!:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiitos. mä vaan jotenki masennuin minkälaosen vastaanoton sain täällä... ymmärrettiin kyllä ihan väärin kaikki.. mutta olihan sekin taas hyvä opetus etten kirjoita enää ja laita itseäni toisten riepoteltavaks ku en oo niin kova etten pahoittais mieltäni näistä kommenteista.

En mä usko, että kukaan halusi sun mieltä pahoittaa. En mä ainakaan.

Niin varmaan...täällä on vaan merkillinen tyyli takertua joka ikiseen sanaan ja pilkkuun ja niitä käännellään ja väännellään. Takerrutaan pikku asioihin "ei noin saa sanoa", "nyt olet väärässä" ym.

Antaa jokaisen kertoa asia omalla tavallaan. Ap on uskonut sen mitä on kuullut, enkä yhtään ihmettele, monikin vielä tänäkin päivänä uskoo, että flunssa tulee kylmettymisestä. Vaikka siitä puhutaan ettei tule. Silti siinä joku merkillinen yhteys on...

Toinen toistamme voimme kohdella asiallisesti ja ystävällisesti. Siten olisi maailma paljon parempi paikka elää ja asua. :)

No mun mielestä virheluulojen elättely ei tee maailmasta parempaa paikkaa. Tässäkään tapauksessa miehen kuurous ei ole kenenkään syy ja anopillakin olis parempi olla, jos se sen itsekin tajuais. Se tekis maailmaa paremmaksi ainakin siltäosalta.

näin

Ihmettelenpä edelleen, miksi tieten tahtoen altistaa lastaan olosuhteisiin, jotka voivat edesauttaa taudin puhkeamista?
Ja kyllä kylmettyminen voi edelleen on yksi lisätekijä vti:n puhkemaisessa.

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja AP:lle!:
Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Miksi ap pahastuu, jos totuutta toitotetaan?

No kun hän tuli tänne hyvä ja dramaattinen tarina mielessään eikä se nyt täysin mennytkään läpi meihin tyhmiin palstamammoihin. :xmas:

Kas kun jotkut palstamammat osaavat lukea rivien välistä, ei tarvii aina takertua pikkuasioihin! :) Toisilla sitä taitoa ei ole.

Mä ainakin olen aidosti pahoillani ap:n miehen puolesta. Ja mielelläni luin tarinan. Kiitos ap.

Mokomaan pikkuasiaan, että käyttäkää pipoa ettei tule aivokalvontulehdusta - vaikka pipottomuus ei aiheuta aivokalvontulehdusta! :xmas:

heh :) joo ei oo ihan pikku seikka :)

Alkuperäinen kirjoittaja :
Ihmettelenpä edelleen, miksi tieten tahtoen altistaa lastaan olosuhteisiin, jotka voivat edesauttaa taudin puhkeamista?
Ja kyllä kylmettyminen voi edelleen on yksi lisätekijä vti:n puhkemaisessa.

Se on se tietämättömyys.

Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Miksi ap pahastuu, jos totuutta toitotetaan?

ei tajua :o luulis sen olevan ap:lle helpotus että mies olis kuuro vaikka pipo olis ollutkin. turha kenenkään enää jossitella

Tällaisena kylmänä paskana tuli ekana mieleen, että ap haluaa syyttää jotain eli anoppiaan kuuroudesta. Vaikka nyt sanoikin, että hänellä on hyvät välit anoppiinsa. Voin olla ja varmaan olenkin väärässä.

olisitteko sit tyytyväisiä jos sanoisin et okei et varmaan sillä ei ollu mitään tekemistä asian kanssa et miehelläni ei ollut pipoa kun häntä vedettin 15asteen pakkasessa pulkalla. Ootteko te mihinkään tyytyväisiä?

Yhteistyössä