Jos haluatte lukea tarinan siitä miten mieheni kuuroutui..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Melina84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On siis kamalaa että terve lapsi kuuroutuu, tapahtuu se miten tahansa.
Jos on tuohon paleltumiseen uskonut vuosikaudet niin toki sitä pitää totuutena vaikkei se sitä olisikaan, tuskin ap tätä keksinyt, siis elkäämme häntä tuuppiko väärän tiedon levittämisestä vaan asiallisesti voi korjata tuon asian, mistä aivokalvontulehdus johtuu jne...

Kyllä meillä aina pipo löytyy pakkasella päähän, jos ei löytyis niin sit huppu ja kaulahuivi ajaa melko saman asian...

Mutta koskettava tarina kyllä...

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ja mä en tule valehtelemaan mitään kerroin että korvatulehdusdiagnoosi vaihtui aivokalvontulehdusdiagnoosiksi. en mä ole sitä diagnoosia tehnyt. Ja silloin maatilalla ei ollut tietokonetta mistä voi googlettaa aivokalvontulehduksen vaan se on lääkärin sanomana nielty just sellaisenaan.

..?

Ei kukaan ole epäillytkään ettäkö miehelläsi olisi ollut sitä korvatulehdusta tai aivokalvontulehdusta tai jopa molempia. Mutta jos ITSE perehtyisit asiaan enemmän, voisit jopa sille anopillesi kertoa, että sillä PIPOLLA tai sen puuttella ei ollut mitään tekemistä asian kanssa.

Voisitko sinä vierailija nyt todistaa oman väitteesi?

kyllä mä oon sanonut ettei kannata syyllistää ja et asialle ei voi muutenkaan enää mitään. mutta anoppi ei edes usko varmasti sitä että olis ollu aivokalvontulehdus joten tuskin se auttaa et mä selitän hälle jonkun taudin oireet yksityiskohtaisesti kun tää tarina on mennyt vuosia noin niin ei se muutu vaikka mä mitä sanoisin. mä kerroin ton tarinan niinku se on mulle kerrottu Välitin sen tarinan teille enkä halunnut sen kummemmin puida tai saati sit et mua ruvetaan syyttämään tästä. Mä oon sinut asian kanssa ja meillä menee hyvin sekä miehen että anopin kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja :
ja mä en tule valehtelemaan mitään kerroin että korvatulehdusdiagnoosi vaihtui aivokalvontulehdusdiagnoosiksi. en mä ole sitä diagnoosia tehnyt. Ja silloin maatilalla ei ollut tietokonetta mistä voi googlettaa aivokalvontulehduksen vaan se on lääkärin sanomana nielty just sellaisenaan.

..?

Ei kukaan ole epäillytkään ettäkö miehelläsi olisi ollut sitä korvatulehdusta tai aivokalvontulehdusta tai jopa molempia. Mutta jos ITSE perehtyisit asiaan enemmän, voisit jopa sille anopillesi kertoa, että sillä PIPOLLA tai sen puuttella ei ollut mitään tekemistä asian kanssa.

Ihan vaikka tästä on hyvä aloittaa, MIKÄ aiheuttaa aivokalvontulehduksen...

http://fi.wikipedia.org/wiki/Aivokalvontulehdus

Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Alkuperäinen kirjoittaja melina84:
loppujen lopuksi tuo aivokalvontulehdus diagnoosi jäi todella epäselväksi eikä anoppini mielestä tutkittu tarpeeksi asiaa. Selvää on kuitenkin se että paleltuminen oli suurin syy tähän.

Ei ole kenellekään mitään apua syyllisen etsimisestä.

Sinä mainitsit syyllisen etsimisen, ei ap.
Mun mielestä on tärkeää selvittää syyt asioiden ennaltaehkäisemiseksi jatkossa.

Melina84, älä välitä. Aika erikoinen anopppi sulla kyllä on, kun lähti lapsen kanssa pakkaseen ilman asianmukaisia varusteita.
Mutta kyllä tuo tulehduspöpö oli silloin jo elimistössä jylläämässä. Sattumaa, että se kuume nouse just kun oli ilman pipoa. Ei mikään tauti noin nopeasti iske. Oli miehellä pipo tai ei niin kuuro nyt olisi kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Näkymätön Ninni:
On siis kamalaa että terve lapsi kuuroutuu, tapahtuu se miten tahansa.
Jos on tuohon paleltumiseen uskonut vuosikaudet niin toki sitä pitää totuutena vaikkei se sitä olisikaan, tuskin ap tätä keksinyt, siis elkäämme häntä tuuppiko väärän tiedon levittämisestä vaan asiallisesti voi korjata tuon asian, mistä aivokalvontulehdus johtuu jne...

Kyllä meillä aina pipo löytyy pakkasella päähän, jos ei löytyis niin sit huppu ja kaulahuivi ajaa melko saman asian...

Mutta koskettava tarina kyllä...

Hyvin sanottu :flower: :)

Kylmyys voi aiheuttaa immuunipuolustuksen heikkenemistä, jolloin taudit tarttuu herkemmin. ehkäpä lääkäri meinas tätä sanoessaan paleltumisen aihettaneen aivolalvontulehduksen

Alkuperäinen kirjoittaja ritu:
Kylmyys voi aiheuttaa immuunipuolustuksen heikkenemistä, jolloin taudit tarttuu herkemmin. ehkäpä lääkäri meinas tätä sanoessaan paleltumisen aihettaneen aivolalvontulehduksen

Kyllä bakteeri tai virus on pitänyt tuossa tapauksessa olla jo aiemmin elimistössä.

..?

On totta, että kylmettymisen altistavaa vaikutusta ei ole osoitettu tietääkeni , vaikka henkilöllä on samanaikaisesti elimistössä virus. Mutta onko myös osoitettu, että jos henkilöllä on jo elimistössä virus, on ok kylmettyä?

kiitos. mä vaan jotenki masennuin minkälaosen vastaanoton sain täällä... ymmärrettiin kyllä ihan väärin kaikki.. mutta olihan sekin taas hyvä opetus etten kirjoita enää ja laita itseäni toisten riepoteltavaks ku en oo niin kova etten pahoittais mieltäni näistä kommenteista.

kiitos. mä vaan jotenki masennuin minkälaosen vastaanoton sain täällä... ymmärrettiin kyllä ihan väärin kaikki.. mutta olihan sekin taas hyvä opetus etten kirjoita enää ja laita itseäni toisten riepoteltavaks ku en oo niin kova etten pahoittais mieltäni näistä kommenteista.

En mä usko, että kukaan halusi sun mieltä pahoittaa. En mä ainakaan.

..?

On totta, että kylmettymisen altistavaa vaikutusta ei ole osoitettu tietääkeni , vaikka henkilöllä on samanaikaisesti elimistössä virus. Mutta onko myös osoitettu, että jos henkilöllä on jo elimistössä virus, on ok kylmettyä?

Jos elimistössä on jo ollut valmiina se virus, olisi sen aktivoitumisen voinut aiheuttaa mikä tahansa. Turha spekuloida sillä siis.

Niin varmaan...täällä on vaan merkillinen tyyli takertua joka ikiseen sanaan ja pilkkuun ja niitä käännellään ja väännellään. Takerrutaan pikku asioihin "ei noin saa sanoa", "nyt olet väärässä" ym.

Antaa jokaisen kertoa asia omalla tavallaan. Ap on uskonut sen mitä on kuullut, enkä yhtään ihmettele, monikin vielä tänäkin päivänä uskoo, että flunssa tulee kylmettymisestä. Vaikka siitä puhutaan ettei tule. Silti siinä joku merkillinen yhteys on...

Toinen toistamme voimme kohdella asiallisesti ja ystävällisesti. Siten olisi maailma paljon parempi paikka elää ja asua. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Huh. tämä tarina olisi hyvä olla taas syksymmällä ja talvella muistutuksena kaikille pipottomille!

Tulehdukseen tarvitaan virus tai bakteeri. Pipo ei siinä pelasta.

Ja kylmä altistaa, toisinsanoen saa sen viruksen tai bakteerin "elämään". Sama vti:n kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:lle!:

Niin varmaan...täällä on vaan merkillinen tyyli takertua joka ikiseen sanaan ja pilkkuun ja niitä käännellään ja väännellään. Takerrutaan pikku asioihin "ei noin saa sanoa", "nyt olet väärässä" ym.

Antaa jokaisen kertoa asia omalla tavallaan. Ap on uskonut sen mitä on kuullut, enkä yhtään ihmettele, monikin vielä tänäkin päivänä uskoo, että flunssa tulee kylmettymisestä. Vaikka siitä puhutaan ettei tule. Silti siinä joku merkillinen yhteys on...

Toinen toistamme voimme kohdella asiallisesti ja ystävällisesti. Siten olisi maailma paljon parempi paikka elää ja asua. :)

No mun mielestä virheluulojen elättely ei tee maailmasta parempaa paikkaa. Tässäkään tapauksessa miehen kuurous ei ole kenenkään syy ja anopillakin olis parempi olla, jos se sen itsekin tajuais. Se tekis maailmaa paremmaksi ainakin siltäosalta.

Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Miksi ap pahastuu, jos totuutta toitotetaan?

No kun hän tuli tänne hyvä ja dramaattinen tarina mielessään eikä se nyt täysin mennytkään läpi meihin tyhmiin palstamammoihin. :xmas:

Kas kun jotkut palstamammat osaavat lukea rivien välistä, ei tarvii aina takertua pikkuasioihin! :) Toisilla sitä taitoa ei ole.

Mä ainakin olen aidosti pahoillani ap:n miehen puolesta. Ja mielelläni luin tarinan. Kiitos ap.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:lle!:
Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Miksi ap pahastuu, jos totuutta toitotetaan?

No kun hän tuli tänne hyvä ja dramaattinen tarina mielessään eikä se nyt täysin mennytkään läpi meihin tyhmiin palstamammoihin. :xmas:

Kas kun jotkut palstamammat osaavat lukea rivien välistä, ei tarvii aina takertua pikkuasioihin! :) Toisilla sitä taitoa ei ole.

Mä ainakin olen aidosti pahoillani ap:n miehen puolesta. Ja mielelläni luin tarinan. Kiitos ap.

Mokomaan pikkuasiaan, että käyttäkää pipoa ettei tule aivokalvontulehdusta - vaikka pipottomuus ei aiheuta aivokalvontulehdusta! :xmas:

Huh. tämä tarina olisi hyvä olla taas syksymmällä ja talvella muistutuksena kaikille pipottomille!

Tulehdukseen tarvitaan virus tai bakteeri. Pipo ei siinä pelasta.

näin. turhaan anoppia syllistät. mies olisi kuuroutunut joka tapauksessa jos aivokalvonteulehduksesta johtuu. ennen vanhaan luultiin että se johtuu kylmästä, nykyään tiedetän että aivokalvontulehdukseen ja korvatulehdukseen tarvitaan bakteeri

Alkuperäinen kirjoittaja melina84:
loppujen lopuksi tuo aivokalvontulehdus diagnoosi jäi todella epäselväksi eikä anoppini mielestä tutkittu tarpeeksi asiaa. Selvää on kuitenkin se että paleltuminen oli suurin syy tähän.

ehkä se oli selvää silloin 80 luvulla. nykyään tiedetään enemmän. kylmästä kukaan ei noin pahasti sairastu

no miks sit pitää pukea hyvin pakkasella jos kylmän kanssa ei oo kipeytymisen kanssa mitään tekemistä. ei sit laiteta lapsille pipoja. Mä ainaki sain helvetinmoisen flunssan mikä meni keuhkoihin teininä just sattumalta kans silloin ku päätin pakkasella laittaa topin päälle pelkän kesätakin. Kyllä ihan oli lääkärikin sitä mieltä että kylmettymisestä johtui eikä sanonu et kyllä tää olis tullu muutoinki.

anopin puolesta paha olo, kun turhaan syyttelette :o luulis jokaisen tänä päivänä tietävän ettei pipottomuus ketään kuuroksi tee tai tuollaista sairastumista aiheuta. otappa selvää asiasta ja lakkaa syyttämästä anoppia. entäs jos sinun lapsesi sairastuu ja kaikki syyttää sinua bakteerin aiheuttamasta sairaudesta :o anoppi-parka :(

Yhteistyössä