jos ensimmäinen synnytys käynnistetty yliaikaisena (rv42+) mites toinen syntyy?

Hellou! tässä nyt ollaan rv 34 ja mietityttää tuo synnytys. Edellinen kun käynnistettiin yliaikasena rv 42+1 ja vauva synty 42+4 ja kiireelliseen sektioon pääty loppujen lopuks, synnytys pysähty, että mites toinen mahdollisesti nyt syntys?? Tiedän, ettei kukaan osaa vastata, mut ihan kokemuksia kaipailisin, että mites muilla mennyt, jos tosiaan eka käynnistetty yliaikasena nimenomaan!?? Kaikki tieto kiinnostaa....! Itellä suppaillu jo aika mukavasti, mut eihän se todellakaan mitään takaa...mut mites muilla?? Kiitos vastauksista jo etukäteen :)
 
Mulla ensimmäinen käynnistettiin 41+3, syntyi 41+4. (Ei ollut mitään ennakoivia merkkejä siihen mennessä, käynnistettiin verenpaineen ja lapsiveden vähyyden takia.) Toinen käynnistyi itsestään ja syntyi 40+6 ja kolmas käynnistyi myös itsestään ja syntyi 39+5.

Joten on todellakin toivoa =)
 
Mulla on 3 kokemusta eri ääripäästä kuin edelliset. Kaikki 3 on käynnistetty yliaikaisina 41+ viikoilla. Nyt menossa 4 raskaus 34 viikolla että mielenkiinnolla odotan meneekö samaa tuttua kaavaa tämäkin. Olen kyllä jo ottanut sen asenteen ettei käynnisty itsekseen niin ei tunnu viimoset viikot niin pitkiltä ja on sit positiivinen ylläri jos niin tekeekin =)

Mulle on jostain jääny/tullu mielikuva et synnytysjuttuja periytys äitiltä. Pitääkö paikkansa vai sattuma en tiedä, mut mun äitillä ja sen siskoilla ja äitillä on kaikki odotukset menneet yli käynnistykseen saakka.
 
Sillähän mä oon yrittäny asennoitua, että täämäkin menee sen kaks viikkoo yli..! Mut vakaasti oon päättäny, et käynnistykseen en lähde toista kertaa, kun ei se tippa viimekskään tehonnu! Mun äidillä ja sen siskoilla on kyllä synnytykset lähteny itellään käyntiin ja mutsilla jopa ei menny kauheesti ylikään, mä viis päivää ja veli kymmene..et sinällään....Miks sulla on käynnistetty jo 41+ viikoilla? Täällä pk-seudeulla se käynnistys on just tuoloin 42+1 vasta..Mut sulla on sitte kumminki köynnistyny synnytys ja kaikki syntyny normisti alakautta?
 
Minulla on samat ajatukset kanssasi. Nyt olen rv31 ja synnytys on alkanut pyöriä enemmän mielessä. Esikoiseni käynnistettiin yliaikaisena Kättärillä 42+0 (päivää normaalia aikaisemmin kun osastolla oli tilaa) ja tyttö syntyi 42+1. Kaikki meni hyvin, synntys oli lyhyt ja "helppo". Silti toivoisin, että saisin kokea myös normaalisti käynnistyneen synnytyksen.
 
Sama paikkahan se täälläkin :) missä synnytin viimeks ja missä nyt taas tuklen synnyttään! Mulla "lyötiin" sillon päivä käteen eli 42+1, mutta kun eihän se synnytys lähteny käyntiin oikeestaan ollenkaan...! Tuskat vaan päällä... :kieh: Kumpa, kumpa...lähtis nyt vaan itellään...!!!
 
Mulla on nämä 3 aikaisempaa synnytystä eri paikassa kuin tämä nyt tuloillaan oleva. Meillä siellä oli käytäntö et viimenen neuvolakäynti oli 40+viikolla ja 41+ viikolla äippäpolille ja aika hyvällä prosentilla ne siitä jätti käynnistykseen tai viimestään aamulla. Ainakin mun kohdalla ollut mukavat lääkärit ja kuunnelleet äitiäkin =)

Kaikki käynnisty hyvin, tosin esikoinen käynnisty nopeiten (syntyi samalle vrk), toista käynnistettiin 2 päivää pitkään ja hartaasti ja vasta 3 päivän vastaisena yönä laskettu käynnistyneeksi. 3 ei tarvittu niitä tabuja, tipalla ja kalvojen puhkaisu riitti mut pari päivää meni siihenkin.
Kaikki siis syntyi alakautta. Ja kaikkien kohdalla mulla oli alakerrassa tilanne EI MITÄÄN, kaikki paikat kiinteitä ja kiinni.

3 synnytys oli jotenkin kuitenkin kaikista mukavin kun jäi ne kamalat tuskat niistä tabuilla tulevista "leikkisuppareista" kokematta. Katsotaan miten tän kans sit käy.

 
AnQ
Esikoinen käynnistettiin täysin epäkypsästä tilanteesta rv 42+0 ja syntyi samana päivänä.

Kuopus syntyi rv 40+3, lähti itsestään käyntiin vesien menolla. Olin varautunut odottamaan tätä toistakin pari extraviikkoa, joten yllätys oli suuri, kun lapsivettä alkoi lorahdella itsestään!

Toivoa siis on :flower:
 
Kiitos toivon anatamisesta AnQ! Alkaa laskettu aika lähenee nyt rv 39+4 ja ma uus ultra vauvan painon takia, on niiiin suureks epäilty! Olihan se jo nelikilonen rv 38! mutta SILTI toivoisin et itellään tulis...! Joten toivossa on hyvä elää ainakin maanantaihin asti! :D et katellaan mitä ne siel polilla sanoo, et voidaaks viel ootella vai mitä tehdään...!
 
Mulla esikoinen syntyi 41+5, kolmen päivän käynnistyksen jälkeen (iso vauva+rd-epäily) ja kuopus rv 42+1 kolmen päivän käynnistyksen jälkeen. Molemmilla kerroilla ensin annettu cytotec-tabletteja, kalvojen puhkaisun kautta oksitosiinitippaan.
Tytöt olivat isoja (yli 4,5kg molemmat) joten olin onnellinen että olin lääkkeiden tykönä kun supistukset alkoivat (ja kätilö ehti tilata puudutukset ajoissa).
Toivottavasti sulle jää hyvä meili synnytyksestä, oli se sitten käynnistetty tai itsekseen lähtenyt :)

Ps. Mulle lääkäri sanoi että vauva ei kasva lasketun ajan yli mentäessä enään eli on 42+ viikolla samankokoinen kun 40+0!!!
 

Yhteistyössä