Jos ei voi viedä roskia ulos...

• Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
... niin onko se iso vai pieni ongelma? Tätä mietin, kun likka hetki sitten soitti. Yhdellä kädellä ei nimittäin niiden taloyhtiön roskalaatikoihin saa laitetuksi mitään...kansi kun ei pysy ylhäällä ja tarvittaisiin siis toinen käsi pitämään kantta auki ja toinen laittamaan roskat roskikseen. Jos se on iso ongelma, asian pitäisi hoitua vammaispalvelulain puitteissa kaupungin toimesta. Jos se on pieni ongelma, likan pitää itse jotenkin järjestää asia ja käytännössä se tarkoittaa sitä, että mun tai junnun on käytävä päivittäin likan luona viemässä sen roskat :eek:

Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 13:44 mimmi kirjoitti:
Eiko niita roskiksia saa silleen vedettya irti seinasta etta sen kannen saisi huitaistua ihan auki?
Ne ei ole sellaiset roskikset vaan pyöreät tsydeemit keskellä pihaa, joissa päällä kansi. Ei siis ole mitään seinää, jota vasten niitä nostaa ja siinä kannessakin on joku vieteri, joka automaattisesti vetää kannen alas.

Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 13:46 mimmi kirjoitti:
Tuossa tapauksessa pussin saa varmaan jattaa siihen viereen....
Tota täytyy kysyä isännöitsijältä. Jos se roskis olisikin jossain roskahuoneessa, niin toi ehkä kävisi...mutta se pönttö töröttää pihalla ja varikset tai muut elukat repii kyllä roskapussin alta aikayksikön säpäleiksi.

Meidän roskikset on kanssa tuollaiset että kansi ei pysy auki itsekseen ja ei ole kyse ettäkö joku ottaisi vastaan kun ovat ihan avoimella paikalla.
Kyllähän tuo pitkänpäälle on suuri ongelma vaikka tuntuu pieneltä. Mihinkäs likka roskansa tallettaisi? Keittiön nurkaan niin kauaksi aikaa haisemaan että sinä tai veli kerkeää käydä ne kippaamassa roskikseen?

Itse kerran olen yrittänyt vauva sylissä, eli yksikätisenä, viedä meidän roskiksiin tavaraa ja jäi kyllä viimeiseksi kerraksi, ei tullut yhtään mitään. Kertakaikkiaan en keksinyt keinoa miten saisin jätettyä kannen ylös siksi aikaa että nakkaan pussin roskikseen.

vink vink
\
Saa toki toki jättää siihen viereen, tosin siitä lähetetään lasku taloyhtiölle, koska niitä roskapusseja EI saa jättää roskiksen ulkopuolelle...
Ja voihan sen roskapussin viedä joku sellanen joka saa sen sinne laiettua! ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 13:51 vink vink kirjoitti:
\
Saa toki toki jättää siihen viereen, tosin siitä lähetetään lasku taloyhtiölle, koska niitä roskapusseja EI saa jättää roskiksen ulkopuolelle...
Mikahan vinkki tassa nyt oli? Likka siis kai asuu yksinansa. Tuskin haluaa palkata ketaan roskapussin viejaksi.....

Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 13:51 vink vink kirjoitti:
Näinhän se täytyy nyt ainakin alkuun tehdä, mutta likan asunnolle on meiltä kuitenkin 2 kilometriä, joten .... noh...eipähän voi ainakaan valittaa, että mulla olisi liikaa vapaa-aikaa :D

Kyllä se vaikuttaa suurelta ongelmalta, koska tulee sitten tämä ympäristölakikin jo vastaan jos pussin jättää roskiksen viereen. Kannattaahan tuota kysellä ja perustella sitten hyvin miksi homma ei onnistu tai sitten olisiko taloyhtiön mahdollisuus vaihtaa roska-astiaa tai kenties tuoda yksi semmoinen tavallinen siihen viereen. Jotenkin muuten se asia täytyy saada hoidettua kuin että sun tai poikas tarttee käydä hakemassa se roskapussi.

lieriö
mietin et onko tuo rokismalli samanlainen kuin meitillä. eli sellainen pyöreä lieriö, josta roskakuski nostaa tav. maan alta sen "säkin" joka aukeaa tyhjennettäessä pohjasta. eli roskiksen pohja on syvällä maan alla. no mä en halua koskea siihen kanteen, niin yhdellä kädellä avaan sen, ja pussinkulmalla ja pidän sitä kulmasta kohollaan ja kerkiän heivauttaa säkin sisään ennenkuin kansi pamahtaa kiinni.

Yhteistyössä