Jos ei voi saada lapsia luonnollisesti..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
mie oon kans aapeen lunaticin kanssa samoilla linjoilla nuissa hedelmöityshoitoasioissa(kin) :ashamed:
toisaalta mie en oikee jaksa ymmärtää niitäkään jotka niitä ipanoita suoltaa kymmentolkulla, saati niitä jotka antaa itsensä raskautua vaikka on päihdeongelmaa tms.
mun on hyvä huurella ku oon päihteiden suhteen nollalinjalla ja lapsia tasan kaks.

niin voihan se olla noin. Mutta silloin pitäisi myös ajatella niin että kun sairastuu ei hae lääkäriltä apua vaan kuolee pois.
Esim ihan perus sairaudet mihin antibioottia annetaan. Ei voisi rokottaa koska se ei ole luonnollista.

Jos tosiaan ajattelee niin, se tarkoittaa myös että ei voisi itsekkään ottaa vastaan mitään terveydellisiä palveluita.

Eli ne jotka on sitä mieltä että jos lapsia ei luonnostaan tule niin ei sitten muutenkaan niin heidän tulee noudattaa myös itse samaa ajattelua ja olla hakematta apua omiin ongelmiin.

Entä jos mä en voisi syöpähoitojen takia saada lisää lapsia? Olisiko se sitten tarkoitettu niin, että mun on tarkoitettu saada vain yksi lapsi? Olisin valmis adoptoimaan, mutta se vaatii rahaa eivätkä kaikki maat anna adoptiolapsia jos ei ole naimisissa (mikä halvatun takuu se avioliitto mistään on )

Kuinka moni teistä lapsettomuushoitojen vastustajista on sellaisia, että olette tulleet helposti raskaaksi? Silloin kun on helppo vastustaa hoitoja, kun itte saa lapsia tuosta noin vain...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
scarlett hyvä, on ihan ok jos saat "vaan tuon yhden", koska et viihdy hänenkään seurassa.

Missähän mä olen kirjoittanut etten viihdy lapseni kanssa? Älä soita suutas asioista joista et oikeasti tiedä mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Entä jos mä en voisi syöpähoitojen takia saada lisää lapsia? Olisiko se sitten tarkoitettu niin, että mun on tarkoitettu saada vain yksi lapsi? Olisin valmis adoptoimaan, mutta se vaatii rahaa eivätkä kaikki maat anna adoptiolapsia jos ei ole naimisissa (mikä halvatun takuu se avioliitto mistään on )

Kuinka moni teistä lapsettomuushoitojen vastustajista on sellaisia, että olette tulleet helposti raskaaksi? Silloin kun on helppo vastustaa hoitoja, kun itte saa lapsia tuosta noin vain...

no hei kato. Sähän oisit oikeesti kuollu. Siis sähän et olisi saanut hakea hoitoa tuohon syöpään.
Kun sehän on se lapsettomuus tavallaan sairauden hoitoa ja onkin.
Eli kun syöpökin on sairaus niin ethän sä olisi siihen hoitoa saanut hakea niinkun ei lapsettomuuteenkaan.

Sitähän se tarkoittaisi. Että ei mennä kehityksen mukana vaan otetaan elämä vastaan ilman apuja.

Eli siis "oikeassa todellisuudessa" olisit kuollut.

onkohan nämä mammat miettinyt että jos heidän lapsilleen sattuu jotain tai sairastuu niin ei saa hakea apua koska luonto pitää ihmisluvun sopivana. Eli jos tauti tulee niin se on kuoltava

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja mimosa :
Mitäpä miltä ovat "mie" ja Lunatic sellaisesta olisko maapallon ylikansoittumisen kannalta ehkä tähdellisempää huolehtia siitä että lapset syntyisivät toivottuna- eivät vahingossa?
Että jos vaikka ehkäisy olisi mahdollista joka kolkassa tällä pallolla, sillä voisi olla isompi merkitys kuin hedelmöityshoidoilla...????

Tähdellistä sekin.
Mutta ei tämä hedelmöitysbisnes asiaa ainakaan paranna.
Yököttää ajatella koko asiaa. Ihmisen ahneudella ei ole mitään rajaa.

on kaikki viikonloput hoidossa ja viikkoillat isällään ja päivät pk:ssa niin et sä kyllä sen kanssa viihdy.. Joten ihan jees, että lapsiluku jäisi sulta tuohon. Aikuisten oikeasti.

mä oon sitä mieltä,että jos aina tyytyis siihen "ettei ole tarkoitettu" jäisi paitsi monesta ihanasta asiasta.kaikkeen ei tarvitse tyytyä varsinkin,kun lääketiede mennyt huimaa vauhtia eteenpäin auttaakseen lapsettomia.adoptointi on mahtava juttu,mutta raskausaika on myös =)

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja surullista:
Niin ja jos sairastuu syöpään niin ehkäpä se tarkoittaa sitä että sun pitää kuolla nyt? Ei hoitoja tarvita.

Lakkautetaan lääkärit samantien.

Syöpä on luonnollinen asia, ja sairauksien hoitaminen on luonnollista.
Lapsien tekeminen laboratoriossa on luonnotonta ja silkkaa paskaa, joka ei hyödytä ketään.

endometrioosi on luonnollinen asia, ja sen hoitaminen on luonnollista. sairaudesta johtuva tahaton lapsettomuus on siis sairaus joka kuuluu hoitaa.
laboratoriossa se syöpä lääkekin on keksitty, että silkkaa paskaa sekin, niinkö?
joskus asioita voisi pohtia kaempaakin kuin oman navan ympäriltä.

Alkuperäinen kirjoittaja pinja:
mie oon kans aapeen lunaticin kanssa samoilla linjoilla nuissa hedelmöityshoitoasioissa(kin) :ashamed:
toisaalta mie en oikee jaksa ymmärtää niitäkään jotka niitä ipanoita suoltaa kymmentolkulla, saati niitä jotka antaa itsensä raskautua vaikka on päihdeongelmaa tms.
mun on hyvä huurella ku oon päihteiden suhteen nollalinjalla ja lapsia tasan kaks.

niin voihan se olla noin. Mutta silloin pitäisi myös ajatella niin että kun sairastuu ei hae lääkäriltä apua vaan kuolee pois.
Esim ihan perus sairaudet mihin antibioottia annetaan. Ei voisi rokottaa koska se ei ole luonnollista.

Jos tosiaan ajattelee niin, se tarkoittaa myös että ei voisi itsekkään ottaa vastaan mitään terveydellisiä palveluita.

Eli ne jotka on sitä mieltä että jos lapsia ei luonnostaan tule niin ei sitten muutenkaan niin heidän tulee noudattaa myös itse samaa ajattelua ja olla hakematta apua omiin ongelmiin.

EIKÖS TÄMÄ KETJU OLLUT VÄKISIN TEHDYT LAPSET. TERVEYDEN HOITO IHAN ERI ASIA. ÄÄLIÖT TEHTAILIJAT ASIALLA VÄÄNTÄMÄSSÄ OMAKSI EDUKSI TOISTEN SAIRAUDETKIN.

Aivan jaskaa jauhatte kyllä! Kyllä minä olen syövän hoidattanut ja flunssat jne, mutta en lapsettomuutta. Se on OMINAISUUS. Vaikka minulla endon ja pcon myötä näin, mutta so?
Myöntäkää nyt jo! Endoon EI kuole, pcohon ei kuole. Se että ne voivat aiheuttaa lapsettomuutta on eri asia. Se, että yhteiskunnan varoilla tehtaillaan vauvoja on anteeksiantamatonta NIIN kauan kun yksikin lapsi tässä maailmassa voi huonosti ja KUOLEE nälkään! HÄVETKÄÄ!

Alkuperäinen kirjoittaja ihan jaskaa:
Aivan jaskaa jauhatte kyllä! Kyllä minä olen syövän hoidattanut ja flunssat jne, mutta en lapsettomuutta. Se on OMINAISUUS. Vaikka minulla endon ja pcon myötä näin, mutta so?
Myöntäkää nyt jo! Endoon EI kuole, pcohon ei kuole. Se että ne voivat aiheuttaa lapsettomuutta on eri asia. Se, että yhteiskunnan varoilla tehtaillaan vauvoja on anteeksiantamatonta NIIN kauan kun yksikin lapsi tässä maailmassa voi huonosti ja KUOLEE nälkään! HÄVETKÄÄ!

kyllä moni maksaa hoitonsa joka penniä myöden itse.
Että ota sinä viisas selvää enenku meuhkaat.

Ja ihan sama hoitaako syöpää vai hoitaako lapsettomuutta. Kropan vika sekin on.

ootko sattumoisin kuullut että ihmiset käy ulkomailla hoidoissa... Siellä ei yhtään mee yhteiskunnan varat.

Ja miten sinä huono yksilö joka sait syövän, kyllähä sun kuuluukin kuolla pois. Luonto hoitaa pois kaikki heikot. Yhteiskunnan varoilla hoidetaan heikkojen sairutta. HÄPEÄ!
Mites jos mies ei voi saada lapsia mutta nainen voi. Siinä on pikkuristiriita...

Sulla on varaa pitää nettiä ja maailmassa lapsia kuolee nälkään HÄPEÄ!!! HÄPEÄ

olisit voinut niillä rahoilla antaa monelle lapselle ruoan.

Alkuperäinen kirjoittaja ihan jaskaa:

hoidetaanhan mielen sairauksiakin... ei niihin kuole.
ei kaikki mieleltään masentuneet/sairaat yms. ole itseään tappamassa.
ne saa lääkettä avukseen.
hoidathan sä hampaasikin kuntoon, ei huonoihin hampaisiin kuole.
ei lapsettomuus ole mikään ominaisuus, tyhmyys on. siihen ei auta lääkkeet...

Alkuperäinen kirjoittaja HÄVETKÄÄ:
Alkuperäinen kirjoittaja pinja:

EIKÖS TÄMÄ KETJU OLLUT VÄKISIN TEHDYT LAPSET. TERVEYDEN HOITO IHAN ERI ASIA. ÄÄLIÖT TEHTAILIJAT ASIALLA VÄÄNTÄMÄSSÄ OMAKSI EDUKSI TOISTEN SAIRAUDETKIN.

ihan ilman hoitoa meijän lapset on saanu alkunsa. Mutta on mulla silti aivot millä aatella.

Pitäis tulla testi että onko hyvä vanhemmaksi. Jäisi sulta oikeus lapseen saamatta.
Kyllä siinä muutama aivosolukin tarvitaan että lapset saa kasvatetuksi.

Ja jos kerran on sitä mieltä että luonto hoitaa väestömäärää itse niin sitä varten on sairaudetkit. Ei ihmisen kuulu niihin hakea hoitoa vaan olla luonnon armoilla niinkun joku sanoi.

Kannattaa lukea mihin vastaus kirjoitettaan. Joillekin ei vaan sitä älykkyyttä ole suotu vaan vedetään asiat irralleen toisistaan

saada lasta ei luomuna ei hoidoilla, Eikö niillä ole psyk. testejä? Pitäisi olla! Jos kerta ei itse saa, niin miksi auttaa jos aivot huutaa hapen puutetta?

Onpas taas asiantuntijoita liikkeellä pilvin pimein. Mielipiteeseensä on toki jokaisella pyhä oikeus, mutta lakatkaapas perustelemasta niitä kantojanne yleismaailmallisilla suureilla. Joku jo aiemmin kommentoikin, että jako "luonnollisuuteen" ja "luonnottomuuteen" on ihan subjektiivinen. Keinohedelmöitettyjä lapsia ei "tehdä pipetillä", kyllä siihen ihan vanhat kunnon siittiö ja munasolu tarvitaan. Biologia on biologiaa, ja liikakansoituksen kannalta kai jokainen tapa tehdä biologinen jälkeläinen on sitten itsekäs. Vai vedettäisiinkö raja sitten lapsilukuun? Jos kaksi ihmistä tekee yhden lapsen, väki vähenee. Syyllistettäisiinkö sitten suurperheitä vaihteeksi? Ja ketjun avaajalle, joka panee rajan sairauksien hoitoon joka on "inhimillistä" vaikka olisikin "luonnotonta": hetteiköllä kuljet...lapsettomuuden syy on usein sairaus, vaikka tulehdus esimerkiksi. Ja jos syy on "selittämätön", on se sitä vain siksi että me emme tunne sitä vielä. On kovin rohkeaa ja tarkalleen ottaen ihan tarkempaa tarkastelua kestämätöntä väittää että tällaisia ihmisiä ei ole tarkoitettukaan lisääntymään. On näissä väkiluvun rajoittajissa sitäkin koulukuntaa, joiden mielestä esimerkiksi rokote AIDSiin olisi vihonviimeinen typeryys. Ja heissä aina ärsyttää se sama asia kuin tässäkin avauksessa, eli että karsiminen aletaan aina jostain muualta kuin omasta laumasta. Parempi uskottavuus asiassa syntyisi jos olisi valmis ensin marssittamaan sen oman leegionsa saunan taakse globaalin edun nimissä.

Kiinnostavaa on myös huomata miten laajalti on levinnyt varma tietoisuus siitä, mihin luonto pyrkii ja millä keinoilla. Ammattini puolesta minulle on valitettavan tutuksi tulleet vain lukuisat asiaa koskevat teoriat, mutta ei sieltä vielä mikään perimmäinen muuttumaton totuus ole ilmennyt. Tuohonkin "luonnollisuuteen": tiesittekös te luomuilijat muunmuassa sitä, että koko istukkasysteemiä ei ilmeisesti olisi olemassa ilman virusten väliintuloa? Saattaa vaikuttaa aika luonnottomalta tavalta tehdä jälkeläisiä jos itse nyt sattuu lisääntymään jakaantumalla. (Ehkä ameeboilla on kuin onkin asiasta mielipide).

Vaan mitäpä sitä uskovaisille saarnaamaan. Jostakin se oma paremmuus on kaivettava, maailma voi olla aika tuulinen paikka jos on pakko myöntää että sokeina me täällä kaikki vaellamme. Henkilökohtaisesti väittäisin että on sitä pahempaakin kun käyttää aikaa ja voimavaroja siihen, että näkee pikku tähtien tuikkivan vastasyntyneen silmissä, avustettuna lääketieteen keinoin tai ei. Sama mahdollisuus heissä kaikissa, ehkä joku näistä "luonnottomista" vielä jonakin päivänä valottaa meille biologiasta asioita, joista emme ole edes hajun alulla. Sitä se on, elämä. Sitä joko kunnioittaa ja rakastaa tai sitten ei.

on kaikki viikonloput hoidossa ja viikkoillat isällään ja päivät pk:ssa niin et sä kyllä sen kanssa viihdy.. Joten ihan jees, että lapsiluku jäisi sulta tuohon. Aikuisten oikeasti.

Aikuisten oikeasti opettele sä ajattelemaan. Missä mä olen kirjoittanut, että likka on joka viikonloppu hoidossa? Missä mä olen kirjoittanut, että likka on isällään viikolla jokainen ilta? Ja pk:ssa likka ei ole, luojan kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja LevotonTulppaani:
Varmasti olisi ottajia kotimaisille vauvoille... Mutta vain harva antaa lapsensa adoptioon. Antavat lapsensa mielummin elää lastenkodeissa, jos elämänhallintaongelmia on ja lapsesta pitää luopua. Sijaislapsia olisi meille kaikille kammarit täyteen.

kerropa, jos tiedät lukuja, miten paljon noita lastenkotilapsia on, siis sellaisia jotka ovat kokonaan ilman vanhempia ja jotka periaatteessa voisi adoptoida. Kun on kuitenkin eri juttu se adoptoiko lapsen, saako lapsen näin omakseen vai onko kysymys vain sijaiskodista ja joku päivä sijaisvanhemmuussuhde sitten purkautuukin kun biologinen vanhempi on saanut elämänsä siihen tilanteeseen että voikin ottaa lapsen takaisin itselleen.

En tuollaisia lukuja tiedä, mutta jos lapsi pois vanhemmiltaan otetaan ja joutuu/pääsee sijoitukseen, silloin lapsi voi palautua takaisin vanhemmilleen. Tietenkin lapsen etu on tärkein. Kyllähän noita raukkoja tuntuu lastenkodit pullistelevan :'(
Lasta ei siis anneta adoptioon jos sitä on jo itse hoitanut. Vanhemmat uskovat saavansa elämänsä vielä siihen kuntoon että lapsensa takaisin saisivat
Sijoituksessa aina olisi pelko milloin lapsesta joutuu luopumaan. Jotkut sijoituksista päätyy adoptioon.
Ja oman lukunsa tekee lapsen biovanhemmat joiden kanssa ollaan tekemisissä kokoajan.
Varmasti löytyy niitä joiden kanssa lapsista pidetään yhdessä huolta, mutta löytyy myös ne jotka tulevat puhelinlinjoja pitkin silmille päivittäin. (sivusta seurannut nuoruudessani tällaista sijaislapsen kauhusuhdetta äitiinsä )

luojan kiitos mä en näe mitään motivaatiota hoitaa länsimaissa yhtäkään ihmistä, joten sinun ei tarvitse pelätä potilaakseni joutumista, koska minä olen jo sinut rajannut hoidettavieni ulkopuolelle : )

Biologi pitkän kaavan mukaan:
Juuri näin! Tuossa ei pitäisi kellään olla hirveesti lisättävää!
Miksi ne väkiluvusta huolehtivat ei jätä itseään lapsettomaksi. Olisi se silloin sanojensa takana seisomista.

Yleensä näillä palstoilla ollaan vahvasti jotain mieltä mutta kun asiaa tarkastellaa lähemmin niin tulee sitä mutta mutta juttua.
Esimerkiksi juuri tämä "luonto karsii ja pitää väkilukua yllä" jos näin ajattelee ei voi myös itsekkään hakea hoitoa. Silloin sairaudet on luonnon tapa karsia.
Mutta täällä ei yleensä kyetä ajattelemaan kovinkaan pitkälle tai laajasti.
On hieno huomata että muuta omilla aivoilla ajattelava tänne mahtuu myös

oikeesti vaan ihmettelen että nuoret ihmiset ajattelee niin kuin vanhat miehet joiden maailmaan ei mahdu ajatustakaan siitä että tieto ja tiede sairauksista menee eteenpäin.
"ei sitä ennenkään tarvittu niin ei nyttenkään, hyvin pärjättiin pettuleivällä"

internetit kyllä kelpaa ja mobiili yhteiskunta, muuten ollaan juntteja.

En ole saanut lastani helposti, silti olen hedelmöityshoitoja vastaan.
Joillakin katsos on asioista vankkoja mielipiteitä, eikä kaikessa ajatella omaa napaa.

Biologi pitkän kaavan mukaan:
En voi kun ihailla mutkatonta ulosantiasi. Saumatonta, ehkä ei mutta kunnioitettavasti kirjoitettu. Kiitos että sain lukea tämän mielipiteen.

Aikuisten oikeasti opettele sä ajattelemaan. Missä mä olen kirjoittanut, että likka on joka viikonloppu hoidossa? Missä mä olen kirjoittanut, että likka on isällään viikolla jokainen ilta? Ja pk:ssa likka ei ole, luojan kiitos.

Mikä vika päiväkodeissa on?
Parempia ne on ku perhepäivähoitajat, joista useimmista ei voi olla ihan varma millasia ovat loppujen lopuks.

Alkuperäinen kirjoittaja takaa:

En ole saanut lastani helposti, silti olen hedelmöityshoitoja vastaan.
Joillakin katsos on asioista vankkoja mielipiteitä, eikä kaikessa ajatella omaa napaa.

no kerro nyt tyhmillekin että miten se on omannavan ajattelemista jos hankkii hoidolla lapsia?
Mulla ei oo siihen tarvetta niin en ymmärrä mitä itsekstä siinä on.
Pitäisikö kaikki hedelmöityshoidoilla alkunsasaaneet lapset lopettaa? Tai sanoa että sinä olet itsekkyydestä syntynyt.
Yhtälailla sinun lapsi on itsekkyydestä syntynyt. Kuka sen pakotti tekemään?

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä