Jos ei voi saada lapsia luonnollisesti..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja Aminohappo:
Alkuperäinen kirjoittaja LevotonTulppaani:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Neppari--:
Vastaisko joku hoitojen vastustaja tähän? Eli miksi ette itse adobtoineet?

Siksi että kehoni kykeni antamaan mulle luonnollisen lapsen.
Jos ei olisi antanut, elelisin lapsetonna kuten olin elänyt siihenkin asti. En edes kuvitellut saavani lasta.
Eikä mulla olisi edes varaa adoptoida, eikä niin suuria haluja saada lasta jos vielä elelisin yksin.

Juu onhan se ihan kauhean kallista... 283euroa tuo meidän prinsessan kotiin saaminen maksoi. No pitihän sillekkin tietenkin vaatteet ostaa ja sänky vaikka ei samoja geenejä olekkaan...

Siis kulut kokonaisuudessaan. Oliko kotimainen adoptio?

Kyllä, keskisuomenplikka.

Näille jotka ajattelee keinohedelmöityksestä negatiivisesti olis hyvä jos heillekin tulis sitä lapsettomuutta niin saisivat todella kokea sen että miltä se tuntuu.
Luulenpa että muuttuis ääni kellossa.

Ap:lla on kiroituksessaan pointti vaikka aihealue todella arka onkin. Vastakkain ovat inhimilliset toiveet ja luonnon armottomuus ja lääketieteen kehittyneisyys on sallinut sen, että sekin tapahtuu mitä ei luonnossa tapahtuisi.

Ihminen on jo kauan sitten lakannut kulkemasta rinta rinnan luonnon kanssa ja tällä on ollut seurauksensa. Siinä missä esimerkiksi diabetesta sairastava lapsi olisi menehtynyt armotta jo aivan pienennä, hän jää tänä päivänä henkiin ja saa mahdollisesti aikanaan omia lapsia. Inhimilliseltä kannalta ihanteellista, mutta kolikon kääntöpuoli on sen tietynlainen luonnottomuus. Jos hekin lisääntyvät, jotka ennen modernin lääketieteen kehittymistä eivät olisi sitä tehneet syystä tai toisesta, sillä on vaikutuksensa perimään.

Luonto ei toimi yksilön vaan yhteisön etua edistäen. Muiden eläinten joukossa tämä toimii; liikakansoitusta ei pääse syntymään jos syntyvyys ja kuolleisuus ovat tasapainossa ja perimä on vahva jos vain ne lisääntyvät, joilla on siihen edellytykset. Ihminen on aina pyrkinyt taistelemaan luonnon armottomuutta vastaan ja tähänhän lääketiede perustuu.

Saattaa olla etten minäkään tässä istuisi jos olisin sattunut syntymään vaikkapa sata vuotta sitten, ennen laajakirjoisten antibioottien kehittymistä. Olisin saattanut menehtyä jo synnytyksen aikana tai vauvana vaikkapa johonkin niistä tartuntataudeista, jotka tätä nykyä on rokotuksilla voitettu. Oliko minun sitten tarkoitus syntyä tähän maailmanaikaan ja saada omia lapsia, en tiedä... Täytyy sanoa että enemmän kuin tarkoitukseen, uskon sattumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Niin no joo... lähinnä pointti olikin siinä että kolmen vuoden jälkeen raskauduin kuitenkin. Että jos tuollaisia "merkkejä" pitää seurata, niin silloinhan mulla ei tavallaan olis ollut oikeutta raskautua. Ja ehkäisyllä olis varmistanut sen että ei sitten vahingossakaan raskaudu.

Ei se aika siihen vaikuta, jos kykenit saamaan lapsen, niin se on ihan sama tulitko raskaaksi viikon yrittämisen jälkeen vai 5 vuoden. Kuitenkin kehosi sai sen aikaan, joten vauvalla on potentiaaliset mahdollisuudet olla ok.

Veikkaan että "keinolapset" tulevat aikanaa kärsimään suurista terveysongelmista, ja varmasti lapsettomuudesta. Tai ainakin saavat vammaisia jälkeläisiä. Aika näyttää. Hehän ovat kuitenkin "luonnon"oikkuja joiden ei olisi ollut tarkoitus edes syntyä.

Toi on jo aika loukkaavasti sanottu.

Pikkasen voisi miettiä miten asioita kirjoittaa. Aikuinen ihminen :ashamed:

Mä sanon tolle viestiketjun aloittajalle että haista pee ja vedä vee päähäs ja pakene pallakseslle!!!!!

Me yritettiin meidän ihanaa pojua viisi vuotta kunnes hoitojen avulla tuli ja olisin kyllä voinut yrittää toisetkin viisi vuotta on toi niin ihana. Miksi toisilla muka olisi vaan lupa omaan lapseen??
Mä inhoon tollasia ahdasmielisiä urpoja.
Lähde kiinaan ja afrikkaan taistelemaan maailman liikakansoitusta vastaan!!

Huh kun helpotti!

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Muutama kysymys:
Sulla on ilmeisesti omia lapsia? Entä jos joku heistä kärsii aikanaan lapsettomuudesta? Oletko silloin yhtä suoraselkäisenä sanojesi takana? Mitä jos hän ei halua adoptoida? Jos hän menee hedelmöityshoitoihin, oletko tukena vai käännätkö selkäsi?

=) Kyllä mun lapsi ainakin tulee tietämään mitä ajattelen hedelmöityshoidoista. Enkä millään voi uskoa että se alentuisi moiseen käytökseen. Opetan hänet kunnioittamaan luonnonlakeja.

Opeta samalla kunnioittamaan muista ihmisiä... taitaa olla itsellesi aika vaikeaa.

Tällä palstalla muiden ihmisten kunnioittaminen onkin sitä, ettei saa sanoa ääneen ikäviä asioita, sellaisia jotka kolahtavat :/

Tällä palstalla "kunnioitetaan" vain niitä valintoja, jotka ovat samanlaisia mitä itse on tehnyt. Muut valinnat ovat luonnollisesti täysin vääriä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Puuha Pete:
Huomaa että teillä ei ole henk.koht. kokemusta asiasta. Olette tietysti saaneet parit vahinko vauvat ja istutte ilta kaudet vaan netissä surffailemassa, vaikka teidän paikka olisi lasten kanssa leikkimässä. Sitä osaa arvostaa eri tavalla lastaan kun on tehnyt töitä sen saamiseksi (5-vuotta) Jospa lopettaisit koneen ääressä istumisen ja menisit tekemään jotain joka on oikeasti hyödyllistä.

Ja tässä meillä oiva esimerkki siitä kun maailma on pieni ja aivot on pienet :flower: .

Minäpä voin kertoa että ensinnäkin vahinkolapsi on abortoitu lapsi. Kyllä se mukelo on lopettanut olemasta vahinko siinä kohtaa kun äiti on päättänyt pitää lapsen. Yllätys se toki on, mutta ei vahinko.

Toisekseen sillä kauanko lasta on tehnyt, ei ole hitonkaan merkitystä lapsen arvostamiselle tai rakastamiselle. Enpä tiedä muuten ainuttakaan lasta, jota vanhempi ei rakastaisi ja arvostaisi (siis omassa tuttavapiirissäni). Oli kyseessä sitten yllätyslapsi tai vaikkapa keinohedelmöityslapsi. Onpa miehen veli jopa kierukkalapsi ja muuten tuntuu olevan anopille se "suurin aarre" ja ylpeydenaihe.

Mulla on kaksi lasta. Toinen sai alkunsa kun oltiin nuoria ja innokkaita. Toisella tai kolmannella kierrolla tärppäsi. Ja voi luoja miten mä arvostan tuota mahtavaa poikaani. Kuopus sai alkunsa lähes kolmen vuoden yrittämisen jälkeen. Sitä ennen tein jokusen vuoden töitä jotta sain miehen innostumaan toisesta lapsesta. Raskaus oli hemmetin vaikea. Töitä tuli siis totisesti tehtyä tuon vauvan eteen. Ja voi luoja miten mä arvostan tuota pientä vauvaani.

Eli lyhyesti sanottuna: molemmat pojat ovat mulle äärettömän rakkaita ja molempien "saamista" pidän suurena ihmeenä ja lahjana. Ja molempien eteen olisin valmis kuolemaan. Eikä ole mitään merkitystä sillä että toisen "saaminen" oli helppoa ja toisen ei.

Jos ei olisi antanut, elelisin lapsetonna kuten olin elänyt siihenkin asti. En edes kuvitellut saavani lasta.
Eikä mulla olisi edes varaa adoptoida, eikä niin suuria haluja saada lasta jos vielä elelisin yksin.

Juu onhan se ihan kauhean kallista... 283euroa tuo meidän prinsessan kotiin saaminen maksoi. No pitihän sillekkin tietenkin vaatteet ostaa ja sänky vaikka ei samoja geenejä olekkaan...

Kiinnostuneena kyselen, että kuinka helppoa kotimainen adobtio on? Mistähän löytyy tietoa? Käsittääkseni ulkomailta adobtoiminen on huomattavasti kalliimpaa?

Onhan luonnolla omat konstinsa liikakansoituksen vähentämiseen... On pyörremyrskyt ja tsunamit, nälänhädät yms... Luulen että suomalaisten muutama keinohedelmöitys ei tässä tilanteessa keikauta venettä suuntaan tai toiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Olis voinu olla kyllä ihan hyvä juttu että olisit jääny lapsettomaksi;olisitpa edes ymmärtäny tehdä abortin.
Eihän tollasesta "äidistä" voi mitään hyvää tulla,varmasti ei lapsesta mitään hyvää tule,pelkkä luomupaska.

:) Luomupaska.. :laugh:
Ihan hyvin oon äitiydestä tähän asti suoriutunut.

Onhan luonnolla omat konstinsa liikakansoituksen vähentämiseen... On pyörremyrskyt ja tsunamit, nälänhädät yms... Luulen että suomalaisten muutama keinohedelmöitys ei tässä tilanteessa keikauta venettä suuntaan tai toiseen.

Perhosen siiveniskukin vaikuttaa maailmanmenoon.
Ja kuka tässä on vain suomalaisten keinohedelmöityksistä puhunut, yhtä pahoja ne on ruotsalaisten ja meksikolaistenkin keinohedelmöitykset.

no eikös tätä aihetta voisi laajentaa niinkin, että jos jollain on vaikka heikko sydän, niin onko se kenties merkki siitä, ettei pitäisi elää, vaan kuolla? Miksi siis pidetään elossa ja hoidetaan? Tai jos jollain puuttuu jalka, niin miksi laittaa tilalle synteettinen sellainen? eikö se muka ole merkki siitä, ettei sen tyypin edes kuulu kävellä?
Tai jos lantio on ahdas, niin miksi hankkia lasta keisarinleikkauksella, eikö se tarkoita sitä, että on silloin luonnonoikku, joka ilman nykytekologiaa kuolisi synnytykseen?

Minä en ajattele tälleen, mutta eikö tämä ole verrattavissa tämän aloituksen ajatukseen?

Lapsettomuushoidot on ihan jees.
Ja mä lahjoitan munasolujani pian jo toistamiseen sellaiselle naiselle, joka ei omia lapsia ilman lahjoitettua sukusolua pysty saamaan. Uskon, että siitä huolimatta (tai ehkäpä sitä suuremmalla syyllä ) hänestä tulee mitä mainioin äiti. Asia on ainakin tarkkaan harkittu, lapsi hartaasti toivottu.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
no eikös tätä aihetta voisi laajentaa niinkin, että jos jollain on vaikka heikko sydän, niin onko se kenties merkki siitä, ettei pitäisi elää, vaan kuolla? Miksi siis pidetään elossa ja hoidetaan? Tai jos jollain puuttuu jalka, niin miksi laittaa tilalle synteettinen sellainen? eikö se muka ole merkki siitä, ettei sen tyypin edes kuulu kävellä?
Tai jos lantio on ahdas, niin miksi hankkia lasta keisarinleikkauksella, eikö se tarkoita sitä, että on silloin luonnonoikku, joka ilman nykytekologiaa kuolisi synnytykseen?

Minä en ajattele tälleen, mutta eikö tämä ole verrattavissa tämän aloituksen ajatukseen?

Hohhoijaa.
Sairauksien hoito on ihan eri asia kuin ihmiselämän keinotekoinen alulle paneminen.
Sairauksien hoito on järkevää ja inhimillistä, viimeksi mainittu järjetöntä ja turhaa.

Kiinnostuneena kyselen, että kuinka helppoa kotimainen adobtio on? Mistähän löytyy tietoa? Käsittääkseni ulkomailta adobtoiminen on huomattavasti kalliimpaa?

PeLan nettisivuilta ja ihan toimistoon soittamalla saapi tietoa. Ja meiltä jo tämän läpikäynneiltä voi aina kysellä.
Adoptiopuolella keskustelu käy yllättävän kiivaana tällähetkellä.
Infotilaisuuteen kannattaa paikkaa kysellä.

Yleinen näkemys on että adoptio on kauhean vaikeaa. Me taidetaan olla se poikkeus joka säännön vahvistaa.

Odotusajaksi meille sanottiin 3-5 vuotta ja viiteen varauduttiin. Tyttäremme syntyikin hieman aiemmin ja infotilaisuudesta lapsen kotiin tuloon kului aikaa vain 2,5 vuotta. Satuttiin olemaan juuri sellainen perhe johon bio-äiti tyttärensä halusi antaa.

Ulkomaan adoption hintaa nostaa lähinnä (kai...) matkat, papereiden käännökset yms, mutta kelalta saa niihin tukea.

Alkuperäinen kirjoittaja Muutama kysymys:
Sulla on ilmeisesti omia lapsia? Entä jos joku heistä kärsii aikanaan lapsettomuudesta? Oletko silloin yhtä suoraselkäisenä sanojesi takana? Mitä jos hän ei halua adoptoida? Jos hän menee hedelmöityshoitoihin, oletko tukena vai käännätkö selkäsi?

=) Kyllä mun lapsi ainakin tulee tietämään mitä ajattelen hedelmöityshoidoista. Enkä millään voi uskoa että se alentuisi moiseen käytökseen. Opetan hänet kunnioittamaan luonnonlakeja.

Opeta samalla kunnioittamaan muista ihmisiä... taitaa olla itsellesi aika vaikeaa.

Tällä palstalla muiden ihmisten kunnioittaminen onkin sitä, ettei saa sanoa ääneen ikäviä asioita, sellaisia jotka kolahtavat :/

Tällä palstalla "kunnioitetaan" vain niitä valintoja, jotka ovat samanlaisia mitä itse on tehnyt. Muut valinnat ovat luonnollisesti täysin vääriä :D

Joo, niin se aina menee. =)

Hohhoijaa.
Sairauksien hoito on ihan eri asia kuin ihmiselämän keinotekoinen alulle paneminen.
Sairauksien hoito on järkevää ja inhimillistä, viimeksi mainittu järjetöntä ja turhaa.

Se on kuule todella keinotekoista laittaa jollekin vaikka uusi sydän. Se ihminen syö sitten lopunikäänsä jotain immuuniestolääkitystä, joka altistaa syövälle.

LUNATIC:

Sinulla ei mitä ilmeisemmin ole tarkkaa käsitystä siitä mitä kaikkea lapsettomuushoidot pitävät sisällään. Toisella silmällä katsottu yksi dokumentti yhdenlaisesta hoidosta ei tee sinusta pätevää keskustelemaan aiheesta varsinkaan kun keskustelua et siitä aikaiseksi saa vaan pelkkää oman mielipiteen julkituontia. ( lue: inttämistä )

Mitä tulee liikakansoitukseen, on todella marginaalinen se ryhmä ketkä tänne syntyy hedelmöityshoitojen avustuksella verraten heihin ketkä syntyvät koska ei ole tietoa ehkäisystä.

On tarpeetonta laukoa loukkauksia. Asiasta saa olla omaa mieltä ja niin syntyy hienoja keskusteluja ilman että kenenkään täytyy niiden seurauksena itkeä silmiä päästään tai vaihtaa nikkiä ettet tietäisi kuinka pahasti olet joskus ennenkin aiheesta toista satuttanut. Sinä et omaa tuota keskustelutaitoa, ainakaan tässä asiassa.

Se on kuule todella keinotekoista laittaa jollekin vaikka uusi sydän. Se ihminen syö sitten lopunikäänsä jotain immuuniestolääkitystä, joka altistaa syövälle.

No en minä puhunutkaan elinsiirroista, vaan yleisesti sairauksien hoidosta. Elinsiirrotkin on vähän niin ja näin.. en oikein tiedä mitä niistä ajattelisin.
Sairauksien hoito on keinotekoista, muttei suinkaan turhaa, kuten lapsettomuushoidot.
Sairauksissa hoidetaan olemassaolevaa ihmistä. Ei sitä voi verrata ihmisen tekemiseen pipetillä.

No en minä puhunutkaan elinsiirroista, vaan yleisesti sairauksien hoidosta. Elinsiirrotkin on vähän niin ja näin.. en oikein tiedä mitä niistä ajattelisin.
Sairauksien hoito on keinotekoista, muttei suinkaan turhaa, kuten lapsettomuushoidot.
Sairauksissa hoidetaan olemassaolevaa ihmistä.

Eei, mun mielestä jollekin se lapsen hankinta on todella niin tärkeä juttu, että sitä pitää hoitaa. se on vaan vaikea tajuta, jos ei ole itse sellainen tyyppi, että olisi ahdistunut lapsettomuudestaan.

Olipa kerran tyttö, 24v, joka sairastui syöpään. Syöpä parannettiin leikkauksilla, solunsalpaajilla ja sädehoidoilla ja kappas sitten tyttö olikin hedelmätön. Hänellä ei siis ole oikeutta lapseen?

Eikö voi adoptoida?

Onko se adoptiokaa niin helppo?? eiks siihenki oo aika kovat vaatimukset??

annahalinen:

Ikävää että täällä saa olla vain keinohedelmöityksen puolella, että sinä ja muut keinohedelmöityksen puolustelijat olisitte tyytyväisiä.
Mutta ei kiitos, pidän mielipiteeni siitä huolimatta.
Vastustan keinohedelmöityshoitoja niin kauan kuin elän, ja pidän niitä käyttäviä ihmisiä ahneina ja ameeban tasolla olevina.
Ei voi mitään. B)

Eei, mun mielestä jollekin se lapsen hankinta on todella niin tärkeä juttu, että sitä pitää hoitaa. se on vaan vaikea tajuta, jos ei ole itse sellainen tyyppi, että olisi ahdistunut lapsettomuudestaan.

On se niin vaikee tajuta juu. Mutta miksi sellasia ihmisiä pitäskään tajuta. Antais vaan muhia omissa liemissään.

annahalinen:

Ikävää että täällä saa olla vain keinohedelmöityksen puolella, että sinä ja muut keinohedelmöityksen puolustelijat olisitte tyytyväisiä.
Mutta ei kiitos, pidän mielipiteeni siitä huolimatta.
Vastustan keinohedelmöityshoitoja niin kauan kuin elän, ja pidän niitä käyttäviä ihmisiä ahneina ja ameeban tasolla olevina.
Ei voi mitään. B)

Luetko viestini uudestaan. Ja tuo oli kaikenkattava mielipiteesi asiasta, lienee tullut kaikille selväksi. Voit olla varma että kaikki ovat sen selkeästi ymmärtäneet.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä