Jos ei ole kaunis niin onko automaattisesti ruma?

Mä myös, paitsi ylipainoa ei ole. Mies sanoo kauniiksi, mutta ei kukaan muu. Söpöksi, nätiksi ja seksikkääksi kyllä sanoo muutkin. Ja itse koen olevani persoonallisen näköinen, kirveellä veistetty naama niin sanotusti, mutta kyllä mulla aina on vientiä ollut ja en mä kyllä rumakaan ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Olemisen riemu:
Millainen on ruma ihminen? Itse en ole kaunis mutta en ole kyllä mielestäni rumakaan. Ihan tavallisen näköinen hieman ylipainoinen perunanenäinen nainen. Minulla on vähän tälläinen taikinanaama, mutta se kulkee suvussa.

Ihan kuin olisit kuvaillut mut :D
Omasta mielestäni olen kyllä ruma, mutta yleensä ottaen en ole rumia ihmisiä nähnyt. Tiedän etten ole mikään erityistapaus, mutta itseään kohtaan on silti tavallista raaempi...uskon kuitenkin että jokaisessa on jotain kaunista :flower:

No eihän silti automaattisesti ole ruma, vaikkei kaunis olisikaan. On myös tavallisen näköisiä ihmisiä. Ja toisaalta, kauneus on katsojan silmissä, yksi tykkää yhdennäköisestä, toinen toisesta. Ja itse olen sitä mieltä, että kenelläkään ei ole varaa sanoa toista rumaksi. Kaikkien ulkonäöstä ei tietenkään tarvitse tykätä, mutta millä oikeudella kukaan voi toista haukkua rumaksi. Ainoastaan itseään voi pitää rumana, mutta onko sekään kovin järkevää. Kun meissä jokaisessa kuitenkin on jotain kaunistakin, vaikkei mikään kaunotar olisikaan.

Mulla on hymykuopat ja korkeat poskipäät. Ja kun hymyilen niin naama näyttää kuin siinä ois sen tuhat lommoa ja ihan vitusti ylimääräistä. Johtuu noista edellä mainituista. Jotkut kyllä sanoo että hymykuopat on ihanat, mutta minä en niiden ihanuutta vielä ole hoksannut!

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Mulla on hymykuopat ja korkeat poskipäät. Ja kun hymyilen niin naama näyttää kuin siinä ois sen tuhat lommoa ja ihan vitusti ylimääräistä. Johtuu noista edellä mainituista. Jotkut kyllä sanoo että hymykuopat on ihanat, mutta minä en niiden ihanuutta vielä ole hoksannut!

Mulla ei ole kummoisia poskipäitä. Tälläinen tasapaksu naama, mutta en ole silti mielestäni ruma.

kasvojen symmetriasta. Suurimmalla osalla ihmisistä kasvot ovat symmetriset, jolloin molemmat silmät ovat samalla tasolla ja etäisyys nenänselästä on sama. Sama pätee korviin, leukakulmiin jne. Kasvojen ns. kolmiossa (silmät-nenä-suu) on symmetriset mitat. Tähän lisättynä ihon pigmentaatiot ja tasaisuus sekä hyvät perusvärit.
Klassisen kauniin ihmisen tunnistaa aina, mutta sitten on meitä persoonallisen kauniita pienine "kauneusvirheineen". Hymyilevä, itseensä tyytyväinen ihminen on aina kaunis !

Alkuperäinen kirjoittaja Olemisen riemu:
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Mua ei myöskään pue kasvojen pyöreys.
Jos ei oo ruma eikä kaunis on "tavallisen näköinen".

Minkänäköinen on sitten ruma?

Ruma on ehkä joskus sellainen joka on pelottavan näköinen.. Joskus joku epäsiisti voi olla ruma, ..Esim. ruma oli se joka ampui sen kansanedustaja puolisonsa ( naisen ). En viitsi sanoa mitään yksityiskohta mitkä suuri osa + minä saattaa kokea rumiksi. Olen itse kaukana täydellisyydestä että voisin luetella.
Mutta ihailen esim. pitkää kaulaa, kauniita silmiä ja pusuhuulia :-) ( myös miehillä )

Yhteistyössä