Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:
Vaikka ihan perseestähän se systeemi on mut joku sais tehdä lakiehdotuksen siitäkin!
No mun mielestä se menee noin ihan oikein. Jos tienaa tosiaan noinkin paljon kuukaudessa, niin ei mun mielestä enää tartte mitään hoitolisää kotihoidontukeen saada.
Mutta eipä se tienaava osapuoli niitä lapsia päivätyönään hoida.
Tosin voinpa aina ukolle vedota, että sun takia mä saan vähemmän rahaa, joten sä maksat tän ja tän ja tänkin vielä...... .
No, niinhän sun pitääkin. Perheeseenhän se miehen raha menee, yhteiseen yritykseenne, eikä mihinkään kankkulan kaivoon. Miksi sinun pitäisi maksaa kotihoidon tuesta/äpr:sta suhteessa enemmän menioja kuin miehesi?
Suhteessa meillä jää molemmilla pakollisten menojen jälkeen suht saman verran käteistä käytettäväksi tuloerosta huolimatta. Kun mies maksaa asuntolainansa, autolainansa ja yhdet elaritkin vielä.. joskus sillä saattaa jäädä käteen laskujen jälkeen 100-200e josta ostaa meille vielä ruokaakin, joten en voi valittaa, koska mulle jää yleensä rutkasti enemmän kuussa sitä käteistä rahaa, kun mies hoitaa pääosin nuo kiinteät menot jotka sillä on ollut ennen meidän yhdessäasumistakin ja kun hänen nimissään ovat.. en luonnollisestikaan osallistu auton kustannuksiin (muuta kun tankkaamalla) koska yksin jos asuisin, minulla ei edes olisi autoa kun en sitä tarvitsisi. Mies tarvitsee, jo asuinpaikkamme vuoksi ja minen täällä landella asuis yksinäni
Onhan tuo kuitenkin hölmöä, että avopuolison tulot lasketaan kelassa suoraan minunkin tuloikseni, kun se ei käytännössä niin mene. Tyyliin; yhteenmuuttaessa ei huomioida sitä, että toisella voi olla jo valmiiksi ne tietyt kiinteät menot eikä ne työn tulot toisesta sen rikkaampaa tee..