Jos bruttotulot on n. 3000-3500e..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emilyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ilmeisesti ei löytynyt. Jäi kyllä nyt kummasti vaivaamaan koko asia, et jos Emilyn tulisi selventämään tilanteen :)

Miä vastasin jo =)

Ja olen nähnyt ukon lastenvalvojalla tehdyt paperit lapsestakin, eikä niissä todeta olevan olemassa muita jälkeläisiä kuin se yksi B)

Että ihan hyvät teoriat, muttei sillä mene palkasta mitään ylimääräisiä juttuja suoraveloituksena, kun olen nähnyt ne palkkakuitit ja jokaisen menevän sentin niistä.

Missä muka :o ? Siis en mä ainakaan löytänyt, että olisit tarkentanut jossain, että mitä-lie-vähennyksiä siitä palkasta sit oikein otetaan niiden tavallisten lisäksi, jos noin vähän jää käteen.

ei ne tellit ja lellit noin paljoo palkasta syö. syynääs vielä sitä miehes palkkakuittia tarkemmin, ei tuo ihan normaalia ole että 3300 jää vaan 1600.... mulla jää 2200 jo reilu 1800 kun saa asuntolainan korot pois.

Ilmeisesti ei löytynyt. Jäi kyllä nyt kummasti vaivaamaan koko asia, et jos Emilyn tulisi selventämään tilanteen :)

Miä vastasin jo =)

Ja olen nähnyt ukon lastenvalvojalla tehdyt paperit lapsestakin, eikä niissä todeta olevan olemassa muita jälkeläisiä kuin se yksi B)

Että ihan hyvät teoriat, muttei sillä mene palkasta mitään ylimääräisiä juttuja suoraveloituksena, kun olen nähnyt ne palkkakuitit ja jokaisen menevän sentin niistä.

no niin. eli palkasta vähennetään verot ja muut sosiaaliturvamaksut ja kenties liitonmaksut, eikö? jotenka nuin äkkiseltään laskettuna mies maksaa näitä kaikkia veroluonteisia maksuja noin 51,5% palkastaan... :whistle:

sori nyt emilyn muttei mee lävitte ainakaan tälle mammalle...

Alkuperäinen kirjoittaja anuuu:
no jos sillä on vaikka bensakortti jota vähennetään sit palkasta? puhelin? auto? aterioita?

mie pistin jo yhteen viestiin selvennyksen nuista. eli puhelinetua tai autoetua EI VÄHENNETÄ palkasta!!!!

Heh.. ei ole ukolla ulosottoja tms, kun on viime vuonna sen asuntolainankin ottanut. Ja joo, kyllähän tuollasilla bruttotuloilla lainaa varmasti saakin..!

Tätä samaa me ihan ukon kanssakin ihmeteltiin ja vielä syynättiin sen viime vuoden palkkakuitteja. Olen siis ihan itse katsonut sen palkkakuitista, mikä on sen brutto ja sitten "maksetaan" kohdasta, että paljonko kilahtaa tilille. Kyllä sen veroprossa on rutkasti alle 30 mutta kaikenmaailman mitä-lie-työ-vähennyksiä lähtee palkasta eli käteen ei suoraan jää pelkästään veroprosentin jälkeen vähennettyä summaa.. uskomatonta mutta totta :|

Nelihenkisenä saadaan jonkun verran sitä hoitolisää noillakin tuloilla mutta nythän meitä on vielä samassa osoitteessa kolme.

Työntekijäin työeläke- ja työttömyysvakuutusmaksu on noin 5% eli 3300 eurosta -165 euroa, sen jälkeen lähtee verot eli jos veroprosentti esim. 28 - 877,80 euroa, jää netto (maksetaan) 2257,20 euroa. Ei selitä asiaa.

Eli katsopas uudelleen palkkakuittia- mitä IHMETTÄ siellä oikein vähennetään?

Jos palkasta ei lähde muita vähennyksiä kuin normaalit työntekijäin työeläke- ja työttömyysvakuutusmaksu (se on kaikille pakollinen ja vakio n. 5%) ja sitten verot (josta sanoit veroprosentin olevan rutkasti alle 30) niin todellinen epäyhtälö tämä on. Teillä taitaa olla palkkakuitin luku/ymmärrysongelmia...

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Heh.. ei ole ukolla ulosottoja tms, kun on viime vuonna sen asuntolainankin ottanut. Ja joo, kyllähän tuollasilla bruttotuloilla lainaa varmasti saakin..!

Tätä samaa me ihan ukon kanssakin ihmeteltiin ja vielä syynättiin sen viime vuoden palkkakuitteja. Olen siis ihan itse katsonut sen palkkakuitista, mikä on sen brutto ja sitten "maksetaan" kohdasta, että paljonko kilahtaa tilille. Kyllä sen veroprossa on rutkasti alle 30 mutta kaikenmaailman mitä-lie-työ-vähennyksiä lähtee palkasta eli käteen ei suoraan jää pelkästään veroprosentin jälkeen vähennettyä summaa.. uskomatonta mutta totta :|

Nelihenkisenä saadaan jonkun verran sitä hoitolisää noillakin tuloilla mutta nythän meitä on vielä samassa osoitteessa kolme.

Mutta jos on käyttöetu, kuten mulla meidän firmassa lisätään palkkaan se pieni summa (oisko sitten veroetu) ja vähennetään leasingmaksu. Mulla veroprosentti on 23,5 (joka kuukausi osa menee kyllä lisäprosentin puolelle), sit menee nuo muut maksu ja autovähennys. Ja tosiaan käteen jää n. 2400 euroa.

Työntekijäin työeläke- ja työttömyysvakuutusmaksu on noin 5% eli 3300 eurosta -165 euroa, sen jälkeen lähtee verot eli jos veroprosentti esim. 28 - 877,80 euroa, jää netto (maksetaan) 2257,20 euroa. Ei selitä asiaa.

No jospa sitten vaikka auto ja puhelin ja liiton maksut?

Mikä auto? Tiimarivihkoni kertoo että E. on kertonut miehellään olevan autolainaakin, ei kai sellaisia palkkakuitissa vähennetä? Liiton maksut lienevät vain reilun yhden prosentin luokkaa.

firman autoa EI vähennetä palkasta. päinvastoin. jos on täys autoetu niin se verotusarvo lisätään siihen bruttopalkan päälle ja siitä koko summasta menee vero. puhelinetu sama juttu. liitonmaksut menee monellaki suoraan palkasta MUTTA ei ne nyt tonnia sentäs tee...

:whistle:

Äh uusi yritys.

Eli mulla on autosta käyttöetu, ja siinä ilmeisesti veroetu lisätään palkkaan ja leasingmaksu vähennetään. Mulla veroprosentti on 23,5, joka kuukausi menee osasta palkkaa kuitenkin lisäprosentin mukainen vero. On asuntolainaa joka pienentää veroprosenttia. Käteen liki 4.000 eurosta jää 2.400

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:

Mutta jos on käyttöetu, kuten mulla meidän firmassa lisätään palkkaan se pieni summa (oisko sitten veroetu) ja vähennetään leasingmaksu. Mulla veroprosentti on 23,5 (joka kuukausi osa menee kyllä lisäprosentin puolelle), sit menee nuo muut maksu ja autovähennys. Ja tosiaan käteen jää n. 2400 euroa.

No jospa sitten vaikka auto ja puhelin ja liiton maksut?

Mikä auto? Tiimarivihkoni kertoo että E. on kertonut miehellään olevan autolainaakin, ei kai sellaisia palkkakuitissa vähennetä? Liiton maksut lienevät vain reilun yhden prosentin luokkaa.

firman autoa EI vähennetä palkasta. päinvastoin. jos on täys autoetu niin se verotusarvo lisätään siihen bruttopalkan päälle ja siitä koko summasta menee vero. puhelinetu sama juttu. liitonmaksut menee monellaki suoraan palkasta MUTTA ei ne nyt tonnia sentäs tee...

:whistle:

Jaaha. Kannattaisko poiketa verotoimistossa laskettaan prosentti niin homma selviää???

Äh uusi yritys.

Eli mulla on autosta käyttöetu, ja siinä ilmeisesti veroetu lisätään palkkaan ja leasingmaksu vähennetään. Mulla veroprosentti on 23,5, joka kuukausi menee osasta palkkaa kuitenkin lisäprosentin mukainen vero. On asuntolainaa joka pienentää veroprosenttia. Käteen liki 4.000 eurosta jää 2.400

noh. miepä kysäsen tämän huomenna jätkiltä. on meinaan molemmilla täys autoetu ja liisariautot eikä niiltä kyllä käsittääkseni mitään liisarimaksuja palkasta vähennetä...

aaa.... muttajoo, sie puhutki käyttöedusta! se onki eri juttu! siinä oot oikeessa että siulta vähennetään ne omat ajamas kilometrit jotka on jotain muutaku työajoa.

Äh uusi yritys.

noh. miepä kysäsen tämän huomenna jätkiltä. on meinaan molemmilla täys autoetu ja liisariautot eikä niiltä kyllä käsittääkseni mitään liisarimaksuja palkasta vähennetä...

Käytäntöjä on molempia, ks. oheinen linkki.
[/url]http://www.duuniauto.fi/autonvalitsijalle/article56651.ece

Yksi mahdollinen selitys on se, että verokortissa on pidätystapana se kuukausitulokohta (ja ollut vielä edeltävänä vuonna paljon pienemmät tulot), sitten kun kk-tulot heittelee ja on yläkantissa, menee kk-tulorajan ylimenevältä osalta lisäprosentin mukainen vero. Mutta tämäkin on siis helposti laskettavissa palkkakuitissa.

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Äh uusi yritys.

Käytäntöjä on molempia, ks. oheinen linkki.
[/url]http://www.duuniauto.fi/autonvalitsijalle/article56651.ece[/quote] juu, muokkasin justiinsa tuota omaa vastausta...

Mä nyt vähän tahtomattani huijasin teitä *plärää palkkakuitteja* Kelan ilmoittama 3300e/kk on keskitulo ja kun mies tekee vuorotyötä, sen palkka vaihtelee kuukausittain jonkun verran. Esim. yhden kuukauden bruttotulot n. 2750e, josta vähennyksiä yhteensä n. 1050e, käteen n. 1700e. Eli tonnin verran siitä sujahti vähennyksiin; ennakonpidätys, työeläkemaksu, tyött.vak.maksu, ay-maksu, sk-kassa.

Eikös E. ole kertonut että miehellä on sekä asunto- että autolainaa. Ei kai silloin mitään autoetua ole- ja kyse on tehtaassa työskentelevästä kirvesmiehestä...?

Mä nyt vähän tahtomattani huijasin teitä *plärää palkkakuitteja* Kelan ilmoittama 3300e/kk on keskitulo ja kun mies tekee vuorotyötä, sen palkka vaihtelee kuukausittain jonkun verran. Esim. yhden kuukauden bruttotulot n. 2750e, josta vähennyksiä yhteensä n. 1050e, käteen n. 1700e. Eli tonnin verran siitä sujahti vähennyksiin; ennakonpidätys, työeläkemaksu, tyött.vak.maksu, ay-maksu, sk-kassa.

no niin.... :headwall: :headwall: :headwall:

ja ihanko oikiasti ihmettelit että mihinkä katoaa tonni???? että miehellä kuitenki alle 30 se veroprossa! voi hyvää päivää!!!! :headwall:

No niin, nyt alkaa näyttää oikeammalta :)