jos annat koiraa apulassa: VAROITUS

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koirallinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Platina:
Pitkälti kanssasi samaa mieltä, mutta tilanteita on erilaisia ja joskus se vaan on niin, että siitä eläimestä on luovuttava. Hieman avarakatseisuutta eikä pistettä.

ERITTÄIN suuri osa noista apulankin annettaviista eläimistä on niitä, joista luovutaan kun on tullut parempaa tekemistä. Huomataan, että se elukka syö, kuluttaa, vaatii hoitoa ja huolenpitoa, hoitopaikan sillointällöin, eläinlääkäriä ymsymsyms...

Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Alkuperäinen kirjoittaja Platina:
Pitkälti kanssasi samaa mieltä, mutta tilanteita on erilaisia ja joskus se vaan on niin, että siitä eläimestä on luovuttava. Hieman avarakatseisuutta eikä pistettä.

ERITTÄIN suuri osa noista apulankin annettaviista eläimistä on niitä, joista luovutaan kun on tullut parempaa tekemistä. Huomataan, että se elukka syö, kuluttaa, vaatii hoitoa ja huolenpitoa, hoitopaikan sillointällöin, eläinlääkäriä ymsymsyms...

Mutta ymmärrätkö, että joskus joillakin on jopa todella painava syy luopua koirasta. Elämääkin painavampi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos olet kuolemansairas...(Villi veikkaus , että HYVIN harvalla on tämä syynä kun koirasta luovutaan...:whistle: ) käydään lähipiiri ensin läpi ja mieluummin vaikka päästäisin koiran autuaammille metsästysmaille jos itsekin tietäisin kuolevani, kuin mahdollisesti antaisin sen jollekjin joka kohtelee sitä huonosti!

Joskus villi veikkauskin osuu oikeaan.

Yhtä usein kuin ne naama suklaassa ostoskärryissä istuvat lapset ovat diabeetikkoja, jotka kertakaikkiaan TARVITSEVAT sen sokeriannoksen HETI tai niiltä lähtee taju...Tai kauppaa eestaas ympäri juoksevat sekopäiset piltit ovat diagnosoituja ADHD tapauksia, jotka ovat erityislapsia ja joita pitää ymmärtää...:whistle:

Joku voisi sanoa, että kyse on pelkästään kasvatuksen puutteesta, mutta lymyilemällä olemattomien diagnoosien takana, pestään omat kädet hommasta :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
voi kun se elämä olisikin noin yksinkertaista kun sä luulet sen olevan. kasva aikuiseksi. ja mun koirani asuu kotona eikä ole lähdössä mihinkään eikä ole edellisetkään joutuneet lähtemään.

Kasva itse ja opettele huolehtimaan eläimistäsi! Ne eivät ole mitään koriste-esineitä, jotka voi tuupata kaappiin kun ei enää jaksakaan kiinnostaa hoito ja huolenpito.

Kun otat lemmikin, valmistaudut vastaamaan sen tarpeista ja siitä, että se saa elää täyttä elämää mahdollisesti 15 vuotta. Eläintä ei pidä ottaa hetken mielijohteesta eikä semmoisesta syystä siitä missään nimessä luopuakaan.

sä oot kuin pikkulapsi joka jankuttaa ja jankuttaa...

mulla on ollut eläimiä koko elämäni ajan ja kaikista olen huolen pitänyt ja yhdestäkään en ole luopunut kuin eläimen poismenon kautta. minulla on myös ollut eläimiä jotka ovat joutuneet kotoaan lähtemään muuttuneen elämäntilanteen myötä...

hyvin harva luopuu eläimestä hetken mielijohteesta. ja onneksi on ihmisiä jotka voivat pitää huolta tästä eläimestä luopumisen jälkeenkin. eikä niin kuin sinä joka veisit sen perheenjäsenesi sitten mielummin piikille...

Alkuperäinen kirjoittaja petetty:
mistä päin nämä ihmiset ovat?
Itsellä huonoja kokemuksia apulan kautta koiran myymisestä.

Keski-Suomesta. Toisessa viestissä eivät muuten edes maininneet mistä ovat, mutta kaivoin sen itse selville. En muista mainitsivatko ekassa.

Mutta en halua nyt leimata kaikkia keski-suomessa koiraa etisiviä, sieltä tuli myös ihan rehellisen kuuloisia kyselyitä.

Tämän siis kirjoitti ap, kun olin näemmä lähettänyt vieraana.

Mutta ymmärrätkö, että joskus joillakin on jopa todella painava syy luopua koirasta. Elämääkin painavampi.

Ymmärrän. Joskus on. Harvoin. Edelliselle sivulle laitoin vinkkejä, miten silloin voi tilanteessa toimia, jos todellakin se PAKKO on. Kenenkään ei tarvitse luovuttaa perheenjäsentään ventovieraalle.

mulla on ollut eläimiä koko elämäni ajan ja kaikista olen huolen pitänyt ja yhdestäkään en ole luopunut kuin eläimen poismenon kautta. minulla on myös ollut eläimiä jotka ovat joutuneet kotoaan lähtemään muuttuneen elämäntilanteen myötä...

hyvin harva luopuu eläimestä hetken mielijohteesta. ja onneksi on ihmisiä jotka voivat pitää huolta tästä eläimestä luopumisen jälkeenkin. eikä niin kuin sinä joka veisit sen perheenjäsenesi sitten mielummin piikille...

Sinä se luet kuin piru raamattua :D...

JOS OLISIN KUOLEMANSAIRAS ENKÄ TIETÄISI KUINKA PERHEENJÄSENENI, KOIRANI VOISI JA MIHIN SE JOUTUISI KUOLEMANI JÄLKEEN, OLISI PIIKKI SILLE ARMELIAAMPI VAIHTOEHTO KUIN VAIKKAPA ELÄÄ PIESTYNÄ ILMAN RUOKAA LOPPUELÄMÄNSÄ!!!!

Mutta sinun mielestäsi ilmeisesti elämää kuin elämää, sama se on viettääkö sen teljettynä pihan perällä, kunhan saa elää! :headwall:

Koirasta luopumisen syitä: Allergia, koira on arvaamaton lasten seurassa, elämäntilanne muuttuu tosi paljon (vakava sairaus). En luovu koirasta heppoisin perustein, mutta joskus ei voi vain pitää.

Allergiaan on olemassa lääkkeitä + siivoa useammin. Koiran ja lapsen voi opettaa tulemaan toimeen, ei niin että aina automaattisesti annetaan se koira pois!

Jos olet kuolemansairas...(Villi veikkaus , että HYVIN harvalla on tämä syynä kun koirasta luovutaan...:whistle: ) käydään lähipiiri ensin läpi ja mieluummin vaikka päästäisin koiran autuaammille metsästysmaille jos itsekin tietäisin kuolevani, kuin mahdollisesti antaisin sen jollekjin joka kohtelee sitä huonosti!

On olemassa myös eläinsuojeluyhdistyksiä, jonne eläimen voi luovuttaa, JOS TODELLA pakottava tarve on! Mutta mikä kellekin on tärkeää...Toisille on tärkeää päästä moisesta taakasta eroon ja se tuupataan ties, kunhan uusi omistaja osaa vaan tarpeeksi vakuuttavasti puhua.

Anteeks nyt vaan, mutta vaikka koira on myös perheenjäsen, rakas ja tärkeä, niin jos mun lapsi tulee allergiseksi ja kärsii siitä, niin kyllä mä silloin laitan sen lapsen ja hänen terveytensä etusijalle. Täytyy olla tosi idiootti, jos kuvittelee että kun siivotaan vaan useammin ja tuupataan lapseen lääkkeitä, niin kaikki on hyvin.

Tai jos koira käyttäytyy arvaamattomasti ja vihaisesti lasta kohtaan, niin en mä jää odottelemaan että oppiiko se koira tulemaan toimeen lapsen kanssa, vai raateleeko se lapsen eräänä päivänä.

Toki sitten jokaisen oma asia viekö koiran piikille vai etsiikö uuden kodin. Parhaassa tapauksessa koira saa hyvän ja rakastavan kodin loppuiäkseen, sääli olisi tervettä koiraa piikille viedä.

xxx vähän tuntuu, että sinulla on kokemusta yhdestä tai kahdesta koirasta, jotka ovat kilttejä, kaikkien kanssa toimeen tulevia tapauksia. Jos edes niistä.

Kaikkeen ei voi varautua, kaikkea ei voi hallita, kaikkea ei osaa ratkaista. Jos vaakakupissa on lapsen terveys (paha astma) tai koirasta luopuminen niin eipä ole vaikea valinta. Ja tämä on totta monessa perheessä.

Ymmärrän. Joskus on. Harvoin. Edelliselle sivulle laitoin vinkkejä, miten silloin voi tilanteessa toimia, jos todellakin se PAKKO on. Kenenkään ei tarvitse luovuttaa perheenjäsentään ventovieraalle.

Kyllä vain tarvitsee, mekin etsittiin kaikki sukulaiset tutut jne. läpi, mutta kukaan ei halunnut vaativaa koiraa. Ja kaikesta sun justuista paistaa läpi suin oma kokemattomuutes koirista ja elämästä ylipäänsä. Mutta elämää oppii elämällä, onneksi ja epäonneksi.

ootko oikeasti noin tyhmä kuin näyttää??elämäntilanteet muuttuu. allergiat, erot, sairaudet jne.

Juu, olen varsinainen idiootti tässä kertakäyttökulttuurin suomessa...Ainahan sen koiran voi ottaa, pääseehän siitä sitten eroon kun sitä ei jaksakaan pitää :headwall:

Ihan käsittämätöntä moraalittomuutta. Opetatteko lapsennekin moiseen toimintaan. Se on kuitenkin VAAN koira...:headwall:

Allergiaan on siedätyslääkettä ja erotilanteessa normaalijärkinen vastuullinen aikuinen kantaa eläimestä vastuun...JompiKumpi!

Sitten kun oma lapsesi on tukehtuimaisillaan joka ilta ja raapii itsensä verille ja joutuu sairaalahoitoon raapimisesta tulleen yleisinfektion takia... Et vieläkään harkitse koirasta luopumista? (astma, atopia ja koira-allergia)

Me onneksi saimme koiralle hyvän kodin tutusta perheestä, mutta jos tätä perhettä ei olisi ollut, olisin joutunut luovuttamaan tuntemattomalle. Kyllä, meidän perheessä lapset menevät rakkaiden kotieläinten edelle.

Keski-Suomesta. Toisessa viestissä eivät muuten edes maininneet mistä ovat, mutta kaivoin sen itse selville. En muista mainitsivatko ekassa.

Mutta en halua nyt leimata kaikkia keski-suomessa koiraa etisiviä, sieltä tuli myös ihan rehellisen kuuloisia kyselyitä.

Tiedätkö tarkemmin mistä päin Keski-Suomea? Saatan jopa tuntea..

Tiedän varmaankin, koska netistä löytyy heistä tietoa. mutten uskalla tässä mainita, jos tulee sitten jotain seuraamuksia. Mutta jos laitat itse paikkakunnan niin voin kyllä kierrellen siihen vastata.

Sinä se luet kuin piru raamattua :D...

JOS OLISIN KUOLEMANSAIRAS ENKÄ TIETÄISI KUINKA PERHEENJÄSENENI, KOIRANI VOISI JA MIHIN SE JOUTUISI KUOLEMANI JÄLKEEN, OLISI PIIKKI SILLE ARMELIAAMPI VAIHTOEHTO KUIN VAIKKAPA ELÄÄ PIESTYNÄ ILMAN RUOKAA LOPPUELÄMÄNSÄ!!!!

Mutta sinun mielestäsi ilmeisesti elämää kuin elämää, sama se on viettääkö sen teljettynä pihan perällä, kunhan saa elää! :headwall:

joo takerruin tohon koska mä en ainakaan noin hepposesti veisi omaa perheenjäsentäni piikille. mä etsisin hyvän kodin. niitä on paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Tiedän varmaankin, koska netistä löytyy heistä tietoa. mutten uskalla tässä mainita, jos tulee sitten jotain seuraamuksia. Mutta jos laitat itse paikkakunnan niin voin kyllä kierrellen siihen vastata.

No mulla on yks tuttu joka harrastaa semmosta toimintaa, et ottelee ihan hulluna eläimiä (kaikkea laidasta laitaan, koiria ollut alle 3 vuoden aikana varmaan 10 ja sit kaikkee hamstereista lähtien). Hommailee siis itselleen koiria ja myy sitten voitolla eteenpäin. Asustelevat Jyvässeudulla, paikkakuntana ei itse Jyväskylä vaan yksi Jkl:n laitapaikoista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No mulla on yks tuttu joka harrastaa semmosta toimintaa, et ottelee ihan hulluna eläimiä (kaikkea laidasta laitaan, koiria ollut alle 3 vuoden aikana varmaan 10 ja sit kaikkee hamstereista lähtien). Hommailee siis itselleen koiria ja myy sitten voitolla eteenpäin. Asustelevat Jyvässeudulla, paikkakuntana ei itse Jyväskylä vaan yksi Jkl:n laitapaikoista.

Joo. Näin just.

ja onpa niitä epämääräisiä paikkoja mistä koirakin luovutetaan. itse ostimme apulan kautta koiran joka on ihan mahtava, joskin hieman vajaa hihnakoulutus.
meijän koira ostettii nuoreltaparilta (itekki ollaa) joilla ei ollut aikaa koiralle. toisaalta tämä poika kertoi että on työtön.
paljon kaikkea muutakin hämärää heis oli... mutta tärkeintä on että koira sai nyt rakastavan ja huolehtivan kodin loppuiäkseen <3

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
ja onpa niitä epämääräisiä paikkoja mistä koirakin luovutetaan. itse ostimme apulan kautta koiran joka on ihan mahtava, joskin hieman vajaa hihnakoulutus.
meijän koira ostettii nuoreltaparilta (itekki ollaa) joilla ei ollut aikaa koiralle. toisaalta tämä poika kertoi että on työtön.
paljon kaikkea muutakin hämärää heis oli... mutta tärkeintä on että koira sai nyt rakastavan ja huolehtivan kodin loppuiäkseen <3

Joo ja ihan palkituissa kasvattajissakin on kaikenlaisia. Itse kävin katsomassa 8vk koiraa paikassa, joka myöhemmin palkittiin kasvattajapalkinnolla kyseisen koiraryhmän liitossa. No, hän itse oli liitossa yhtenä toimijana joten eipä noihin kunniamainintoihin ja kasvattajapalkintoinin juuri kannata luottaa. Tosin nykyisen koirani kasvattajakin on palkittu ja hän on erittäin loistava kasvattaja.

Kyseinen 8vk Koiranpentu oli niin arka, ettei uskaltanut liikkua lainkaan, tärisi vain paikoillaan. Ja toisekseen koiranpennut olivat erillisessä sauna/takkahuoneessa ja ne haettiin sieltä näytille. Ja emokin (joka sijoituksessa muualla) oli pennuilta viety omaan kotiinsa kasavattajan mukaan kun pennut olivat 7vk, koska emo ei välittänyt enää pennuista (joopa joo, mikä syy olikaan ja milloin viety sitä ei voi tietää...). Ja paikassa oli useita koiria. Katastrofaalinen kuva jäi koko siitä hommasta.

Mä tunnen naisen, joka vastikään otti itselleen apulan kautta koiran. voi luoja, miten mä voin pahoin jo etukäteen senkin eläimen vuoksi. alkuun se on hauskaa, mutta kohta se taas jää "nurkkaan" ja lopulta katoaa. tää ihminen on vaan niin hyvä puhumaan että aina sille joku myy:/

Yhteistyössä