Jos alkaisitte nyt opiskelemaan yliopistossa jotain - huviksenne

har
harvoin ne oppimis- ja suorituspaineet yhtään sen pienempiä ovat, vaikka opiskleisikin huvikseen. Jotenkin se vaan imaisee mukaan ja haluaa kunnon tahdin ja hyvät suoritukset...
Toki, mutta itse luodut paineet ja tavoitteet eivät stressaa ainakaan itseäni ihan samalla tavalla kuin ulkoapäin asetetut. Osaan (toisinaan) olla itselleni armollinen jos lusmuilun vaikutukset kohdistuvat vain itseeni, muiden toimiin vaikuttaminen on henkisesti huomattavasti raskaampaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Haluaisin opiskella kieliä, ainakin turkkia, ruotsia ja vaikkapa kiinaa. Lisäksi kiinnostaisi opiskella filosofiaa ja matematiikkaa.

Jos saisi täysin vapaasti valita, niin lähtisin Harvardiin opiskelemaan jatko-opintoina jotain, mistä olisi työssäkin hyötyä, kuten liiketoiminnan kehitystä. Olisi varmaan huikea kokemus.
 
kahvikirahvi
Jos lähtisin huvikseni opiskelemaan... Ehdottomasti espanjan kieltä. Ja kirjoittamista. En tiedä mikä olis oikea nimike kirjoittamisen opiskelemiselle, joku kirjoituskurssi että saisin lisää näkökulmia kirjani kirjoittamiseen. Mummeliisa, anna vinkki tähän. Kirjoitan/kirjoittaisin suomeksi siis.
 
Jos lähtisin huvikseni opiskelemaan... Ehdottomasti espanjan kieltä. Ja kirjoittamista. En tiedä mikä olis oikea nimike kirjoittamisen opiskelemiselle, joku kirjoituskurssi että saisin lisää näkökulmia kirjani kirjoittamiseen. Mummeliisa, anna vinkki tähän. Kirjoitan/kirjoittaisin suomeksi siis.
Orivedellä ainakin järkätään kursseja kirjoittamisesta.
Varmasti joissain yliopistoissakin...
 
kahvikirahvi
Orivedellä ainakin järkätään kursseja kirjoittamisesta.
Varmasti joissain yliopistoissakin...
Tampereellakin on muistaakseni avoimessa yliopistossa jotain kirjoituskursseja. Täytyykin alkaa ottamaan selvää, jos sitä lähtiskin oikeasti kehittämään itseään.

Lisäys, näyttäis olevan kirjallisuusviestintää ja kirjoittajakoulutusta ja kirjoitusviestintää.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Tampereellakin on muistaakseni avoimessa yliopistossa jotain kirjoituskursseja. Täytyykin alkaa ottamaan selvää, jos sitä lähtiskin oikeasti kehittämään itseään.

Lisäys, näyttäis olevan kirjallisuusviestintää ja kirjoittajakoulutusta ja kirjoitusviestintää.
Jyväskylän yliopistossa on monenlaista kirjottamiskurssia. Nykyään voi ottaa jopa pääaineeksi.


Huvikseni lähtisin opiskelemaan historiaa, psykologiaa ja/tai vulkanologiaa - tosin on varmaan kaikenlaisia mielenkiintoisia juttuja joista en edes tiedä...
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
[QUOTE="Jenis";27467248]Kappas, lajitoveri :) Ala on mielenkiintoinen ja haastava, mutta juuri nyt aikamoisen murroksen kourissa.[/QUOTE]

Olen ymmärtänyt että kilpailu on kovaa, ja palkkaus suhteellisen huono, mutta siitä huolimatta mun unelmatyö :)
 
"Jenis"
Alkuperäinen kirjoittaja Labran täti;27467256:
Olen ymmärtänyt että kilpailu on kovaa, ja palkkaus suhteellisen huono, mutta siitä huolimatta mun unelmatyö :)
Joo, homma vaatii todellista intohimoa kieltä kohtaan ja sitä että sietää surkeaa palkkausta :D
 

Yhteistyössä