Jos abortit kiellettäisi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nojaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nojaaja

Jäsen
14.07.2011
434
-1
16
Niin mitä tapahtuisi? Jos vaihtoehdoksi annettaisiin vain pitää lapsi tai, antaa adoptioon? Satuin sivusta kuulemaan tämän tyyliisen keskustelun ja jäin miettimään asiaan.. mitä mieltä te olette?

" jos aborttia ei saisi niin lapsen joutuisi antaan adoptioon, ja lapsettomuudesta kärsivät sais ne lapset eikä tarrttis kalliita hoitoja" jotenkin tämän tyylisesti asia esitettiin..
Itse en oikein tiedä mitä mieltä olisin.. en ainakaan samaa mieltä, mutta, mutta..

Varmasti aborttiturismi lisääntyisi, ehkä jopa laittomat abortit. Mutta varmaan adoptiolastenkin määrä lisääntyisi. Ryhdyttäisiinköhän sitä sitten mainostamaan parempana vaihtoehtona, lisättäisiin sen näkyvyyttä ja hyväksyttävyyttä vaihtoehtona. Ja jos noin tapahtuisi, lisättäisiinkö tuen määrää. Koska ilman laajaa ja mittavaa tukiverkostojen pönkittämistä myös lasten kaltoinkohtelulle saattaisi tulla piikki tilastoissa. Ehkä?

Aaa ,... Tohon argumenttiin, että lapsia annettais enemmän adoptioon ja lapsettomuushoidot vähentyisi ,,, - En nyt kyllä näe tota asiaa ollenkaan noin. Mun on pakko sanoa, että jos en onnistuisi lasta luonnollisesti saamaan, niin mun ensimmäinen vaihtoehto olisi ehdottomasti hoidot , ja viimenen vaihtoehto adoptio.

Laittomia abortteja, aborttiturismia, ... Tietysti adoptiolapset lisääntyis, mutta onko sekään lopulta niiiin hyvä asia? Jos määrä kasvais räjähdysmäisesti?

" jos aborttia ei saisi niin lapsen joutuisi antaan adoptioon, ja lapsettomuudesta kärsivät sais ne lapset eikä tarrttis kalliita hoitoja" jotenkin tämän tyylisesti asia esitettiin..
Itse en oikein tiedä mitä mieltä olisin.. en ainakaan samaa mieltä, mutta, mutta..
Ei menisi näin. Sensijaan naisten kuolemat todennäköisesti kasvaisivat kun abortteja ei aina tekisi ammattitaitoinen henkilö. uskon että myös lasten kurjuus kasvaisi ei-toivottujen lasten syntymisen myötä, jos ei ole resursseja hoitaa kun tietty määrä lapsia, niin "ylimääräiset" kaikauttaisi perheen tilanteen aika huonolle tolalle. Kaikki ei kuitenkaan haluaisi antaa ei-toivottuja lapsia adoptioon vaikka tietäisivät ett' omat resurssit ei riitä.

aa joo ja lisäyksenä sairaat lapset saa abortoida.. :(

No aika kaksinaismoralistiselta kuulostaa, jos se tyyppi ensin on kieltämässa abortteja ja kuitenkin sallimassa sairaiden lasten abortoimisen..
Sikiön sairaudet selviää yleensä aika myöhään, eli aborttikin tehdään sit myöhään.

Vai tajusinko oikein, että henkilö kuitenkin puolusteli sairaiden lapsien abortointia?

Jos nainen tosissaan haluaa ja kokee tarvitsevansa abortin, hän kaivaa sen sikiön vaikka itse henkarilla sisuksistaan ellei muuta keinoa ole. SItä ei mikään lainsäädäntö tai kukaan ihminen pysty estämään, ellei nyt sitten kaikkia raskaana olevia naisia jotenkin saada kiinni ja sijoiteta laitokseen ympärivuorokautiseen valvontaan. Ja puoskareiden tekemiin laittomiin abortteihin kuolee tällä hetkellä varmasti tuhansia naisia joka vuosi maissa, joissa aborttia ei pitäisi olla mahdollista saada. Samoin vastasyntyneitä hylätään roskiksiin ja vessoihin.

Paljolta inhimilliseltä kärsimykseltä vaan säästytään, jos se abortti on mahdollista saada virallista tietä, ammattilaisten valvotuissa olosuhteissa tekemänä. Koska niitä tehdään joka tapauksessa, tullaan varmasti aina tekemään.

Itselleni adoptio ei ole mikään vaihtoehto omalle lapselle. Jos en onnistuisi saamaan itse kantamaani lasta (vaikka sitten lahjasoluilla), jäisin sitten kokonaan lapsettomaksi.

Toisekseen, epähygieenisissä oloissa tehdyt abortit ovat varmasti yksi suuri syy myöhempiin hedelmällisyysongelmiin.

Mua jostain syystä hämmensi tämä kuulemani keskustelu, sen kylmäkiskoisuus..
Ja oletus että asia olisi noin yksioikoinen ja helposti toteutettavissa! Tuli ahdistunut olo.

Viimeksi muokattu:
aa joo ja lisäyksenä sairaat lapset saa abortoida.. :(

Jos abortit kiellettäisiin niin se kyllä koskisi kaikkia tapauksia. Onneksi suomessa jokaisella on vapaus päättää itse mitä siinä tilanteessa tekee,kun sikiö on vakavasti sairas eikä toivoa anneta. Itse olen joutunut tuon päätöksen tekemään enkä koskaan sitä unohda saatika toivo kenellekkään. Mutta viellä kauheampaa olisi synnyttää lapsi joka koko lyhyen elämänsä tulisi kärsimään...

Yhteistyössä