Joo myönnän olevani maailman kateellisin ihminen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuori mami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nuori mami

Vieras
Mutta kun olen viimeaikoina seuraillut noitten muitten nuortenäitien tai teini äitien blogeja niin kateudella katson miten hyvältä he näyttävät vaikka heillä on lapsi.. Ja ihan sama asia vaikka olis "vanhempikin" äiti. Mä sain esikoiseni 18 vuotiaana ja näytän ihan järkyttävältä, huolimatta siitä että olen yrittänyt karistaa kilojani pois yms. Mahassa on ihan hirveesti vieläkin raskausarpia ja näyttää pullataikinalta vaikka synnytyksestä tulee pian kolme vuotta.. Tunnen myös livenä useita nuoria mammoja ja kenenkään niitten maha ei näytä siltä että olisivat ikinä synnyttäneetkään.. Ja ei ne ei käy ees salilla tai oo tehny mitään sen eteen et niitten maha näyttää siltä! Miten helvetissä mä pääsen tästä kateudesta ja katkeruudesta (tämä ei tosiaan ole ainoa asia mistä olen kateellinen tässä maailmassa) eroon?!

Kilot saa pois laihduttamalla ja laihduttamaan pystyy, kun päättää pystyä. Muuta keinoa ei ole.

Arvet on ja pysyy, mutta niiden kanssa voi päättää oppia elämään. Jos maha on pahasti revennyt (kuten mulla) niin se maha on ja pysyy pullamössönä, koska se iho ei enää palaudu. Mutta sen pullamössön sisässä olevasta rasvasta pääsee kyllä eroon, jos laihduttaa.

Mä en tiedä miltä kolmen lapsen äidin kuuluisi näyttää, mutta mun kroppaani raskaudet ovat jättäneet jälkensä. Kuin myös muutaman vuoden kannettu ylipaino. Mutta kun tässä kohtaa se nyt vaan on asia, jolle ei enää voi mitään...niin mitä helvettiä sitä sitten suremaan?

Voin kyllä laihduttaa (ja laihdutankin) sekä pitää ulkonäöstäni huolta vaatteiden, meikkejen, kynsien yms. avulla (ja niin teenkin) mutta se mitä en voi muuttaa pitää vain hyväksyä (ja niin olen tehnytkin) ja sitten ei muuta kuin tuultapäin.

Viimeksi muokattu:
mulla on joo joskus niitä kausia että jaksan pukeutua "hienosti" ja meikata ja laittaa hiukset mutta silti mulla on jotenkin sellanen fiilis että näytän ihan laitapuolenkulkijalta muiden rinnalla :/ Kyllä, mulla on tosi huono itsetunto eikä noitten blogien lukemiset ainakaan sitä kohenna..

pakko myöntää että oon myös vähän "kateellinen" niille jotka jaksaa laittautua joka pv nätiksi :D itse en jaksa, ennen sitä jaksoi meikata aina uloslähtiessä, nykyään yleensä sutaisen vaan tukan ponnarille ja ehkä vähän ripsaria. tosi ryysy olo usein..
itsestähän se on kiinni, mä en vaan jaksa käyttää aikaa siihen laittautumiseen niin paljoa enää :D kun lapsi menee päiväunille käytän sen ajan mieluummin sohvalla pötkötellessä tai kotitöitä tehdessä, puuh. no nyt kun kesä tulee niin ehkäpä sitä jaksaa taas panostaa vähän enemmän! eikä tarvii kulkea toppavaatteet päällä :D

Kannattaa jättää niiden blogien lukeminen kokonaa. Tottakai sinne koneelle laitetaan niitä parhaimpia otoksia itsestä ja hyvin monet kertoilee elämästään ruusuisesti vaikkei se sitä todllisuudessa olekkaan. Heillä on varmasti myös huonoja päiviä jolloin ei jaksa satsata ulkonäköön ja kaikki muutenkin menee penkin alle. Keskity omaan elämääsi ja jätä ne blogit!!

Täältä vois vastata sellanen nuorehko äiti joka on synnyttänyt noin puolivuotta sitten. Ei ole mahaa enää eikä kiloja, voin ottaa itsestäni hienoja kuvia ja saada niistä kehuja. HYVIN PÄIVINÄ :) Mutta ihan normaaliarjessa en minäkään näytä aina hyvältä, iho on huono ja hiukset ovat hamppuiset. Vaikka vartalo on hyvä ja meikin kanssa olen ihan nätti, mutta ilman meikkiä en ole ja ilman meikkiä olen suurimman osan ajastani. Hyvähän niitä kuvia on katsoa mutta ei niistä tosiaankaan saa kokonaiskuvaa, pakkelilla voi peittää ja blogiin voi kirjoittaa elämän paljon valoisammasta näkökulmasta. Itse olen yksinhuoltaja eikä elämä ole aina niin ruusuista, mutta tottakai blogiini kirjoitan vain hyvistä päivistä.

No ne on valintoja. Harva näyttää hyvältä ihan joka päivä, mutta toiset vaan jaksaa panostaa enemmän siihen ulkonäköön. Ehkä jotain muuta jää sitten tekemättä. Toiset ovat myös tehokkaampia ja oikeasti tekevät asioita, toiset taas istuvat mieluummin vaikka täällä palstalla valittamassa vaikka voisivat käyttää senkin ajan johonkin muuhun.

Toiset tuntevat itsensä koko ajan väsyneiksi, vaikka eivät tekisikään mitään kovin raskasta jatkuvasti - silloin on mielestäni hyvä kiinnittää huomiota siihen ruokavalioon. Jos syö roskaa, olokin on sen mukainen. Terveellinen ja monipuolinen ruoka (ja riittävät vitamiinit, varsinkin D) auttavat jaksamaan paremmin. Ja se, että syö riittävän usein mutta kuitenkin tarpeeksi pieniä annoksia, ettei keho ole aivan poikki kun pitää sulatella valtavia ruokamääriä, mutta saa kuitenkin riittävästä ja tasaisesti ravintoa. Se auttaa myös painonhallinnassa eikä tule naposteltua mitään turhaa, kun energiansaanti on tasaista.

Täytän pian 33v ja olen kolmen lapsen äiti (8v, 6v ja 3v). Paino on tippunut aina raskauksien jälkeen nopsaan ja raskausarvilta olen onnekseni säästynyt. Mutta treenaan kyllä ja suht kovaa, koska en halua olla VAIN hoikka. Tahdon myös lihaksia ja hyvän kunnon. Laittaudun yleensä, kun lähden pihalle ja minnekään faceen en laita kuvia joissa näytän räjähtäneeltä, vaikka esim. juuri tällä hetkellä mulla on tukka joka suuntaan sojolla, ei meikkiä ja päällä joku kauhea vanha pyjama. :D Mutta ihan itseni takia tykkään laittautua. Mulla on hyvä itsetunto ja kyllä se hyvä kunto ja treenattu kroppa saa niin hyvän mielen itselle joka tavalla. En viihtyisi itseni kanssa, jos olisin löysä ja ylipainoinen.

Yhteistyössä