Joku yritti tulla meidän pihaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tais tulla uneton yö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
jos olisi exäsi niin voisi luulla että olisi tullut jos olisi meinannut ja jos olisi halunnut yllättää niin olisi tullut myöhemmin kun olette jo varmasti nukkumassa. ovet pönkkään yöksi kuitenkin!

Ei mulla ole naapurin numeroa.
Hyi että mua karmii lähteä taas tuonne kuistille. Jos joku on ulkona, se näkee mun jokaisen liikkeen siellä. Mielikuvitus lähtee laukkaamaan..

Nyt mä kerään rohkeuteni, meen kuistille ja päästän koiran pihalle. Sillä aikaa kun se on ulkona, mä pönkkään kellarin oven jollain. *puistatus*

No niin. Koira räyhäsi jollekin pihalla, en tiedä mille. Pysyi kuitenkin pihassa.
Kellarin ovi on nyt jotenkuten pönkätty. Positiivista on se, että jos sitä kautta joku tulee, joutuu silmäkkäin koiran kanssa ennenkuin kuistia pitemmälle pääsee.

Nyt on pakko rauhoittua. Mä en saa olla näin hermoheikko. Mä kuvittelen, jos ex mulle jotain haluais, se ois tullut jo. Kuitekin jo muutaman kkn täällä pörrännyt. Eikö niin?

(Ja silti mä en voi olla miettimättä, miten pelastan lapset jos jotain joskus sattuisikin.. )

Pakko yrittää järkiintyä ja mennä nukkumaan. Kaikki on varmasti ihan hyvin.. Onhan?

[QUOTE="Alkup";22067582]Ette ikinä usko, siellä mitään autoa ollut vaan Uffoalus! Lähti juuri lentämään[/QUOTE]

Ei sun oo pakko mua uskoa, mieluummin mä toivoisin tän olevan provoa kuin totta. Mutta älä silti viitti kirjoitella mun nimissä.

[QUOTE="Alkup.";22067593]No niin. Koira räyhäsi jollekin pihalla, en tiedä mille. Pysyi kuitenkin pihassa.
Kellarin ovi on nyt jotenkuten pönkätty. Positiivista on se, että jos sitä kautta joku tulee, joutuu silmäkkäin koiran kanssa ennenkuin kuistia pitemmälle pääsee.

Nyt on pakko rauhoittua. Mä en saa olla näin hermoheikko. Mä kuvittelen, jos ex mulle jotain haluais, se ois tullut jo. Kuitekin jo muutaman kkn täällä pörrännyt. Eikö niin?

(Ja silti mä en voi olla miettimättä, miten pelastan lapset jos jotain joskus sattuisikin.. )

Pakko yrittää järkiintyä ja mennä nukkumaan. Kaikki on varmasti ihan hyvin.. Onhan?[/QUOTE]

no räyhääkö koira usein turhaan? käykö pihassanne useinkin vieraita autoja? en tahdo pelotella enkä pahentaa sun oloa tippaakaan mutta mieti järkevästi faktat. mä soittaisin ehkä poliisille tossa tilanteessa.

no räyhääkö koira usein turhaan? käykö pihassanne useinkin vieraita autoja? en tahdo pelotella enkä pahentaa sun oloa tippaakaan mutta mieti järkevästi faktat. mä soittaisin ehkä poliisille tossa tilanteessa.

Minäkin soittaisin poliisille, parempi se että partio käy "turhaan" siinä pyörähtämässä, kuin että siellä onkin joku, eikä ole muuta apua kuin koira ja auton avaimet yöpöydällä..

Miten sä voit asua noin syrjässä missä tarvii pelätä pimeää? Mä en ainakaan asuis sellaisessa paikassa missä mun tarvis omassa kodissa pelätä... tai sitten mulla ois ainakin suuret valonheittimet jo pihatien päässä, jotta näkee heti kuka tulee.

Muakin alkoi pelottaa. Mutta autoa ei siis näkyny, se on hyvä. Ehkä koira jollekin jänikselle räyhäs. Vai onksillä tapana? jos ei, niin kyllä voit poliisille ihan hyvin soittaa. Onko 2-lerroksinen talo? Jos on, jätä alakertaan valot yöksi. Tai johonkin ikkunaan ainakin. Halihymiön pistäisin tähän jos osaisin!

Ei koira räyhää turhaan, mutta ehkä se säikähti jotain..? Ehkä se ois räyhännyt pitempään, kauemmin, koko ulkona olo ajan, jos tuossa lähellä ois ollut joku auto jossa ihmisiä?
Mä en voi nyt hysterisoitua, mun on pakko pitää pää kylmänä. Jos se auto palaa pihaan tai joku ihminen tulee pihaan, koira ilmoittaa siitä. Kukaan ei pääse mua yllättämään täältä sisältä niin, etteikö koira siihen reagois. Tänne ei käytännössä pääse hiljaa, joko on tultava koiran ohi ja aiheutettava kauhea rähinä tai sitten on hommattava tikkaat ja hajotettava ikkuna ja tultava metelillä sisään.

Lapset nukkuu ylhäällä, mä alhaalla. Jos mä menisin nyt muuttamaan tätä nukkumisjärjestelyä, lapset alkais ihmettelemään ja etenkin tuo teini pelkäämään entisestään (se sama joka sanoi että auto jäi tuonne tielle, ja jolle kerroin että ex on täällä jossain samoilla suunnilla ehkä). Joten mun on oltava niinkuin kaikki ois ok, en halua pelotella lapsia.

Mä otan kännyn, auton avaimet, lompakon ja taskulampun sekä jotain terävää, puukon tai sakset yöpöydälle ja yritän nukkua.

Voi olla että koira jollekin jänikselle haukkui.
Mä en ole aiemmin pelännyt täällä koskaan, en ennenkuin nyt kun kuulin että ex on ehkä täällä jossain. Oikeasti siis kukaan ei tiedä missä se liikkuu, mutta poliisi epäilee sen olevan jossain näillä main. Mulla on ollut ihan turvallinen olo täällä, koira on ollut ilmoittamassa aina vieraat. Nyt mä en vaan enää tiedä, voinko luottaa että koira myös suojelee eikä vain vahdi.. aiemmin on riittänyt pelkkä vahti.

Mä uskon, että tuolla ei ole enää ketään. Naapurin pihassa on ollut valot jo jonkin aikaa, jos tuolla tiellä ois joku auto, se ois häiriintynyt jo tuosta naapurin valoista.

Mä lupaan, että soitan heti poliisille jos vähänkään tuntuu siltä. Mutta en tee sitä nyt vielä. Sitäpaitsi.. poliisin tulo tänne kestää minimissään puol tuntia, joten.. :/ Mut mä oon ihan turvassa täällä, mulla on koira ja puukot ja korkeat ikkunat. Ja auto ulko-oven vieressä.. Ei se tule tänne.

Mua pelottaa sun puolestasi. Ja ymmärräthän että kyse ei ole vain tästä illasta/yöstä vaan koko sun loppuelämästä. Miten jatkuvan pelon kanssa voi elää?

Ymmärrän. Mä en vaan haluais enää muuttaa. Mä toivon, että ex katoais oikeasti, lopullisesti, ja tää asia ratkeais sillä. Tai että se törttöilis niin että joutuis linnaan tai ehkä jopa jotain joka tekis sen ihmisen elämästä lopun. Pahasti sanottu mut niin se on.
Ja ennenkuin mulla on yksinhuoltajuus, mun on turha muuttaa. Se löytää mut halutessaan lasten nimillä. Sitten kun mulla on yksinhuoltajuus, voin muuttaa meidän kaikkien nimet ja puolestani kadota. Sitä ennen muutto on aivan turhaa.

Ja ei, tää ei todellakaan ole provo. Oliskin. :(

Ei siellä ketään enää ole. Koiras olisi luultavasti jatkanut murinaa, jos olisi. Taitaa olla parasta hommata koiran lisäksi mies silti :). Nyt tosiaan yrität rauhoittua, ja mennä nukkumaan. Mielikuvitus tekee temput herkästi pimeällä, päivällä kaikki näyttää taas ihan toiselta!

Koira voi myös reagoida siihen, että sä olet peloissasi ja hermostunut. Silloin se saattaa helpommin räyhätä olemattomillekin "möröille." Munkaan mielestä ei olisi ihan tyhmä ajatus soittaa poliisille ja selittää tilanne, sen jälkeen on heidän vastuullaan punnita onko paikalle syytä lähteä käymään vai ei. Mutta ei sinne hätäkeskukseen soittamista kannata pelätä, voi tulla parempi olo vaikka soittaisitkin sinne "turhaan."

[QUOTE="jjj";22067785]Ei siellä ketään enää ole. Koiras olisi luultavasti jatkanut murinaa, jos olisi. Taitaa olla parasta hommata koiran lisäksi mies silti :). Nyt tosiaan yrität rauhoittua, ja mennä nukkumaan. Mielikuvitus tekee temput herkästi pimeällä, päivällä kaikki näyttää taas ihan toiselta![/QUOTE]

Niin mäkin luulen.
Saiskohan semmoisen miehen jos heti huomenna tänne jostain..? Ihan tyhmää ettei aviomiespalvelusta voi vuokrata itselleen pelkkää yöaviomiestä :D

Mutta joo.. pakko yrittää mennä nukkumaan. Huomenna ois työpäivä. Kiitos myötäelämisestä. Yritän nyt olla oikein rohkea ja lopettaa tän pelkäämisen.
Hyvää yötä.

Oletko se sama joka pari päivää sit puheli että exä on kadonnut. Tililtä on nostettu rahaa ja sillon poliisi sano että voi olla huumeisiin sekaantunut ja että on ollu havaintoja että liikkuu sielläpäin.

Etkö ole saamassa yksinhuoltajuutta, toivottavasti elämäsi helpottuu silloin ja pian. Mutta jos et ole exästäsi kuullu 2kk, niin ei se siellä pihatiellä nyt varmaankaan ole.

Jos oikeasti on sellainen mahdollisuus, että pimeällä pihatiellä vaanii huumehöyryinen ja vaarallinen ex-mies kostonhimoissaan, niin kannattaisi soittaa poliisille.

Ei yksi nainen, vaikka olisi kuinka puukolla varustautunut ja nukkuisi autonavaimet tyynyn alla, pysty pelastamaan itseään ja nukkuvia lapsiaan jos sellainen hullu päättää tulla seinän läpi. Etenkin kun asutte paikassa, missä ei ole naapureita kuulemassa ja auttamassa.