Joku yritti tulla meidän pihaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tais tulla uneton yö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tais tulla uneton yö

Vieras
Pakettiauto, oli jo tulossa, mutta pysähtyi ja peruutti pois, kun näki mun auton oven edessä. Normaalisti pidän autoani vähän syrjemmässä. Asun päättyvän yksityistien päässä, joten tyyppi ei ihan muuten vaan ois tänne ollut tulossa.
Nyt pelottaa.
Ei muuten, mutta väkivaltainen exäni kuulema liikkuu taas näillä main. Jos se on aineissa, se voi tehdä mitä vain.

Koira on kuistilla, haukkuu kyllä jokaisen vieraan mutta ei siitä suojelijaksi taida olla..

Mä en ole varma lähtikö auto kokonaan pois, vai peruuttiko vain tuonne ja jäi kytikseen. Ulkona on pillkopimeää, en näe mitään. Asutaan maalla.

Tytär väittää, että se auto ei lähtenyt minnekään, sammutti vain valot. Pitäiskö mun päästää koira ulos vapaana, se kyllä haukkuis jos tuolla joku ois?

[QUOTE="hui";22067212]Onko mies kotona? Ovet ainakin kunnolla lukkoon ja verhoja ikkunoiden eteen. Yöksi jättäisin parit lamput palamaan.[/QUOTE]

Ei ole, oon yh. Ovet on lukossa, murtosuoja onneksi asennettiin perjantaina ulko-oveen kun sain exästä kuulla.

Pliis, kertokaa pian kannattaako mun päästää koira pihalle vai ei? Saisin ainakin varmistuksen siitä, onko siellä joku vai ei. Toisaalta jos on, en välttämättä saa enää koiraa sisälle :/

Lapset 6-14. Ei tänne kukaan enää tähän aikaan lähde. Päivänvalon aikaan tästä näkis suoraan tuohon pihatielle, mutta näin pimeällä mä en todellakaan näe onko sitä autoa siinä vielä vai ei. Miks kukaan ois niin sairas, että jäis kytikselle tuonne..? Mitä se odottaa?

Päästä koira ulos. Ota joku kinkunsiivu houkuttimeksi niin saat sen vielä sisään tämän vuorokauden puolella.

Voitko vielä tähän aikaan soittaa jonkun kylään tarkastamaan tilannetta?

[QUOTE="hui";22067278]Mä antaisin koiran olla sisällä tai kävisin itse koiran kanssa pyörähtämässä pihalla ja koira hihnassa.[/QUOTE]

Mua pelottaa mennä tuonne pimeälle pihalle. Meidän pihavalo on sellainen, että se pysyy niin kauan pimeenä että joku astuu siihen kenttään tai siihen. Eli tiedän heti jos joku lähestyy ulko-ovea. Samoin tiedän että jos joku nousee portaita, koira alkaa haukkumaan. Mutta jos tuolla pihatiellä on joku auto, niin ei koira sano mitään. Ei se siihenkään reagoinut, kun se auto kävi puolessa välissä ja peruutti pois. Mä haluaisin vaan saada tietää, että menikö se oikeasti pois vai jäikö se tosiaan tuonne tien varteen.

Lähimmät tutut asuu reilun puolen tunnin ajomatkan päästä, joten en viitsi soittaa vain ajamaan pihalle..

Jos uskaltaisin, voisin tietysti itse hypätä autoon ja peruuttaa sen niin, että näkisin pitkät päällä tuon tien.. en tiedä uskallanko.

millainen se ex on? onko uhannut teitä/sinua jotenkin? onko lasten isä?

päästäisin koiran, kai koira haukkuu jos auto on siellä ja tulee takaisin jos komennat? jos auto on siellä soittaisin hätäkeskukseen ja kysyisin apua ja kertoisin exästä.

Kuulostaa pelottavalle, mutta se saattoi olla joku harhaan ajanutkin. Jos on päättyvä tie, niin missä muualla se olis voinut kääntyä, kun siellä? Jos se luuli, että tie jatkuu?

Tarkkaile tilannetta. Onko ulkovaloa, minkä voi laittaa päälle? Jos siellä joku on ja epäilyttää, soita poliisi. Partio voi käydä tsekkaamassa tilanteen.

Ehkä mä meen kuistille, koitan tiirailla näenkö mitään. Ja ehkä mä päästän koiran ulos vapaana.
Pelottaa...

Ja tää meidän pihatie on sellainen, ettei tänne voi vahingossa ajaa. Menee tavallaan toisen pihan "läpi" niin ettei tänne löydä kuin tarkoituksella..

Itse soittaisin hätäkeskukseen, ihan vaan oman mielenrauhan takia.

Asuttiin joskus muinoin maaseudulla päättyvän yksityistien päässä ja ihmeteltiin kun ilta-aikaan pihassa kävi välillä kääntymässä autoja. Vasta myöhemmin tajuttiin että rallikuskit kävi etukäteen kattomassa reittejänsä ja eksyi vahingossa meidän pihaan, eli jutulle voi olla ihan luonnollinenkin selitys :)

Siis joku aineissa ollessaan vaarallinen ja sekopäinen eksä on mahdollisesti kytiksessä tontin nurkalla ja sinä olet siellä pienten kanssa itseksesi? Minusta sinun pitää soittaa sinne hätäkeskukseen, selvittää tilanne, antaa osoite ja pyytää partio käymään. Ihan jo niiden lastesi turvallisuuden takia.

En mä halua soitella minnekään hätäkeskukseen vaan siksi, että mua pelottaa.. Naapurin pihassa näkyy olevan valot, mä en usko että se pakettiauto on tuolla. Tai ainakaan ihan lähellä. Mun on pakko vaan ajatella, että se oli joku muu, sattumaa tai jotain. Eihän tästä mitään tule, että en uskalla kotonani olla :/
Pakko luottaa koiraan, se ilmoittaa kyllä jos joku tulee. Onneksi ikkunat on sen verran korkeella, että ihan helpolla tänne ei tulla. Paitsi jos se joku tajuaa tulla kellarin kautta. Pitäisköhän käydä pönkkäämässä se ovi.
Ja auton avaimet ja kännykän otan yöksi viereeni. Jos tulee jotain, olen valmistautunut.
Ja voin luvata, että jos joku auto tulee pihaan ja pysähtyy siihen, soitan samantien poliisit.

[QUOTE="Alkup.";22067471]En mä halua soitella minnekään hätäkeskukseen vaan siksi, että mua pelottaa.. Naapurin pihassa näkyy olevan valot, mä en usko että se pakettiauto on tuolla. Tai ainakaan ihan lähellä. Mun on pakko vaan ajatella, että se oli joku muu, sattumaa tai jotain. Eihän tästä mitään tule, että en uskalla kotonani olla :/
Pakko luottaa koiraan, se ilmoittaa kyllä jos joku tulee. Onneksi ikkunat on sen verran korkeella, että ihan helpolla tänne ei tulla. Paitsi jos se joku tajuaa tulla kellarin kautta. Pitäisköhän käydä pönkkäämässä se ovi.
Ja auton avaimet ja kännykän otan yöksi viereeni. Jos tulee jotain, olen valmistautunut.
Ja voin luvata, että jos joku auto tulee pihaan ja pysähtyy siihen, soitan samantien poliisit.[/QUOTE]

Käy ihmeessä!