Joku varmasti tietää mitä nämä veripilkut käsissä ovat (kuva)

Neuvokaa naista mäessä! Mitä nämä veripilkut on mun ihossa? Kuvassa olkavarsi joissa pilkkuja on eniten mutta myös muualta näitä löytyy. Näitä on ollut mulla useamman vuoden mutta nyt raskauden aikana niitä tulee lisää selkeästi. Neuvolan terkat ja lääkäri vaan hymisee että ei toi vakavalta näytä, mitä lie ovat. Hmm, joo. En mä tässä vakavaa sairautta pelkääkään vaan sitä että oon kohta ihan pilkkunen! :O Iho on jonkin verran kuiva, talvisin satunnaista atooppisuutta löytyy. Voiko näitä ehkäistä jollain? Tai jopa saada pois? Kuva on vähän hassun värinen kun sääsin kontrastia että sain pilkut paremmin esiin. Isoimmat vähän koholla ihosta ja pienimmät tuntuvat tasaisilta..
:) katso liitettä 19570
 
Elov.
Mulla hauiksissa samanlaisia. Minäki niitä ihmetellyt useamman vuoden.. Raskauksien aikana mullekin tullut. Mulla ei oo levinny noista käsivarsista mihinkään. Oon ajatellu seurata katoaako kun raskauksista tarpeeks kauan aikaa..
 
Jotenkin muistaisin että nämä on lähteny riehaantumaan sen jälkeen kun hoikat ajat oli ohi. Olen nyt viidessä vuodessa kerryttänyt 20kg painoa, ennen olin sikalaiha. Muualla kehossa nää on selkeämpiä mutta harvemmassa, käsivarret on tuommoset tiheessä pilkussa olevat. Törkeän rumia :(
 
Pilkkukäsi
Mulle on tullut aivan samanlaisia muutaman vuoden aikana, käsivarsiin. Kun niitä raaputtaa, häviävät hetkeksi ja tulevat uudestaa. Eli siis ihan kuin verisuonen pää olisi auki. Lääkärit ei ota mitään kantaa. Luomia nää ei ole, kun ovat "elossa".
 
mitä ne on?!
Alkuperäinen kirjoittaja mitä ne on?!;29904752:
Voi olla. Ovatko nuo pysyviä? Nämä ovat olleet nyt ainakin viisi vuotta jo ennallaan. Valitettavasti...
Niin ja siis nämä ovat hyvin hyvin pieniä, mutta niitä on paljon. Kirkkaanpunaisilta, pieniltä neulanpistämiltä näyttävät.
 
"kiki"
Kirsikkaluomi on keski-ikäisten ja vanhusten luomi, joita on erityisesti naisilla vartalossaan tai raajoissaan. Se on kirkkaanpunainen, muutaman millimetrin, suurimmillaan noin puolen senttimetrin läpimittainen ja kohoaa hieman ihosta. Kirsikkaluomea ei tarvitse hoitaa millään tavalla. (Lähde http://www.terveyskirjasto.fi)
 
mitä ne on?!
[QUOTE="kiki";29904771]Kirsikkaluomi on keski-ikäisten ja vanhusten luomi, joita on erityisesti naisilla vartalossaan tai raajoissaan. Se on kirkkaanpunainen, muutaman millimetrin, suurimmillaan noin puolen senttimetrin läpimittainen ja kohoaa hieman ihosta. Kirsikkaluomea ei tarvitse hoitaa millään tavalla. (Lähde Terveyskirjasto - Duodecim)[/QUOTE]

Minun luomiini verrattuna nuo ovat tuhottoman isoja. Nämä ovat millimetrin luokkaa, pienempiä kuin nuo kuvassa näkyvät pisamat, näkyvät vain selkeästi valkoisesta ihosta. Ja ikääkin oli näiden ilmaantuessa vähän päälle 20v.. Koskaan aikaisemmin ei niitä ollut. Enkä kortisonia ole sen jälkeen saanut, niin en tiedä tulisiko niitä lisää jos joutuisin ottamaan.
 
minullakin
Saako kysyä kuinka moni teistä pilkullisista polttaa tupakkaa? Ääreisverenkierron ongelmathan liittyvät tupakointiin - pohdin vaan onko näillä jokin yhteys.
Minulle lääkäri on sanonut noiden pilkkujen olevan hiusverisuonten purkaumia. Ja minullekin ne ovat ilmestyneet raskausaikana - osa vaalenee vuosien myötä, mutta raskausaikana lisääntyvät merkittävästi ja ongelma-alueena on nimenomaan vasen käsivarsi ja rintakehä, oikealla puolella pilkkuja ei ole.
 
mitä ne on?!
Saako kysyä kuinka moni teistä pilkullisista polttaa tupakkaa? Ääreisverenkierron ongelmathan liittyvät tupakointiin - pohdin vaan onko näillä jokin yhteys.
En polta. En myöskään käytä alkoholia. Ääreisverenkierto on kyllä huono, mutta minulla pilkkuja on ihan kaikkialla, ei pelkästään kylmiltä tuntuvilla alueilla. Tai oikeastaan niillä on vähiten noita pilkkuja. Eniten on rintakehässä, tisseissä, olkapäissä/olkavarsissa, niskassa ja kasvoissa. Ja viisi vuotta ovat olleet täysin ennallaan. Olin kyllä pahasti turvoksissa kun ne tulivat. Kiitos tästä tiedosta!
 
Mulleki on raskauksien jälkeen tullu tollasia. Eniten on vasemmassa kädessä, muutamia myös oikeassa kädessä ja jalassa + rintakehässä. Osa ensimmäisenä tulleista on kyllä muuttunu tavallisiksi luomiksi, osa pysyny ennallaan. Mitäpä lienevät. Neuvolassa tai lääkärissä en oo koskaan sanonu niistä mitään.
 
vierass
Pysyvätkö ne pienemmät aina tasaisesti paikallaan vai häviävätkö välillä ja tulevat uudestaan? Jos tekevät tuota, niin voivat olla ihan verenpurkaumia, joita tulee raapiessa, jotain painavaa kantaessa, joka hiertää hieman samalla jne.
 
Edina ap
Minäkään en polta, en ole koskaan polttanutkaan. Mulla muuten on säärissä, varsinkin vasemmassa tosi törkeitä hämähäkkiverisuonia! Ja nekin raskausaikana on levinnyt ja lisääntynyt tosi selkeesti. Se kuulemma sukurasitetta osittain. Voiskohan noi liittyä toisiinsa? Täytän 29v ja näytän mummolta, jes!
 
Pertszza
Noita palleissa, tai sellaisia veripilkkuja, kullin varressakin. Joskus puristelen ne hengiltä ja katoavat. palleissa varmaan ainakin 20. Ja ihan oikeesti. Verta tirskahtaa vähän, mut muutaman päivän päästä ovat poissa. En usko et on vaaraa.
 

Yhteistyössä