Joku oikeesti suuttuu, jos on eroteltu tyttöjen ja poikien teemat?! :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mehukatti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sori, mutta mitä kamalaa siinä on jos tytöt on tyttömäisiä ja pojat poikamaisia? Mitä iloa jostain sukupuolineutraalisuudesta on?

Saa olla mitä haluaa. Tarkoitushan nimenomaan on ettei kaikkien tarvitse olla samanlaisia, ei edes tyttöjen tai poikien keskenään.

On ikävää, jos kokee ettei muitten ihmisten mielipiteiden vuoksi voi tehdä/olla jonkinlainen (tietysti lain rajoissa). Itse olen aina ollut hyvin naisellinen ulkoisesti hameineni, korkokenkineni ja pitkien hiuksineni, mutta olen myös lapsesta saakka inhonnut nukke- ja prinsessaleikkejä, pelannut bilistä ja futista, ajanut eri moottorivekottimilla ja tykännyt luonnontieteistä.

Sori, mutta mitä kamalaa siinä on jos tytöt on tyttömäisiä ja pojat poikamaisia? Mitä iloa jostain sukupuolineutraalisuudesta on?

No kato ku ihmiset syntyessään ei ole tyttöjä ja poikia, eikä oikeestaan ees ihmisiä, vaan olentoja ja silleen ne kuulus kasvattaakin. Sit ne saa itse kasvaessaan päättää onko possuja, kanoja vai kukkoja.

No kato ku ihmiset syntyessään ei ole tyttöjä ja poikia, eikä oikeestaan ees ihmisiä, vaan olentoja ja silleen ne kuulus kasvattaakin. Sit ne saa itse kasvaessaan päättää onko possuja, kanoja vai kukkoja.

Eli tällä tavoin kärjistettyjä lapsi ei ole tyttö mikäli ei löydä mieluisaa teemaa oikeasta kategoriasta?

Vaikka biologia, nimi, vaatetus ja identiteetti sanoisi mitä, niin et ole tyttö, jos et pidä vaaleanpunaisesta?

[QUOTE="...";27191737]Kyse on siitä, että a) tuo tyttömäinen ja etenkin poikamainen on niin ahtaasti määritelty ja b) ne jotka eivät halua olla perinteisessä mielessä "tyttömäisiä ja poikamaisia" on mahdotonta olla törmäämättä ympäristön painostukseen siitä, millaisia heidän "oikeasti" pitäisi olla.[/QUOTE]

Nyt kun tuo mainos on saatu pois, niin pinkin synttärisetin myynti poikien synttäreille varmasti kasvaa exponentiaalisesti. Älkää ikinä lopettako! Teette arvokasta työtä. Kuka väitti, että hyvinvointivaltio on valmis!!

[QUOTE="Sipsi";27191825]Nyt kun tuo mainos on saatu pois, niin pinkin synttärisetin myynti poikien synttäreille varmasti kasvaa exponentiaalisesti. Älkää ikinä lopettako! Teette arvokasta työtä. Kuka väitti, että hyvinvointivaltio on valmis!![/QUOTE]

Samalla tavoin kuvattiin aikoinaan lukutaitoisia naisia.

Ehkä jo alle sadan vuoden päästä ollaan iloisia siitäkin, että jotkut jaksoivat metelöidä myös kuvanlukutaidosta, vaikka se nyt ehkä tuntuukin pikkuasialta. Niin on yllättävän moni asia aluksi tuntunut.

Ei se ole sivurooli jos antaa mimmin sählätä ja karauttaa lopulta paikalle pelastamaan tilanteen. Mut toisaalta, jos ne molemmat olis pääroolissa niin mitä siitä tulisi? Päärooleja taitaa olla kaikkiaan vain yksi kappale. Oli sitten prinssejä tahi printsessoja.

Muistaakseni omassa lapsuudessa oli juuri noin. :)

Tosin nykyään voisi prinsessakin yhtälailla karauttaa paikalle pelastamaan prinssin ilkeän velhon luota. Eihän prinsseillä ja prinsessoilla ole muuta eroa kuin sukupuoli?

Alkuperäinen kirjoittaja ÄÄÄÄHHHH;27191646:
Entä jos helvetti tykkää olla tyttö ja tykkää tyttöjen jutuista ja niistä perkeleen pinkeistä pitseistä ja ja siitä, että saa olla tyttö ja tehdä tyttömäisiä juttuja? Ai mutta sehän on kasvatuksella aikaansaatu juttu ja siksi epätosi ja oikeasti pienenä halusin vaan leikkitraktorin mutta isi ei ostanut. Niin ja se on huonompaa, koska on tyttömäistä (mukafemakot, kasvattakaa itsetunto).

Tottakai saa tykätä pinkeistä pitseistä ja siitä, että saa olla tyttö ja tehdä tyttömäisiä juttuja. Mutta OLEELLISTA ON SE, ETTEI OLE YHTÄ TAPAA OLLA TYTTÖ.

Esim. minä ilmeisesti mielestäsi muka femakko, tykkään pukeutua pitsisiin alusvaatteisiin, käytän mielummin hameita kuin housuja ja minulla on pitkä tukka, korkeat korotkin ovat mieleeni. Sen sijaan KUKAAN ei tule sanomaan minulle, etten voi tehdä jotain asiaa, siksi että olen nainen. Naisvaltaiset hoiva-ammatit ovat minulle kauhistus, ja mielestäni miehellä ja naisella on tasa-arvoiset roolit kotona.

Minusta minulla nimenomaan on itsetunto, itsetunto olla juuri se mitä olen.

[QUOTE="Sipsi";27191825]Nyt kun tuo mainos on saatu pois, niin pinkin synttärisetin myynti poikien synttäreille varmasti kasvaa exponentiaalisesti. Älkää ikinä lopettako! Teette arvokasta työtä. Kuka väitti, että hyvinvointivaltio on valmis!![/QUOTE]

Ja parempi vaihtoehtoko olisi se, että antaisi asioiden vain olla?

Jupisisi hiljaa itsekseen ja valittaisi täällaisilla palstoilla ja syyttelisi milloin ketäkin, mutta ei kuitenkaan itse edes yrittäisi tehdä mitään asian eteen. Sekö oikeasti olisi parempi vaihtoehto?

Kuule sinäkin istuisit tälläkin hetkellä turpa rutussa laittamassa miehellesi iltapalaa, vailla mitään mahdollisuuksia koulutuksieen, työhön tai mihinkään kodin ulkopuoliseen elämään, jos kaikki olisivat sinun kaltaisia marisijoita, jotka eivät osaltaan ole valmiita tekemään edes sitä pientä panosta kehityksen eteen.

Niin kauan, kun 99% tyttö/poika -jaottelun kannattajista ei edes ymmärrä, mitä termillä sukupuolineutraalius (eli käytännössä usein sukupuolisensitiivisyys) tarkoitetaan, on turha yrittää näköjään aiheesta keskustella kovin hedelmällisesti. Google auttaa, mutta voin avata asiaa sen verran, että kyse EI ole sukupuolen kieltämisestä tai piilottamisesta. Päämäärä ei myöskään ole pukea kaikkia lapsia juuttisäkkiin erojen hälventämiseksi. Tämä tiedoksi tuskaanne lievittämään.

[QUOTE="...";27192068]Ja parempi vaihtoehtoko olisi se, että antaisi asioiden vain olla?

Jupisisi hiljaa itsekseen ja valittaisi täällaisilla palstoilla ja syyttelisi milloin ketäkin, mutta ei kuitenkaan itse edes yrittäisi tehdä mitään asian eteen. Sekö oikeasti olisi parempi vaihtoehto?

Kuule sinäkin istuisit tälläkin hetkellä turpa rutussa laittamassa miehellesi iltapalaa, vailla mitään mahdollisuuksia koulutuksieen, työhön tai mihinkään kodin ulkopuoliseen elämään, jos kaikki olisivat sinun kaltaisia marisijoita, jotka eivät osaltaan ole valmiita tekemään edes sitä pientä panosta kehityksen eteen.[/QUOTE]

Minkä kehityksen? Kertoo aika huonosta itsetunnosta, että ei arvosta tyttöjen pinkkejä synttäreitä.

[QUOTE="poikia3";27191882]Tottakai saa tykätä pinkeistä pitseistä ja siitä, että saa olla tyttö ja tehdä tyttömäisiä juttuja. Mutta OLEELLISTA ON SE, ETTEI OLE YHTÄ TAPAA OLLA TYTTÖ.

Esim. minä ilmeisesti mielestäsi muka femakko, tykkään pukeutua pitsisiin alusvaatteisiin, käytän mielummin hameita kuin housuja ja minulla on pitkä tukka, korkeat korotkin ovat mieleeni. Sen sijaan KUKAAN ei tule sanomaan minulle, etten voi tehdä jotain asiaa, siksi että olen nainen. Naisvaltaiset hoiva-ammatit ovat minulle kauhistus, ja mielestäni miehellä ja naisella on tasa-arvoiset roolit kotona.

Minusta minulla nimenomaan on itsetunto, itsetunto olla juuri se mitä olen.[/QUOTE]

Ei, etkä ole, koska mukafemakot ovat niitä, jotka haluavat tasapäistää (=tehdä naisista samanlaisia kuin miehet), ja tämä tehdään tasa-arvon nimissä. Sen sijaan voisi vaatia arvostusta myös niille perinteisesti naisille kuuluneille asioille, mutta niillepä mukafemakot eivät anna yhtään sen enempää arvoa kuin pahimmat sovinistimiehetkään.
Eikä ole yhtä tapaa olla tyttö, mutta kyllä se läpi paistaa näistä kirjoituksista, että on parempi olla poikatyttö.

Alkuperäinen kirjoittaja ÄÄÄÄHHHH;27192921:
Ei, etkä ole, koska mukafemakot ovat niitä, jotka haluavat tasapäistää (=tehdä naisista samanlaisia kuin miehet), ja tämä tehdään tasa-arvon nimissä. Sen sijaan voisi vaatia arvostusta myös niille perinteisesti naisille kuuluneille asioille, mutta niillepä mukafemakot eivät anna yhtään sen enempää arvoa kuin pahimmat sovinistimiehetkään.
Eikä ole yhtä tapaa olla tyttö, mutta kyllä se läpi paistaa näistä kirjoituksista, että on parempi olla poikatyttö.

Mitä se sitten hyödyttää, jos mukafemakko arvostaa ihmisiä, jotka huoltavat muita ihmisiä? jaksavat laittaa ruokaa alkeista saakka, tekevät kotitöitä 10 tuntia vuorokaudessa, tekevät sen lähes olemattomilla tuloilla?

Mitä se hyödyttää jos mukafemakko arvostaa ihan helkutisti hyvyyttä kauneutta ja kohtuullisuutta? vanhoja antiikin hyveitä? Barbileffoja, joissa ihmiset ovat hyviä eivätkä ivallisia ja ilkeitä ja pahoja. On selkeästi hyvä ja paha.

Mitä ihmettä se hyödyttää, kun eihän kukaan muu arvosta ja femakkoja on vähän. Kaikki muut arvostavat rahaa. Ja rahaa saa vain töistä, joita miehet ovat tehneet perinteisesti.

Mitä se sitten hyödyttää, jos mukafemakko arvostaa ihmisiä, jotka huoltavat muita ihmisiä? jaksavat laittaa ruokaa alkeista saakka, tekevät kotitöitä 10 tuntia vuorokaudessa, tekevät sen lähes olemattomilla tuloilla?

Mitä se hyödyttää jos mukafemakko arvostaa ihan helkutisti hyvyyttä kauneutta ja kohtuullisuutta? vanhoja antiikin hyveitä? Barbileffoja, joissa ihmiset ovat hyviä eivätkä ivallisia ja ilkeitä ja pahoja. On selkeästi hyvä ja paha.

Mitä ihmettä se hyödyttää, kun eihän kukaan muu arvosta ja femakkoja on vähän. Kaikki muut arvostavat rahaa. Ja rahaa saa vain töistä, joita miehet ovat tehneet perinteisesti.

Vastaus kysymyksiisi löytyy viimeisestä kappalestaasi.

Alkuperäinen kirjoittaja ÄÄÄÄHHHH;27193023:
Vastaus kysymyksiisi löytyy viimeisestä kappalestaasi.

En oikein ymmärrrä.

Halveksin naisia, jotka nuolevat miesten persettä. Tykätään muka niin formulasta, jääkiekosta ja kaikista miesten leikeistä.

Ja on jotenkin huonoa ja noloa tykätä prinsesssoista tai barbeista tai kauneudesta.

Mutta kun fakta vaan on, että ei noita kukaan muu arvosta. Varsinkin suomessa pitää halveksia prinsessoja ja kotiäitejä, otka passaavat muita. Jossain italiassa vanhat naiset passaavat perhettään mutta heitä arvostetaan siitä. Suomessa kukaan ei jaksa passata ketään. ei siitä saa arvostusta. arvostus on rahaa. vain rahaa arvostetaan.

Itse arvostan prinsessoja, hyvyyttä, kauneutta, kohtuullisuutta, tiedän että paljon raskaampaa kuin käydä 8 tuntia jotai autoa rassaamassa on passata muita. 50 vuotta lyödä 5 kertaa päivässä sapuskaa pöytään ja huolehtia että ei huku paskaan.. Pidn itseänni feministinä.

Mutta jos toisten arvostusta haluaa niin kyllähän se pakko on noita miesten töitä tehdä.

En oikein ymmärrrä.

Halveksin naisia, jotka nuolevat miesten persettä. Tykätään muka niin formulasta, jääkiekosta ja kaikista miesten leikeistä.

Ja on jotenkin huonoa ja noloa tykätä prinsesssoista tai barbeista tai kauneudesta.

Mutta kun fakta vaan on, että ei noita kukaan muu arvosta. Varsinkin suomessa pitää halveksia prinsessoja ja kotiäitejä, otka passaavat muita. Jossain italiassa vanhat naiset passaavat perhettään mutta heitä arvostetaan siitä. Suomessa kukaan ei jaksa passata ketään. ei siitä saa arvostusta. arvostus on rahaa. vain rahaa arvostetaan.

Itse arvostan prinsessoja, hyvyyttä, kauneutta, kohtuullisuutta, tiedän että paljon raskaampaa kuin käydä 8 tuntia jotai autoa rassaamassa on passata muita. 50 vuotta lyödä 5 kertaa päivässä sapuskaa pöytään ja huolehtia että ei huku paskaan.. Pidn itseänni feministinä.

Mutta jos toisten arvostusta haluaa niin kyllähän se pakko on noita miesten töitä tehdä.

Olet aivan oikeassa. Ja se on perseestä.

Niin ja oikeesti kotityöt on raskaita lapsiperheessä, lastenhoito on raskasta duunia lapsiperheessä. Kyllä miesten pitää tehdä sitä yhtä paljon kuin naiset.
ja eihän se tapahdu jos vain tytöille myydän kotihoitoon liittyviä juttuja, nukkeja, jne. ja pojille riehumajuttuja ja autojuttuja.

ja tytöt muuten pitävät autojutuista vähintään yhtä paljon, törmäilyautoista, kaikesta ajamisesta, paljon enemmän kuin pojat.

Yhteistyössä