Minun "suuttumukseni" kohdistuu ennen kaikkea esim. kyseisen cittarin luokitteluun, jossa prinsessanuket, tms. ovat "tyttöjen lelut" -nimisellä hyllyllä ja junaradat, tms. ovat "poikien lelut" -nimisellä hyllyllä. Miksi ei voi nimetä hyllyjä sen mukaan mitä siellä on, vaan ne pitää nimetä sen mukaan kuka kyseisellä hyllyllä olevilla leluilla saa yhteiskunnan mukaan leikkiä??? Sama koskee monia muita kauppoja. Tai sitten se vaatteiden luokittelu. Meillä kummatkin lapset rakastavat kirkkaita värejä, mutta "poikien vaatteet" hyllyt notkuvat mustaa ja tumman sinistä. Niin, humasinko jo sanoa kuinka paljon vihaan tuota värien sukupuolikoodittamista... ARGHHHHHH!
Mutta taidan siinä mielessä olla itse poikkeuksellisen kasvatuksen saanut tyttö, että lapsuudessa minulta vaadittiin aivan samalla lailla tiskien tiskaamista siinä missä auton renkaiden vaihtamista. Koulussa sain kärsiä siitä, etten osannut olla "tyttö". Vasta kun lukiossa jouduin luokalle jossa oli pelkästään tyttöjä, en enää ollut häirikkö, vaan sain olla oma itseni. Olin saanut tyttöluokassa sen "pojan" roolin ja pojathan saavat tunnetusti ilmaista mielipiteitään ja ottaa tunnin kulkuun aktiivisesti osaa.