Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja piina:Mä kyl ymmärrän, että tuetaan erikulttuureja, mutta jokavuosi yhteen hameeseen satoja euroja :headwall: Ihan mielenkiinnosta kysyisin, jos täällä olisi tietäviä, että maksetaanko saamelaisille vaateavustuksia tai jotain muita henkilökohtaisia avustuksia?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja piina:Mä kyl ymmärrän, että tuetaan erikulttuureja, mutta jokavuosi yhteen hameeseen satoja euroja :headwall: Ihan mielenkiinnosta kysyisin, jos täällä olisi tietäviä, että maksetaanko saamelaisille vaateavustuksia tai jotain muita henkilökohtaisia avustuksia?
Ei koska saamelaiset voivat puketua normaaleihin vaatteisiin, kansallispukua käytetään melko harvoin. Romaninaiset taas käyttävät kansanpukua päivittäin.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ihan samalla tavalla romanikin voi pukeutua tavallisiin vaatteisiin! Saamelaisten kulttuuriin on iät ja ajat kuulunut perinteinen saamelainen vaatetus. Vieraantuminen tästä ei tarkoita etteikö olisi saamelaisia jotka vieläkin käyttävät päivittäin saamelaista vaatetusta.
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:Mun muistaakseni se menee just niin, että jos valitsee romanipuvun, niin paluuta entiseen ei ole eli sitä kannetaan sitten loppuikä? Enkä yhtään ihmettele pukujen hintaa, niihin menee ihan mukavasti kangasta...
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:Mun muistaakseni se menee just niin, että jos valitsee romanipuvun, niin paluuta entiseen ei ole eli sitä kannetaan sitten loppuikä? Enkä yhtään ihmettele pukujen hintaa, niihin menee ihan mukavasti kangasta... Musta tuo 400? vuodessa ei todellakaan ole mikään paha hinta, jos ajattelee sitä, miten paljon ihmiset huijaa ja kinuaa sossusta rahaa mitä ihmeellisimmillä verukkeilla. Menis nekin ihmiset töihin, jotka siellä luukulla alvariinsa juoksevat![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ei ketään pakoteta käyttämään romanipukua vaikka olisi valinnan tehnytkin! Siitäkin voi erota! Ja romanit ostaa pukuihinsa kankaat mm. Dubaista, kymmeniä kiloja tuovat kerralla kangasta (ja huijaavat vielä niin ettei ylipainomaksujakaan tule, piilottelevat käsimatkatavaroita yms)
Kankaat saavat todella edullisesti ja ylihintaan "ostavat" jotta saavat hamerahat sossusta.
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:No, oli siihen erillinen tuki tai ei, niin joka tapauksessahan ne niiden kuteet maksetaan. Ihan niinkun asunnot, ruuat ja autotkin.
Paitsi tietysti niillä (harvoilla) jotka töissä käy.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja piina:Mä kyl ymmärrän, että tuetaan erikulttuureja, mutta jokavuosi yhteen hameeseen satoja euroja :headwall: Ihan mielenkiinnosta kysyisin, jos täällä olisi tietäviä, että maksetaanko saamelaisille vaateavustuksia tai jotain muita henkilökohtaisia avustuksia?
Ei koska saamelaiset voivat puketua normaaleihin vaatteisiin, kansallispukua käytetään melko harvoin. Romaninaiset taas käyttävät kansanpukua päivittäin.
Alkuperäinen kirjoittaja piina:Juu, ei saamelaisen tarvitse uutta pukua ostaa vuosittan, jos käyttöä on vain muutaman kerran vuodessa, mutta onko heillä ylipäätään saada kulttuurinsa vuoksi henkilökohtaisesti avustuksia? Yleensä kun noi kulttuurikohtaiset avustukset käsittääkseni maksetaan yhteisöille/yhdistyksille, enkä ole koskaan aiemmin kuullut, että niitä voi saada henkilökohtaisiin tarpeisiin. :/