Joko talvirenkaat autossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Herra Majuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pari viikkoo ollu jo.
Nyt viimeeks tiistaina huomas yhes risteykses et porukalla on kesärenkaat. Valo vaihtu vihreeks ja jonon eka auto ei päässy mihikää siit kun sutii vaa. Valo kerkes taas punaseks ja tää vaa sutii. Oli just pahin aamuruuhka viel ja kylläpä muut autot tööttäili.
Oli tiet vähä kovasti jäässä ja liukkaat! Kun sitä lunta tuli niin mahottomasti ja kovin ja pakkaset päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Mulla vielä kesäkumit ja nastat laitan alle sitten vasta, kun on pakko

Milloin se pakko tulee? Kun huomaat joku aamu töihin lähtiessä että onkin lunta maassa ja kesärenkaat alla?

Sitä minäkin mietin. Ja se jonkun mainitsema paikallaan sutiminen ei vielä ole paha juttu, mutta jos ajaa jalankulkijan päälle tai toisen auton perään siksi ettei saanut autoa pysäytettyä, niin siinä käy jo huonosti. Tai jos ajaa ulos maantieltä (vielä pahempi: ajautuu vastaantulevien kaistalle ja törmää toiseen autoon).

Ei ole mikään ylpeilyn aihe että sinnittelee kesärenkailla mahdollisimman pitkään. Siinä on muidenkin henki pelissä kuin oma.

Milloin se pakko tulee? Kun huomaat joku aamu töihin lähtiessä että onkin lunta maassa ja kesärenkaat alla?
Joulukuun ensimmäinen.

Itse laitoin (laitatin) viikko siten alle tuliterät talvinakit.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:

Joulukuun ensimmäinen.

Itse laitoin (laitatin) viikko siten alle tuliterät talvinakit.

Joo tiedän kyllä että joulu, tammi ja helmikuu on pakollista talvirengasaikaa, mutta missäpäin Suomea talvi ja liukkaat ajoittuu vain noille kuukausille?

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Ei ole mikään ylpeilyn aihe että sinnittelee kesärenkailla mahdollisimman pitkään. Siinä on muidenkin henki pelissä kuin oma.

Mukava kuulla ketjun suurin viisaus naisen suusta. Jellonaisen. Grrrr...rauhhh!

Yhteistyössä