Joko SINÄ olet vähentänyt lihansyöntiäsi?

Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Etkö ole kuullut että se lämpeneminen onkin ihan huuhaata?
Totta.Maapallon ilmasto kulkee sykleissä, ennenkin on lämmennyt ja sitten taas kylmennyt. Joku tutkimus kertoi että ihmisen toimet on kuin pisara meressä tämän asian suhteen..
Ja miten joku voi uskoa että joku voisi ennustaa millainen keli on 100 vuoden päästä kun huomisenkin sään ennustaminen on välillä mahdotonta! :LOL: :LOL:
 
viksumpi
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Niin niin. Ihan sontaahan se, kun ei sovi sinun pirtaasi.
Etkö ole kuullut että se lämpeneminen onkin ihan huuhaata?
Timppa on jenkkifani. Pari maksettua jenkkitutkijaa sanoi ettei jenkkien tarvi vähentää päästöjä koska ilmastonmuutos on huuhaata niin Timppa uskoo kun tahtoo uskoa :D
TOSIN - heidän väitteensä todistettiin kiistatta vääriksi mutta se taisi jäädä Timpalta katsomatta ja lukematta.
 
....
Alkuperäinen kirjoittaja Kofeiinikatti:
Joo, en syö oikeastaan enää lainkaan lihaa. Mutta veikkaan, että minun tänne tuodut soijasuikaleeni ja muut kasvikset toiselta puolelta palloa aiheuttavat varmasti oman suikaleensa kasvihuonepäästöihin.
Aika pienen. Jos etelä-ameriikasta tuodaan kasvi tänne, niin se kuluttaa edelleen vähemmän kuin täällä valoilla ja lannotteilla viljelty.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Alkuperäinen kirjoittaja Kofeiinikatti:
Joo, en syö oikeastaan enää lainkaan lihaa. Mutta veikkaan, että minun tänne tuodut soijasuikaleeni ja muut kasvikset toiselta puolelta palloa aiheuttavat varmasti oman suikaleensa kasvihuonepäästöihin.
Aika pienen. Jos etelä-ameriikasta tuodaan kasvi tänne, niin se kuluttaa edelleen vähemmän kuin täällä valoilla ja lannotteilla viljelty.
Niin totta tuo. Mutta sen vielä lisään, että mikä määrä luontoa ja metsää tuhotaan ensin viljelmien vuoksi, jotta meidät saadaan syötettyä.
 
Syödään lähes päivittäin. Jotain sitä pitää syödä... :ashamed:
Saastuttaa se viljan kasvatuskin, ihan hirveitä myrkkyjä peltoon syyetään. Vielä kun se tehokasvatettu myrkkyvilja syötetään tehokasvatettaville elukoille... yöh. (Viljan syöntiä olen vähentänyt reilusti.. ;) )

Mielenkiintoista ois tietää tuossa liha-asiassa tehotuotannon päästöt verrattuna luomulihan tuotantoon.

Oon ehottanu tuolle ukolle, että pistettäis oma pieni kanala tuohon pihaan, saatais siitä luomumunia ja kunnollista, terveellistä kanan lihaa sillon tällön. Mut ei oo ota onkeen jostain syystä, vaikka luomulihaakaan ei (täälä ) kaupasta saa. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Alkuperäinen kirjoittaja Kofeiinikatti:
Joo, en syö oikeastaan enää lainkaan lihaa. Mutta veikkaan, että minun tänne tuodut soijasuikaleeni ja muut kasvikset toiselta puolelta palloa aiheuttavat varmasti oman suikaleensa kasvihuonepäästöihin.
Aika pienen. Jos etelä-ameriikasta tuodaan kasvi tänne, niin se kuluttaa edelleen vähemmän kuin täällä valoilla ja lannotteilla viljelty.
Mua epäilyttää näissä ulkomailta tuoduissa kasviksissa ja hedelmissä ne kaikki myrkyt. Homeenestot, säilyvyyttä parantavat, torjunta-aineet jne. Onhan niitä suomalaisissaki, mutta ehkä ulkomailta tuoduissa enempi... Jos luomuna saa ni hyvä, mut eipä täälä perähikiällä ainakaan saa ku paria hedelmää ja juuresta. :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Mua epäilyttää näissä ulkomailta tuoduissa kasviksissa ja hedelmissä ne kaikki myrkyt. Homeenestot, säilyvyyttä parantavat, torjunta-aineet jne. Onhan niitä suomalaisissaki, mutta ehkä ulkomailta tuoduissa enempi... Jos luomuna saa ni hyvä, mut eipä täälä perähikiällä ainakaan saa ku paria hedelmää ja juuresta. :(
EU:n sisällä uskon olevan suht saman tason, koska samat määräykset. Suomessahan lisäaineita ei käytetä mitenkään normaalia vähempää. Että sen varaan en laskisi. Sen sijaan etelämpänä kasvit ehkä kasvaa vähemmillä avuilla, kun siellä on valoa ja lämpöä enemmän?
 
Alkuperäinen kirjoittaja viksumpi:
Timppa on jenkkifani. Pari maksettua jenkkitutkijaa sanoi ettei jenkkien tarvi vähentää päästöjä koska ilmastonmuutos on huuhaata niin Timppa uskoo kun tahtoo uskoa :D
TOSIN - heidän väitteensä todistettiin kiistatta vääriksi mutta se taisi jäädä Timpalta katsomatta ja lukematta.
Ihme sinänsä ettei tuosta vääräksi todistamisesta ole ollut mitään julkisuudessa kun muuten tuosta "lämpenemisestä" vouhkataan liiankin kanssa. Ja jos en ihan väärin muista niin jutussa oli mukana (lahjottuja?) suomalaisiakin tutkijoita. Mutta oli niin tai näin niin minä en käyttäytymistäni muuta koska sillä ei ole merkitystä.
 

Yhteistyössä